ترندهای کسب و کارعمومی

نکات مهم در مورد استفاده و نگهداری از کتری برقی

نوشیدن چای از دیرباز در فرهنگ ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد. صدای حباب آب در سماور موسیقی دائمی در آشپزخانه ما بود و مطمئناً همه ما بارها از دیدن بخار آب که از لوله های دیگ بخار اجاق گاز خارج می شد خوشحال شدیم. نوشیدن چای یک عادت خوشایند روزانه و شبانه است، اما سبک زندگی ما تغییر کرده است. مشغله زیاد، کمبود وقت و حوصله اجازه نمی دهد مانند گذشته زمان زیادی را صرف آب جوشاندن و دم کردن چای کنیم. سبک زندگی امروزی ایجاب می کند که از سریع ترین روش ها برای انجام کارها استفاده کنیم، حتی آب جوشاندن و چای درست کردن. در راهنمای خرید کتری برقی با جزئیات این وسیله ضروری آشنا خواهید شد که برای افزایش سرعت جوشیدن آب و تهیه انواع نوشیدنی گرم طراحی و در اختیار شما قرار گرفته است.

راهنمای خرید کتری برقی

کتری برقی یکی از وسایل الکترونیکی است که در زندگی امروزی برای جوشاندن آب استفاده می شود. کتری برقی با تبدیل برق به گرما در مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به روش های معمولی، آب جوش را برای تهیه چای، قهوه و حتی پخت و پز فراهم می کند و در نتیجه در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی می کند.

کتری برقی ساختار پیچیده و خاصی ندارد و وسیله ای ساده به حساب می آید و عموما از دو قسمت کتری و پایه تشکیل شده است.

کتری خود از یک در متصل به بدنه دستگاه و دستگیره دستگاه تشکیل شده است که دکمه باز شدن درب کتری، دکمه جوشاندن و دکمه تنظیم دما در آن تعبیه شده است. کتری در پایه دستگاه تعبیه شده که داخل آن سیم برق و ویژگی دستگاه تعبیه شده است و کتری برقی از طریق سیم برق داخل پایه به برق متصل شده و روشن می شود.

المنت بخش مهمی از سیستم دیگ بخار الکتریکی است که برق را به گرما تبدیل می کند. لازم به توضیح است که قبلا المنت در داخل دیگ های برقی قرار می گرفت که به دلیل تجمع رسوبات ناشی از آب خیلی سریع به دستگاه آسیب می رساند و منجر به از کار افتادن دستگاه می شد. اما امروزه المنت به طور کامل در پایه دیگ برق نصب شده است. حفاظت شده.

با فشار دادن دکمه بخاری، اجزای داخلی دستگاه گرم شده و در نتیجه آب تا نقطه جوش گرم می شود. هنگامی که آب به جوش یا دمای تنظیم شده رسید، برق المنت توسط ترموستات دستگاه قطع می شود و المنت به طور خودکار خاموش می شود و از سوختن المنت جلوگیری می کند.

چرا کتری برقی بخریم؟

شاید نیاز به استفاده از کتری برقی تا به امروز مشخص نشده باشد، در ادامه دلایلی ارائه می شود تا روشن شود که چگونه یک دستگاه کتری برقی می تواند همراه خوب و مفیدی برای شما در منزل، محل کار و حتی مسافرت ها باشد.

آسان برای استفاده

استفاده از کتری برقی بسیار ساده و آسان است و برای راه اندازی دستگاه نیاز به آموزش خاصی ندارد. کافی است آب لازم را داخل کتری بریزید و دستگاه را به برق وصل کنید و دکمه جوش را فشار دهید تا ظرف چند دقیقه آب بجوشد.

ذخیره انرژی

در مقایسه با مایکروویو یا بخاری های معمولی که آب را با انرژی گاز می جوشانند، بخاری های برقی دمای فضای اطراف را افزایش نمی دهند (هوای اتاق یا آشپزخانه را گرم نمی کنند) و همچنین انرژی کمتری مصرف می کنند.

دمای مورد نظر را تعیین کنید

علاقه مندان به غذای سالم می دانند که نمی توان با 100 درجه آب جوش دمنوش ها و نوشیدنی های داغ تهیه کرد، مثلا دمای ایده آل برای تهیه چای سبز (60 تا 80 درجه)، چای سفید (75 تا 85 درجه)، بابونه. چای. (90 درجه)) و قهوه کمی زیر نقطه جوش است و اگر هر کدام از این نوشیدنی ها طبق دستور پخت صحیح و دمای مناسب آن تهیه شود طعم و خواص آن کاملا حفظ می شود.

با استفاده از کتری برقی می توانید آب را تا دمای دلخواه گرم کنید و به راحتی و بدون اتلاف انرژی انواع چای و دمنوش را به بهترین شکل درست کنید.

سرعت بالا

کتری برقی می تواند آب را سریعتر از کتری معمولی یا سماور به نقطه جوش برساند. شاید با خود فکر کنید که چقدر مهم است که آب را 10 تا 15 دقیقه سریعتر بجوشانید. اما اگر تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که مثلاً از دوست یا همکارتان که زمان زیادی را با شما نمی گذراند بخواهید در محل کار خود را با چای یا قهوه پذیرایی کنید.

یا وقتی در ابتدای روز عجله دارید که از خانه بیرون بیایید و دیر می دوید و همزمان نوشیدنی گرم میل می کنید یا زمانی که در میانه روز خسته و کمبود وقت دارید. یک روز کاری سخت . و این خستگی باید برطرف شود. چه یک فنجان چای داغ برای تازه کردن خود بنوشید یا یک مهمان بیاید، باید بلافاصله آب جوش را روی میز بگذارید و بپزید. متوجه خواهید شد که آب جوش با چه سرعتی آماده می شود. شغل شما و خیال شما را راحت می کند.

نکات مهم راهنمای خرید کتری برقی

صحیح ترین کاری که قبل از خرید یک محصول باید انجام دهید این است که اطلاعات دقیقی در مورد نکات و مواردی که باید در حین استفاده از آن بدانید به دست آورید. راهنمای خرید کتری برقی زیر حاوی اطلاعات مهمی در مورد ویژگی های یک کتری برقی خوب و کارآمد است.

ظرفیت

قبل از انتخاب یک کتری برقی، باید مشخص کنید که برای چه کاری و چقدر استفاده می شود. ظرفیت کتری های برقی موجود در بازار از 1 تا 2.5 لیتر متغیر است.

اگر هدف استفاده از عدد معمولی (4 تا 6) در خانه و خانواده است، کتری برقی 1.5 تا 2 لیتری کافی است و اگر بحث آب جوش در محل کار و برای تعداد کم، ظرفیت کم است. قابل استفاده کتری برقی کتری های حمل و نقل برقی دارای ظرفیت بین 0.5 تا 1 لیتر برای سهولت در حمل و نقل و استفاده هستند.

جنس بدنه و پایه

کتری های برقی موجود در بازار عموما از پلاستیک، شیشه نشکن، فولاد ضد زنگ یا ترکیبی از اینها ساخته می شوند. هر کدام از این وسایل دارای ویژگی های خوب و بد هستند که با شناخت آنها و در نظر گرفتن سلیقه شخصی و اولویت های شما می توانید کتری برقی مناسب را پیدا کنید.

پلاستیک

کتری های پلاستیکی سنگین تر و حمل آسان تر، ارزان تر، مقاوم در برابر ضربه هستند، گرما را به بدن منتقل نمی کنند و در طیف وسیع تری از رنگ ها موجود هستند.

اما از طرفی وزن بیشتری می گیرد و اگر قسمت داخلی کتری پلاستیکی باشد روی طعم آب تاثیر منفی می گذارد.

شیشه

کتری برقی شیشه ای ظاهر زیباتری دارد و امکان مشاهده حرکت و رشد آب در داخل کتری را به شما می دهد اما همیشه در خطر کوبیدن و شکستن است و قیمت آن بالاست.

فولاد

فولاد ضد زنگ بسیار خوب و بادوام است، زیبا و زیبا به نظر می رسد، اما قیمت آن از شیشه و پلاستیک بیشتر است.

لازم به ذکر است که کتری های برقی فلزی بیشترین محبوبیت را در بین مصرف کنندگان دارند

قیمت کتری برقی چقدر است؟

قیمت هر محصول در بازار بستگی به نوع محصول، کیفیت، شرکت سازنده و ویژگی های اضافی دارد که در مورد کتری برقی (چرخش 360 درجه، محل جمع آوری کابل، کلید اتوماتیک، سیستم نگهدارنده آب و … می باشد. .)، این دارد.

طبیعی است که صرف نظر از اندازه محصولی که می خواهید کارکردهای اضافی بیشتر و کیفیت بهتری داشته باشید، قیمت بالاتری دارد.

اما فراموش نکنید که کتری برقی یک وسیله برقی است که چندین بار در روز از آن استفاده می شود، پس با توجه به مصرف زیاد و تورم آن در بازار، بهتر است در خرید کتری به کیفیت آن توجه بیشتری داشته باشید. .

نمای زیبا

کتری برقی از آن دسته وسایلی نیست که بتوان آن را در کمد نگهداری کرد و معمولاً برای استفاده آسان در هر زمان که نیاز باشد روی پیشخوان یا کابینت قرار می گیرد، بنابراین نیاز به توجه دارد. هنگام خرید کتری برقی ظاهر مهم است.

خوشبختانه امروزه شاهد شکل ها، اندازه ها و رنگ های مختلف کتری در بازار هستیم و مشتری می تواند انتخاب کند.

علاوه بر این، به راحتی می توانید کتری برقی خود را با سایر لوازم آشپزخانه مانند توستر، قهوه ساز و غیره ترکیب کنید. در طرح ها و رنگ های هماهنگ خرید کنید و دکوراسیون آشپزخانه زیبایی ایجاد کنید.

کاربردش ساده است

هنگام خرید کتری برقی توجه به طراحی آن بسیار مهم است. دسته کتری برقی خوب باید به گونه ای طراحی شود که بتوانید به راحتی و محکم آن را نگه دارید، محکم و ثابت باشد، آزاردهنده و خطرناک نباشد.

محل قرارگیری بخاری و دکمه های تنظیم دما و همچنین محل سیم کشی دستگاه بسیار مهم است. اگر این دستورالعمل ها در طراحی کتری به درستی رعایت شود، استفاده از آن را به راحتی افزایش می دهد.

سرعت جوش عامل مهمی در راهنمای خرید کتری برقی است

یک آبگرمکن برقی کارآمد باید بتواند در کمترین زمان ممکن به دمای مطلوب برسد. این ویژگی را می توان مهم ترین مزیت کتری برقی دانست که آن را جایگزینی برای مایکروفر، سماور یا کتری معمولی می کند. یک کتری برقی حدود 2 تا 4 دقیقه طول می کشد تا آب بجوشد.

اندازه کتری برقی بستگی به جایی دارد که می خواهید آن را قرار دهید و برای چه چیزی خریداری می شود.

گاهی اوقات می خواهید از کتری برقی در محل کار استفاده کنید، بنابراین نمی توانید فضای زیادی را به آن اختصاص دهید و استفاده محدود است (یک یا دو فنجان چای یا قهوه در روز)، بنابراین باید یک کتری برقی کوچک انتخاب کنید. اندازه ی

اگر برای یک خانواده پر جمعیت و آشپزخانه خانوادگی به کتری برقی نیاز دارید، باید بزرگتر باشد.

دمای بیرونی بدنه دیگ

استفاده از کتری هایی که حرارت و دما را به سطح خارجی منتقل می کنند، خطر سوختگی را به همراه دارد. البته این مشکل در لامپ های پلاستیکی و شیشه ای کمتر و در لامپ های فولادی بیشتر است.

پیوستن

معمولاً کتری های برقی در هنگام کار صدای زیادی تولید نمی کنند، اما برخی از آنها هنگام جوشاندن آب صدای کمی ایجاد می کنند یا در هنگام جوشیدن آب بوق می زنند.

اگر به نویز حساس هستید در هنگام خرید به این نکته توجه کنید، در این صورت می توانید بهترین ها را از نظرات اولین مشتریان محصول دریافت کنید.

محتوای داخلی کتری یک پارامتر مهم در راهنمای خرید کتری برقی است

زیرا مواد داخلی کتری در تماس مستقیم با آب است. بنابراین بسیار مهم است اگر داخل کتری برقی پلاستیکی باشد روی طعم آب تاثیر منفی می گذارد و طعم آن را خراب می کند. همچنین نوشیدنی های تهیه شده از آب طعم بدی خواهند داشت.

قدرت

توجه به وات دستگاه برقی در هنگام خرید بسیار مهم است زیرا هر چه وات دستگاه بالاتر باشد کارایی آن بیشتر خواهد بود و به شما کمک می کند تا زودتر به هدف خود در استفاده از آن دستگاه برسید.

توان بیش از 1500 وات می تواند مصرف برق ایده آل در کتری های برقی باشد این در حالی است که برخی از کتری های موجود در بازار قدرتی بیش از 3000 وات دارند که طبیعتاً برق بیشتری مصرف می کنند اما در مدت زمان کوتاه تری آب را به جوش می آورند.

کتری برقی با قدرت 1700 وات می تواند یک لیتر آب را در چهار و نیم دقیقه بجوشد و کتری برقی با قدرت 3000 وات می تواند همان آب را در دو دقیقه و نیم بجوشد.

وزن کتری

در واقع وزن وسایل برقی در بسته بندی یا دستی ثبت می شود. در مورد کتری برقی می توان گفت که به خودی خود وزن زیادی ندارد و وقتی آب را در آن نگه دارید سنگین می شود.

از آنجایی که کتری برقی بارها در طول روز استفاده می شود، اگر نمی توانید وسایل سنگین را بلند کنید، در زمان خرید کتری برقی سبک را انتخاب کنید. کتری های برقی پلاستیکی سبک تر از شیشه و فلز هستند.

نکات مهم در مورد استفاده و نگهداری از کتری برقی

دفترچه راهنما را با دقت بخوانید.

کارت گارانتی دستگاه را دور نیندازید.

دستگاه را نزدیک پریز برق قرار دهید.

سعی کنید دستگاه را از منابع حرارتی (اجاق گاز، اجاق گاز) دور نگه دارید.

هنگام خارج کردن دستگاه از بسته بندی مراقب باشید.

پس از باز کردن بسته بندی دستگاه، بررسی کنید که تمام قطعات و کابل های دستگاه سالم هستند.

مطمئن شوید که پایه کتری برقی دور از سینک و پاشیده شدن است.

قبل از اتصال دستگاه به برق، مطمئن شوید که ولتاژ دستگاه با ولتاژ برق مصرفی شما مطابقت دارد.

کتری برقی را دور از دسترس کودکان، افراد ناتوان و افراد مسن قرار دهید.

هنگام جابجایی دستگاه، کابل را نکشید و کتری را به درستی و با احتیاط از روی زمین بلند کنید.

هیچ وسیله دیگری را زیر کتری قرار ندهید.

از دستگاه بدون سقف استفاده نکنید.

لطفا توجه داشته باشید که کتری برقی فقط برای مصارف خانگی محدود است و برای مصارف صنعتی مناسب نیست.

کتری های برقی فقط برای جوشاندن آب قابل استفاده هستند، آنها برای جوشاندن شیر یا مایعات دیگر مناسب نیستند.

برای جلوگیری از کثیف شدن دیگ تا حد امکان از آب تصفیه شده استفاده کنید.

برای جلوگیری از آسیب به اتصال برق، بهتر است دستگاه را مستقیماً به پریز وصل نکنید و سیم اتصال را نپوشانید.

در صورت خرابی دستگاه، حتما از تعمیرکار مجرب کمک بگیرید و هرگز اقدام به تعمیر کتری برقی نکنید.

برای افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش مصرف انرژی، در ساعات اوج مصرف از کتری برقی استفاده نکنید.

مراقب باشید وقتی آب در حال جوشیدن است و بخار داغ از آن خارج می شود دست خود را روی دهانه کتری نگذارید. زیرا سوختگی بخار بسیار دردناک است.

دقت داشته باشید که دیگ را در جایی قرار دهید که خروج بخار آب به سطوح بالا و اطراف آن آسیبی وارد نکند.

وقتی کتری داغ است سیم را دور دستگاه نپیچید.

توصیه می کنیم هرگز کتری برقی را در حالی که روی پایه است شارژ نکنید، این بسیار خطرناک است، دستگاه بدون آن متصل می شود.

همیشه قبل از شارژ دوشاخه را از پایه جدا کنید و پس از شارژ دوباره آن را در پایه قرار دهید.

قبل از قرار دادن آن روی پایه، از خشک بودن ته کتری اطمینان حاصل کنید.

داخل کتری برقی را قبل از استفاده برای اولین بار و سپس بعد از استفاده کاملاً تمیز کنید.

هنگامی که دیگ برقی نصب و کار می کند، آن را خاموش نکنید.

دو هفته یکبار کتری برقی را از برق بکشید و آن را تمیز نگه دارید تا عمر دستگاه افزایش یابد.

قبل از تمیز کردن، دستگاه را از برق بکشید و صبر کنید تا کاملا خنک شود.

هرگز آب کمتر یا بیشتر از مقدار مشخص شده داخل دستگاه نریزید.

بعد از هر بار شستشوی کتری برقی، از خشک بودن قسمت بیرونی و ته دیگ اطمینان حاصل کنید.

همیشه از محکم بودن درب کتری اطمینان حاصل کنید تا آب جوش به سطح بیرونی کتری نفوذ نکند و خطر پاشیده شدن دستگاه وجود نداشته باشد.

هرگز پایه دستگاه و ته کتری را در تماس با آب قرار ندهید و روی آنها آب نریزید، در این صورت قطعا دستگاه آسیب می بیند و نیاز به تعمیر دارد.

بعد از هر بار استفاده کتری برقی را خاموش کرده و از برق بکشید.

برای تمیز کردن کتری برقی از کابل های ماشین ظرفشویی، نوار چسب و حوله های خشن استفاده نکنید.

هرگز پایه دستگاه را نشویید، می توانید از یک دستمال مرطوب برای تمیز کردن آن استفاده کنید و سپس با یک دستمال خشک آن را کاملا پاک کنید.

دکمه بازگشت به بالا