نحوه تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کلید سوالات امتحانات نهایی پس از پایان امتحانات، ارائه و همه عوامل حاکی از ایمنی کامل برگزاری امتحانات در حوزه های اجرایی است، گفت: دانش آموزان اوراق انجام می دهند. آنها بدون سرصفحه، ناشناس هستند و الکترونیکی هستند و توسط مصححان بر اساس کلید پاسخ تصحیح می شوند.

به گزارش شیمیشی، الیرضا کریمیان با بیان اینکه آزمون نهایی یک طرح ملی با هدف تامین عدالت آموزشی در تاریخ آموزش و پرورش کشور است، گفت: در هر جنبه ای از امتحان نهایی یک ناظر خارج از حوزه برای نظارت وجود دارد. تعداد مراقبین شهر تهران در پایه دهم 318 نفر، پایه یازدهم 326 نفر و پایه دوازدهم 364 نفر است و در مجموع 1008 ناظر بر روند برگزاری امتحانات نهایی نظارت دارند.

وی با بیان اینکه علاوه بر بازرسی مرکزی، 20 گروه بازرسی متشکل از 40 بازرس استانی از محل برگزاری امتحانات بازدید و در سامانه بازرسی ثبت می کنند، تصریح کرد: پس از انجام معاینات، پاسخ دانش آموزان جمع آوری و در حوزه اجرا اسکن می شود. و در سیستم مورد نظر بارگذاری می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کارنامه دانش آموزی به صورت تصادفی در حوزه های اصلاح و تربیت سایر استان ها بارگذاری، اصلاح و در نهایت جمع آوری و در کارنامه دانش آموزی ثبت می شود، ادامه داد: کارنامه دانش آموزی وجود ندارد. یک فرم الکترونیکی ناشناس و غیرقابل تشخیص توسط ویراستاران بر اساس پاسخ به سوالات تصحیح می شود.

کریمیان تصریح کرد: کلید سوالات پس از پایان آزمون و از سوی دیگر تحقیقات میدانی و دوربین های مداربسته حوزه امتحانی و گزارش امنیتی آزمون و سایر عوامل نشان دهنده سلامت کامل آزمون در حوزه های اجرایی است. . وی گفت: نتایج امتحانات نهایی زیر نظر رئیس حوزه های امتحانی است. در سامانه مربوطه و پس از تکمیل فرآیند توسط مرکز سنجش به صورت محرمانه به سایر استان ها و شهرستان ها جهت اصلاح تخصیص داده می شود.

وی از انجام نشدن ارسال فیزیکی سوال و آپلود آخرین سوالات در قالب فایل رمزگذاری شده در سامانه مربوطه حوزه اجرا خبر داد و گفت: امکان ایجاد و ارسال پاسخ اضافی وجود ندارد. خارج از محدوده آزمایش بر اساس استانداردهای فنی، قانونی و ایمنی انجام می شود و آزمایشات در ایمنی انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا