ورزشی

هر بازی در آسیا برای ما خاص خواهد بود

نکونام: هر بازی در آسیا برای ما خاص خواهد بود

سرمربی فولاد می گوید تجربه ای که این تیم در این سال ها به دست آورده در این مدت به آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شیمیشی؛ فولاد خوزستان فردا در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الغرافه می رود.

جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد خوزستان در ابتدای صحبت های خود در نشست خبری پیش از بازی گفت: از میزبانی AFC و مسئولان عربستان تشکر می کنم. امیدوارم شرایط به گونه ای پیش برود که به عنوان کشورهای اروپایی، هر تیم بتواند بازی های خود را میزبانی کند. چون ما می آییم و دوستانه و دوستانه در عربستان بازی می کنیم و میزبان هستیم، از دوستان عزیزمان در فدراسیون فوتبال عربستان و تیم های فوتبال عربستان می خواهیم که به ایران بیایند و ما هم متقابلاً از آنها پذیرایی کنیم و از آنها تشکر کنیم. .

فواد سرمربی تیم در مورد بازی فردا گفت: ما می دانیم که چه تیم خوب و بازیکنان باکیفیتی در تیم ما حضور دارند. می دانیم که اگر غفلت نکنیم شرایط برای ما سخت می شود و بازیکنان باکیفیتی که در دست آنها نیستند می توانند در این مقطع بازی را تغییر دهند و شرایط را برای ما سخت کنند. ما باید عاقلانه، دقیق و با کیفیت بازی کنیم. الغرافه مربی سرشناس و صاحب نامی دارد که در کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار است. می دانیم که فردا بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت و کیفیت بازیکنان و مربیان آنها کار ما را سخت تر خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که می دانید یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران به نام سعید عزت اللهی در شهر الجرافه بازی می کند که امیدوارم در جام جهانی برای کشورمان بدرخشد. امیدوارم فردا شرایط بازی بهتر شود تا بتوانیم تیم حریف را کنترل کنیم و از نقاط ضعف آنها استفاده کنیم و در گروه موفق باشیم.

نکونام درباره گروه فولاد لیگ قهرمانان آسیا گفت: فکر می کنم تیم ما سخت ترین تیم است و تیم ها واقعا به هم نزدیک هستند. می دانیم از بازی ها چه می خواهیم و باید با تمام توجه وارد مسابقات شویم. ما حریف کوچکی نمی‌بینیم و با هیچ حریفی سخت نمی‌گیریم. ما موقعیت را بازی به بازی توسعه می دهیم. تاکید می کنم در این گروه تیم های باکیفیتی هستند که بازیکنان بزرگی از آفریقا و آمریکای جنوبی دارند که در صورت غفلت می توانند ضربه بزنند. همچنین شرایطی داریم که بازیکنان ما فردا با تلاش و مفهوم می توانند عملکرد خود را بهبود ببخشند.

وی با بیان اینکه تجربه سال گذشته به فولاد کمک می کند، گفت: در رقابتی هستیم که هر روز و هر بازی برای ما یک تجربه خاص است. سال گذشته توانستیم به این نقطه عطف برسیم و در این جام شرکت کنیم، اما یک بازی پلی آف داشتیم و هدفمان صعود به مرحله گروهی بود. بازی های سختی که در مرحله گروهی داشتیم کار را برای ما سخت کرد. تمام برنامه ما این بود که امسال به مرحله گروهی برسیم و تجربه کسب کنیم. با عملکرد خوب خود در سال گذشته و قهرمانی در جام حذفی، بار دیگر در این رقابت ها شرکت کردیم. ما تجربه سال گذشته را داریم و از گذشته درس گرفته ایم. آماده ایم از اشتباهات گذشته استفاده کنیم تا بتوانیم موفق شویم و از تجربیات خوب خود برای کسب نتایج بهتر در این لیگ استفاده کنیم. البته هر سال و هر بازی برای ما یک تجربه خاص است که می تواند به ما کمک کند. امسال سالی کاملا متفاوت برای ما خواهد بود و در همه بازی ها برای پیروزی تلاش خواهیم کرد.

نکونام درباره تفاوت تیم امسال با پارسال گفت: ما تیمی کاملا متفاوت هستیم. نزدیک به دو سال است که شرایط ما نتوانسته بازیکن جدیدی را به تیم خود اضافه کند، اما امسال توانستیم بازیکنان خوب جدیدی را به تیم خود اضافه کنیم و البته تعدادی از بازیکنان تیم ما را ترک کردند، اما اکنون ما یک بازیکن متفاوت هستیم. و تیم باتجربه، نیروی جدیدی را با بازیکنان جدید به تیم اضافه کردیم. ما باید کیفیت خود و تقاضایی که تیممان دارد را در مسابقات نشان دهیم. البته ما امسال تیم متفاوتی خواهیم بود.

یکی از تفاوت ها این است که تیم ما نزدیک به دو سال است که نمی تواند از بازیکنان جدید استفاده کند و آنقدر بازیکن نداریم که بتوانیم از آنها در لیگ استفاده کنیم و برخی بازیکنان را متوقف کنیم. تجربه ای که بازیکنان به دست آورده اند تفاوت دیگر است. سال گذشته ما تیم بسیار جوانی داشتیم که بسیاری از بازیکنان ما برای اولین بار در این مسابقات مهم شرکت کردند و ما کم تجربه بودیم. نزدیک به سه سال است که تیم ما با هم کار می کند و قدیمی های با تجربه و جدید اضافه شده نیز بازیکنان باتجربه ای هستند که قبلا در این لیگ بازی کرده اند. تجربه در این مسابقات به ما کمک زیادی می کند. ما تجربه سال گذشته، تجربه بازیکن را اضافه کردیم و از قدرت جدید تیم برای پیروزی استفاده کردیم.

نکونام در پایان گفت: تیم های خوبی در لیگ ایران حضور دارند و همه تیم ها برای موفقیت و پیشرفت تلاش می کنند و برنامه دارند. در سه سالی که در باشگاه بودم سعی کردیم تیم قابل احترام و معتبری در لیگ داشته باشیم و فکر می کنم تا حدودی موفق بودیم. اکنون زمان آن است که فقط به بازی فکر کنیم. من دوست دارم تیم ها و بازیکنانم فقط به بازی کردن و لذت بردن از این جام و بازی با تیم های خوب آسیایی و بازیکنان خوبی که در این مسابقات نیستند فکر کنند. آنها باید بازی کنند و لذت ببرند و عملکرد بهتری داشته باشند تا ببینند در آینده و در بازی ها چه اتفاقی می افتد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا