نخستین گام در درمان تنبلی تخمدان چیست؟

آفتاب نیوز:

دکتر افسانه محمدزاده ، پزشک و نوزاد و متحد انفارکتوس ، سازمان بهداشت جهانی را برعکس توصیف کرد و گفت: “نابرابری به معنای این است که یک ازدواج بعد از یک سال تلاش مداوم برای حفظ بارداری انجام نمی شود.” گاهی اوقات ازدواج های کوچک بعد از دو یا سه ماه آزمایش می شود و عواقب ناباروری از ستون می ترسد ، هنگامی که تلاش برای فکر کردن برای یک سال کاملاً طبیعی است. البته ، در این پایان یک ساله استثنائاتی وجود دارد ، و برخی از ازدواج ها نباید یک سال صبر کنند.

محمدزاده افزود: “اگر سن زن از 35 سال بیشتر باشد ، این دوره شش ماه خواهد بود. زیرا سن عامل مهمی در ذهن زن است. طبیعتاً تولد زن از 35 سالگی آغاز می شود.” میزان تولد از 38 سالگی به 40 سالگی کاهش می یابد و بعد از 43 سالگی ، احتمال بارداری به ویژه در زنانی که سابقه بارداری ندارند ، کاهش می یابد.

وی ادامه داد: گروه دیگری از افرادی که باید یک سال منتظر بمانند ، زنانی هستند که گرفتگی قاعدگی آنها بد و دیر است یا باید برای یک دوره زمانی نیاز به مصرف دارو داشته باشند. همچنین زنانی که سابقه جراحی لگن مانند اندومتریوز ، کیست تخمدان ، آپاندیسیت و چسبندگی دارند باید زودتر به درمان مراجعه کنند.

وی گفت: “متأسفانه ، در گذشته این تصور در بین مردان وجود داشته است كه زنان هنوز از این جنایت برای دفاع ، در عین حال كه دلایل زنان و مردان را در زنان به اشتراک می گذارند ، بوده است.” استمرار همان است. یعنی براساس داده های آماری ، 30٪ از علل مسمومیت به دلایل زن ، 30٪ علل نر ، 30٪ علل شایع است ، یعنی مربوط به هر دو طرف است و 10٪ علل نگاشت هستند. بنابراین باید این آگاهی در جامعه ایجاد شود که ناباروری برای زنان مشکلی ایجاد نمی کند و زنان و مردان باید برای معالجه عفونت جمع شوند تا شرایط هر دو مورد بررسی و در کنار هم با حساسیت و پشتیبانی قابل درمان باشد. با درمان بروید

عضو تیم روانپزشکی ابن سینا توضیح داد: پیش آگهی برای خوددرمانی دشوارتر است: “در مواردی که این بیماری علل مشترکی دارد ، هم زنان و هم آقایان ، پیش آگهی برای درمان مشکلتر است.”

وی اظهار داشت: در مواردی که سن زن از 35 سال بیشتر باشد ، به خصوص در حدود 40 سال ، درمان پیچیده تر می شود. در همین زمان حداقل سن در درمان ضعف مؤثر است .اگر سن حداقل 3 سال باشد ، درمان دشوارتر می شود. و اگر بیش از 5 سال به طول انجامد ، احتمال ناباروری و درمان آن پیچیده تر می شود ، بنابراین ، ازدواج های نابارور باید از ابتدا به مراکز درمانی ناباروری مراجعه کرده و از درمان های مختلف برای جلوگیری از آنها جلوگیری شود. اجازه درمان ندهید.

وی افزود: “علاوه بر این ، اگر نفرت ناشی از تعدادی از زنان باشد ، درمان و پیش بینی آنها دشوارتر خواهد بود.” به عنوان مثال ، در خانمی که هم دارای سندرم تخمدان پلی کیستیک است و هم آندومتریوز حاد ، درمان دشوارتر خواهد بود.

محمدزاده اظهار داشت: آندومتریوز ، رشد سلول ها در دیواره داخلی رحم (آندومتر) در سایر قسمت های بدن یکی از دلایل ناباروری زنان است. اندومتریوز نوعی بیماری است که پیشرفت و وخیم تر می شود و ممکن است قسمت های مختلف بدن به ویژه بین لگن و لگن را تحت تأثیر قرار دهد. حتی بعد از عمل احتمال عود وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در مرکز کنترل بیماریهای ابن سینا ، با کلینیک بیماریها ، کلینیک اندومتریوز و کلینیک درد کبدی هستیم و با شرکای این کلینیک در تماس هستیم. بنابراین ، اگر یک زن مبتلا به اندومتریوز دچار نازایی است ، با همکاران بالینی وی مشورت خواهیم کرد و برنامه درمانی مناسبی را برای آن انتخاب خواهیم کرد. به عنوان مثال ، اگر شرکای شیمی اندومتریوز برای از بین بردن اندومتریوز ، نیاز به جراحی پیشرفته لاپاراسکوپی را داشته باشند ، که ممکن است باعث کاهش ذخیره تخمدان شود ، ما زنان را قبل از زایمان در آزمایش سرطان تخمدان و تخمدان قرار می دهیم و تخم های زن را آزاد می کنیم.

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع ترین علل مثله شدن دستگاه تناسلی زنان است ، این نشان می دهد که PCOS ، با واسطه اختلال عملکرد تخمدان ، با انواع مختلفی از علائم مشخص می شود. بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک معمولاً چرخه قاعدگی نامنظم دارند و معمولاً 10 روز یا حتی دو هفته به طول می انجامند و بعضی اوقات فقط در مردان با پزشک معالجه می کنند.

بسته به سندرم سمیت ، این افراد ممکن است موهای زائد روی صورت و زیر چانه ، روی چانه و پشت خود داشته باشند. ظاهر تخمدانها در سونوگرافی مملو از کیستهای کوچکتر است ، فیبرها بیکران هستند و ممکن است ضعیف شوند. برای تشخیص سندرم تخمدان پلی کیستیک ، آزمایش سونوگرافی و هورمون در روز دوم یا سوم قاعدگی (ارزیابی FSH ، LH ، AMH) لازم است. در عین حال ، برای بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کریستیک ، میزان هورمونهای مردانه ، هورمونهای تیروئید و پرولاکتین باید ارزیابی شود. همچنین به خصوص در بیماران چاق باید سطح قند خون و تحمل گلوکز در نظر گرفته شود زیرا این زنان در معرض خطر دیابت و مقاومت به انسولین هستند. در عین حال ، باید سلامت عمومی آنها و علائمی مانند فشار خون بالا و لیپیدها ارزیابی شود.

محمدزاده تغییر سبک زندگی و کاهش سبک زندگی را اولین قدم در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک توصیف کرد و گفت: “افرادی که اضافه وزن دارند باید حتما وزن خود را از دست دهند.” البته کاهش وزن کار آسانی نیست ، اما اگر خانمها بخواهند 5 -7 پوند نیز از دست بدهند ، پاسخ آنها به درمان بهتر خواهد شد. پس از شهادت ، فرسودگی و فرسودگی مداوم وجود خواهد داشت. بنابراین ، ما همچنین از همکاری تیم های مدافع مشاوره در تیم درمانی بهره مند می شویم و به خصوص اگر شاخص توده بدنی (BMI) بیش از 27 باشد ، برای کاهش وزن باید کسی را برای مشاوره تغذیه ای بفرستیم. در افرادی که وزن آنها افزایش نمی یابد ، حضور فعال است و غذا خوردن خوب در کنترل اثرات بیماری بسیار مؤثر است.

مدیر کلینیک زنان در کلینیک مسمومیت ابن سینا توضیح داد: “با شناسایی سندرم های سندرم تخمدان دهانی و ساختاری ، مانند کلومیفن و متروزول ، سعی در ایجاد حدت بیشتری داریم تا بتوانیم تخم های بزرگتر تولید کنیم.” متفورمین یا گلوکوفاژ همچنین می تواند به کاهش قند خون ، کاهش درد و وزن و کاهش مقاومت به انسولین کمک کند. البته مصرف این داروها باید حداقل برای 8 تا 12 هفته ادامه یابد تا مؤثر باشد. به طور کلی ، مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک در تلاش برای کاهش وزن ، در بهبود سبک زندگی و تجویز داروها باید مراقب باشند و در آینده نزدیک دچار تیز و افسردگی نشوند.

محمدزاده در ادامه سخنان خود افزود: در مرحله دوم ، اگر پاسخ خوبی به داروهای تقویت کننده تخمک گذاری داده نشود ، ما از طریق جراحی لاپاروسکوپی لاپاروسکوپی یا برداشتن برداشتن انجام می دهیم.به طور کلی در مواردی که برداشتن تخمدان خوب است و سطح LH یا. چه تستوسترون زیاد باشد و چه زن مبتلا به هیرسوتیسم (افزایش رشد مو) باشد ، لاپاروسکوپی به ما این امکان را می دهد که در داخل لگن و وان و تحت هیستروسکوپی ببینیم و وضعیت رحم و آندومتر را بررسی کنید.

یکی از دوستان ناباروری گفت: اولین قدم برای درمان IVF یا ترک زایمان است. وی گفت: “اگر روش های پیشرفته کار نکنند ، ما IVF را توصیه می کنیم.” در این روش ، خانم در یک جلسه تحریک تخمک گذاری قرار می گیرد ، سپس تحت یک محرک سبک ، تخم ها را از طریق رحم عبور می دهیم و آنها را به بخش جنین شناسی تحویل می دهیم تا در صورت داشتن صاحب کیفیت مناسب ، بتواند اسپرم را بارور کند.

وی گفت: “IVF به ما امکان می دهد تخم مرغ های قدیمی را با کیفیت ، رشد و تقسیم سنین جنین در طی 3 و 5 روز در آزمایشگاه انتخاب کنیم و جنین با کیفیت را برای پیوند انتخاب کنیم.” اگرچه تعداد معیشت منابع با کیفیت بسیار زیاد است ، اما می توانیم از آنها برای جوامع بعدی حمایت کنیم. خوشبختانه به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک ، تعداد زیادی فولیکول در تخمدان ها باقی مانده است ، آقایان مبتلا به این سندرم اغلب نارسایی تخمدان خوبی دارند ، حتی اگر این زن از 35 سال بزرگتر باشد و 3 تا 5 سال نابارور است.

محمدزاده پیشتر روش اهدای تخم مرغ را چنین توصیف کرده است: در مواردی که زن تخم مرغ بالغ و مناسبی نداشته باشد ، توصیه می شود از تخمک دهنده استفاده کند. در این روش از تخمهای زنانی زیر 30 سال استفاده می شود که تخمک گذاری مناسبی دارند و ذخیره تخمدان نیز مناسب است و رتبه بندی آنها سالم بوده است.

وی افزود: تخم مرغ های سالم و ضخیم که در آزمایشگاه ذخیره می شوند با اسپرم نر جنین می شوند و جنین های ساخته شده در رحم زن که قبلاً تهیه شده اند منتقل می شوند. زنان بالای 42 سال ، به ویژه خانمهایی که نارسایی تخمدان دارند ، یعنی زنان با ضعف AMH ، FSH کم و LH و معده آنها نمی توانند تخمک تولید کنند و زنانی که مادرانشان سابقه شیمی درمانی دارند. ، آندومتریوز یا عمل. کف لگن آسیب دیده است ، و افرادی که در معرض خطر انتقال بیماری ژنتیکی به جنین خود هستند ، کاندیداهای تخم گذاری هستند.

عضو تیم خبره در nbn مرکز درمان مرزی سینا تأکید کرد: نباید از زنان در سن باروری هشدار داد که از روشهای کنترل تولد مانند اندازه گیری تخم مرغ و اسپرم استفاده کنند. قبل از شروع شیمی درمانی یا قبل از عمل برای کاهش میزان تولد ، ترشح یک تخم مرغ یا جنین یک روش مؤثر برای حفظ و نگهداری برعکس است ، که در مرکز درمانی Infbn Sina نیز انجام می شود. در عین حال ، زنانی که دیر ازدواج کرده اند یا فرزند دارند می توانند تخم مرغ یا جنین خود را آزاد کنند تا فرصتی برای فرزندان خود با تخمک خود از دست ندهند.

محمدزاده در ادامه با بیان اینکه درمان جایگزینی شکم یکی از گزینه های ناباروری است ، افزود: در بعضی موارد یک زن تخم بزرگ دارد و برای لقاح معقول است اما به دلایلی او وجود ندارد یا باردار نیست. او قادر نخواهد بود در دوران بارداری جنین را بپذیرد و آورد. ” . در این روش ، کانال زایمان در حین زایمان انجام می شود و برای خانم تنظیم می شود که شرایط لازم را برای گذراندن بارداری برای بارداری فراهم کند و فرزند به دنیا بیاورد.

وی افزود: زنانی که دارای اطلاعات متعادل هستند شامل خانمهایی که دارای میوم مو داخل رحمی هستند ، زنانی که دارای فیبروم رحمی هستند ، زنانی که هیسترکتومی یا هیسترکتومی دارند و زنانی که شرایطی مانند بیماری قلبی یا بیماری دارند. کلیه ها پیشرفته هستند. ” بارداری حاملگی برای خود یا جنین آنها خطرناک است ، کاندیداهای رحمی نیز یک جایگزین است.

خریدار و کودک در مورد خطاهای عود توضیح داد: ناپدید شدن جنین قبل از هفته بیستم ، سقط جنین نامیده می شود و اگر دو بار پشت سر هم تکرار شود ، به آن می گویند سقط مکرر. تعدادی از دلایل احتمالی برای اختلالات مکرر وجود دارد ، از جمله اشتراک های کروموزومی در تخم ها و اسپرم ، ناهنجاری های سیستم ایمنی ، ترومبوفیلی یا سندرم ضد فسفولیپید ، ناهنجاری های رحمی ، شرایط اساسی مانند دیابت ، سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کم کاری تیروئید. بنابراین ، درمان بیماریهای مکرر نیاز به مشارکت متخصصان در زمینه های مختلفی از جمله زنان ، ارولوژی ، طب داخلی ، ایمونولوژی و ژنتیک دارد. بنابراین یک کلینیک بارداری مضاعف در مرکز تحقیقات سینا nbn مجدداً تأسیس شد و آمار موفقیت در این کلینیک مضاعف و تحت درمان قرار گرفت. .

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات nbn سینا ، محمدزاده با تأکید بر لزوم ازدواج های کوچک برای مراجعه به مراکز درمانی ناباروری ، افزود: همانطور که مشخص است زمان عامل بسیار تعیین کننده ای در درمان ناباروری است زیرا هم سن و هم جنس نقش مهمی دارند. ” تجویز دارو تجزیه می شود. بنابراین ، اگر آقایان دارای عفونت های مکرر یا عود مکرر هستند ، باید به جای انواع روش های درمانی و ارجاع به متخصصان ، به کلیه تخصص ها و خوددرمانی های مربوط به گروه ها و با مشارکت متخصصان در زمینه های مختلف ، به یک مرکز درمانی جامع ارجاع شوند. . خوب اگر او دیگر در این ارتباط جذب نشده است ، از او بخواهید بیرون بیاید.

دکمه بازگشت به بالا