علمی و پزشکی

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش فافاف ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد سفرهای نوروزی و پیش فروش بلیط های گردشگری گفت: ، ما سعی می کنیم دستورالعمل ها را دنبال کنیم و همکاری های انسانی را مدیریت کنیم اما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی می افتد؟

نمکی ادامه داد: مردم در یک سال گذشته رنج های زیادی کشیده اند ، اما نوروز امسال فرصتی نیست که بتوانیم از این ویروس بد فاصله بگیریم یا فکر کنیم که این ویروس از ما دور است ؛ این ویروس نوروز 1400 با ماست. و امسال شاید بیشتر روی ما تأثیر بگذارد.

وزیر بهداشت درباره شروع پیش فروش بلیط تورهای نوروزی گفت: عزیزانی که بلیط فروشی می کنند و بلیط می خرند ؛ با دانستن اینکه آنها تصمیمات احمقانه می گیرند و کارهای احمقانه ای انجام می دهند ، ما که مسئول سیستم بهداشت هستیم و می توانیم کمی دورتر هم ببینیم ، امسال یک سال جدید آرام نخواهیم دید ، مگر اینکه پروتکل را بشکنیم و دیده شود. شاید اسفند را به خوبی مدیریت کردیم و بهار آرامی داشتیم اما اکنون این پیش بینی را نداریم.

در این نامه آمده است: این بیماری در خوزستان شیوع پیدا نکرده است و سایر استانها تحت تأثیر قرار گرفته اند و با توجه به رفتار ویروس کرونا ، به ویژه نوع جهش یافته آن. ما امیدواریم که مردم حداقل در این شرایط دچار مشکل شوند و بدانند که اوضاع طبیعی نیست ، امسال نوروز برای ایران و در هیچ جای دنیا خبری نیست تا بتوانیم سفر کنیم و دور هم جمع شویم.

وزیر بهداشت در مورد معرفی و فروش بلیط سفر خارجی گفت: در مورد سفرهای خارجی باید بگویم که مردم باید بدانند که اکنون در اروپا با شیوع بیماری بسیار سختگیر هستند و هند ، که چنین نیست مانند کشورهای اروپایی. و منطقه خشک است ، همه پروازها لغو شده اند. “آیا این افراد عاقل و آگاه از رفتار ویروس مهاجم جدید هستند؟ آنها می دانند که ویروس جدید هرگز قابل شوخی نیست و توصیه من به مردم این است که در خانه بمانند ، صبور باشند و از ظاهر غیرشهری شهر لذت ببرند.

نمکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت هرگز سفر و پیش فروش بلیط های نوروزی به کسی را تأیید نکردیم ، گفت: اگر کسی خطی از من وزیر ببیند که این معیارها را می توان اعلام کرد ، ما در “ما گفتیم که از این پس نمی توانیم تصمیم بگیریم ، ویروس شطرنج بازی کردیم و هر از گاهی تصمیم گرفتیم و گفتیم که برای چند هفته نمی توانیم تصمیم بگیریم.

دکمه بازگشت به بالا