علمی و پزشکی

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گفته fefaf ، یک سال و نیم از شیوع بیماری کرونا گذشته بود. تاکنون ، بیشتر گمانه زنی ها در مورد مرگ ناشی از بیماری Covid 19 و اندازه واحدهای مراقبت ویژه بیمارستان با این بیماران سروکار دارد.

در آلمان ، جایی که در عرض چند هفته این تعداد کاهش می یابد ، وقت آن است که وضعیت بهبودی را از Covid 19 بررسی کنیم. کسانی که ماهها خوب هستند هنوز از عوارض بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار می گیرد.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که تخمین زده می شود از هر 19 بازمانده کوید یک نفر دچار عوارض طولانی مدت شود.

آنیا کارلیچک گفت: “برای آلمان ، این بدان معناست که به طور متوسط ​​حدود 350،000 نفر وجود دارد و من فکر می کنم این تعداد بسیار زیاد است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در دانشگاه ایالتی اشلزویگ-هولشتاین ، که در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات صحبت کرد ، گفت که او فکر می کند رقم دقیق حتی می تواند بیشتر باشد.

شرایبر گفت: “اولین اطلاعاتی که از یک مطالعه متوسط ​​به دست آوردیم نشان داد که میزان مبتلایان به بیماری عروق ویروس کرونا قلب بین شش تا 10 ماه پس از بهبودی دو بعدی است.”

به گفته این متخصص ، اثرات ویروس کرونا برای این افراد به قدری شدید است که یا نمی توانند به هیچ وجه کار کنند یا اگر این کار را انجام دهند ، نمی توانند به طور م workثر کار کنند و کیفیت زندگی آنها به شدت تغییر می کند. شريبر ميانگين تعداد را حدود 500000 نفر اعلام كرد.

اما چرا برخی از افراد به بیماری طولانی مدت ویروس کرونا قلب مبتلا هستند و برخی دیگر به این بیماری مبتلا نمی شوند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو در اختیار م institسسات تحقیقاتی قرار داد. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است زیرا اثرات طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی یک چالش جدی برای دولت آلمان است.

استفان شرایبر همچنین تأکید می کند که سرمایه گذاری برای بررسی این مشکل بسیار مهم است زیرا تعداد افرادی که به مدت طولانی درگیر هستند از بیماری ویروس کرونا قلب در آلمان بیشتر از تعداد افرادی است که از برخی بیماری های شایع رنج می برند و دلایل این امر باید روشن شود به زودی انجام می شود

سردرد ، خستگی ، مشکل در تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر در بهبودهای Covid 19 شناسایی شده است. محققان در حال تحقیق هستند که چرا این درد ماهها پس از آلودگی به ویروس باعث مشکلات جدیدی می شود ، که بیشتر آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارند و در زمان بیماری وجود نداشتند.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان این 50 عارضه را “بسیار شخصی و گاهی اوقات” توصیف کرد و با بیماری با بیمار متفاوت بود.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که اینها دیگر عوارض طولانی مدت کوید نیستند ، بلکه خود یک بیماری جدید هستند. بعلاوه ، این عوارض مربوط به شدت بیماری کووید نیست ، یعنی چه بیماری شدید باشد و چه خفیف ، ممکن است در برخی افراد بروز کند.

به گفته این محقق ، هیچ داروی یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد ، بیماران نمی دانند که باید به چه پزشکی مراجعه کنند.

کشورهای دیگری که تجربه مشابهی در این زمینه دارند شامل انگلستان است و اکنون کارشناسان و محققان در آلمان تصمیم گرفته اند در بسیاری از پروژه های بزرگ تحقیقاتی به این سوال پاسخ دهند.

دکمه بازگشت به بالا