ترندهای کسب و کارعمومی

نحوه استفاده سرم ویتامین سی صورت

سرم ویتامین سی یک آنتیاکسیدان قوی محسوب میشود یعنی چه؟

به نقل از vogue رادیکال های آزاد باعث لک و تیرگی یا سرطان پوست می شوند، ویتامین سی هنگام برخورد این رادیکال ها به پوست مثل یک آینه در برابر نور می ماند که آن ها را منحرف می کند.

پس با تیرگی، خستگی و کدری پوست مقابله می‌کند. علاوه‌ بر این، قادر است فرایند کلاژن‌ سازی را تسریع ببخشد و پیری و افتادگی پوست را به تعویق بیندازد. به همین دلیل جستجو درباره خرید و قیمت قطره ویتامین سی C در فروشگاه تخصصی محصولات پوست و مو بسیار زیاد است.

استفاده صحیح و موثر از سرم ویتامین سی (قطره ویتامین سی) بسیار اهمیت دارد و بهترین روش استفاده را شرح می دهیم.

بین مصرف قطره  بهترین سرم ویتامین سی در روتین صبح یا روتین شبانه پوست، اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما به‌نظر می‌رسد تفاوت زیادی بین آن وجود ندارد. نکته مهم، انجام صحیح مراحل است که در زیر به این مراحل اشاره می‌کنیم:

اگر شما در طول روز 2 بار از سرم ویتامین سی استفاده می کنید بهتر است یک وعده آن در صبح و وعده دیگر در اوایل تاریک شدن شب باشد و قبل از خواب استفاده نشود چون تجربیات بسیار زیاد ما نشان داده که اگر به سرم حساسیت هم نداشته باشید قبل از خواب می تواند ایجاد جوش کند.

عمولا استفاده از این سرم بین 2 تا 4 قطره برای کل صورت می باشد.

شما می توانید جدا از پوست صورت سرم ویتامین سی را برای زیباتر شدن پوست نقاط دیگر بدن آن را به دست ها، گردن، دکلته زد.

معمولا نباید از سرم ویتامین سی برای زیر چشم استفاده کرد، البته شاید تعداد کمی از افراد به این استفاده حساسیت داشته باشند و تعداد بسیار زیادی اصلا دچار مشکل نشوند ولی پیشنهاد ما این است که بجای استفاده از سرم ویتامین سی برای زیر چشم از دور چشم های حاوی ویتامین سی استفاده شود.

می توانید ویتامین سی را به  یا  کرم سفید کننده دائمی صورت خارجی اضافه کرد و از تاثیر 2 محصول در یک محصول نهایت استفاده را کرد. البته پودرهای ویتامین سی هم می توان به همین شکل استفاده کرد.

تونرهای لایه بردار و یا حاوی اسیدهایی مثل گلیکولیک اسید در طول روز یک بار و یا در طول هفته 3 بار استفاده می شوند. و می توان در طول روز با فاصله زمانی از ویتامین سی استفاده شود..

 چگونه از سرم ویتامین سی استفاده کنیم ؟  ( طرز استفاده یا مصرف سرم ویتامین سی و نکات استفاده و خرید )

اگر پوست شما کمی کدر به نظر می رسد یا می خواهید روال مراقبت از پوست خود را تغییر دهید تا پوستی روشن تر داشته باشید کافیست سرم ویتامین سی را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید. برای ، شفاف و درخشان ، صورت خود را بشویید و سپس چند قطره سرم ویتامین سی را به پوست خود بمالید. آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین C می توانند التهاب های پوستی را کاهش داده و به ترمیم پوست کمک کنند. به یاد داشته باشید که مرحله بعد از سرم ویتامین سی ، استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیت است تا به شما کمک کند که از پوست شفاف و روشن خود لذت ببرید.

طریقه مصرف سرم ویتامین سی پریم ، مدیلن ، لافارر ، نحوه استفاده سرم ویتامین سی بادی شاپ

مطالعه یک مقاله جامع در مورد

طرز صحیح استفاده از سرم های ویتامین سی به صورت تصویری

ابتدا 1 قطره از سرم ویتامین سی C را روی قسمت کوچکی از مچ دست خود بمالید. از آنجا که پوست این ناحیه از بدن حساس است ، در صورتی که به ویتامین سی یا این سرم حساسیت داشته باشید احتمالا این واکنش را مشاهده خواهید کرد ، 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما تحریک یا ملتهب یا سرخ می شود یا خیر . اگر اینگونه نباشد ، می توانید از سرمی که تهیه کرده اید بر روی صورت خود استفاده کنید.

2 – برنامه ریزی کنید که آیا از خود صبح ها استفاده کنید یا شب ها قبل از خواب

اگر می خواهید از سرم ویتامین سی خود فقط یک بار در روز استفاده کنید ( معمولا یک بار در روز کافی است ) مشخص کنید که می خواهید صبح ها استفاده کنید یا شب ها ، هر چند می توانید دو بار در روز نیز استفاده کنید هم صبح هم شب. صبح ها بعد از شستشوی پوست می توانید استفاده کنید و شب ها یا عصرها بعد از استفاده از تونر یا قبل از مرطوب کننده شب یا کرم شب خود استفاده کنید ( در صورتی که استفاده می کنید )

چه زمانی از سرم ویتامین سی استفاده کنیم ؟

از آنجایی که سرم های ویتامین سی از پوست شما در برابر عوامل محرک روزانه مانند آلودگی ، اشعه ماوراء بنفش و رادیکال های آزاد محافظت می کنند ، استفاده آنها در صبح و در طول روز معمولا محبوب تر است ، زیرا اعتقاد بر این است که موثرترین زمان و بهترین زمان برای استفاده از سرم های ویتامین سی صبح است. در طول روز هرچه زودتر از ویتامین سی موضعی خود استفاده کنید ، محافظت پوست روزانه بیشتری می توانید از آن دریافت کنید.

با این حال ، بعضی ها نیز توصیه می کنند که به منظور جذب بهتر از محصولات ویتامین سی در شب استفاده کنید ، زیرا افراد اکثرا در شب محصولات کمتری بر روی پوستشان قرار می دهند و عدم وجود نور خورشید در شب نیز باعث می شود تا اثرات ویتامین سی به کندی تجزیه شود.

برخی دیگر سرم ها یا محصولات حاوی ویتامین C را دو بار در روز به عنوان راهی برای به حداکثر رساندن مزایای مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. در نهایت ، مهم است که آنچه را که برای شما مفید است پیدا کنید و دستورالعمل ها و توصیه های مربوط به محصول ویتامین سی انتخابی خود را به درستی دنبال کنید.

3 – قبل از استفاده از سرم ویتامین سی ، صورت خود را با یک پاک کننده و شوینده ملایم بشویید.

پوست خود را با مقداری آب خنک خیس کرده و سپس مقداری از مواد ( ترجیحا ژل شستشو ) به اندازه یک سکه را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید . با استفاده از نوک انگشتان ، ماده یا محلول و یا ژل شوینده را به مدت 30 ثانیه به آرامی بر روی پوست خود به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس ، با استفاده از آب ، پوست صورت خود را شستشو دهید.

4 – در مرحله بعد پوست خود را خشک کنید و سپس تونر را بر روی صورت خود بزنید.

صورت خود را با یک پارچه تمیز خشک کنید و سپس یک پنبه را به تونر صورت آغشته کنید . پنبه را به طور مساوی روی سطح صورت بکشید ، اما از استفاده از تونر در اطراف چشم خودداری کنید. قبل از استفاده از سرم ویتامین سی ، اجازه دهید تونر خشک شود.

5 – 2 تا 3 قطره از سرم را به صورت خود بمالید.

با استفاده از قطره چکان موجود در بطری سرم ، 2 تا 3 قطره سرم ویتامین سی را بر روی کف دست خود بریزید . سپس ، انگشتان دست دیگر خود را به سرم بمالید و مقداری از آن را روی گونه ها و پیشانی خود بکشید و سپس مواد سرم را به طور مساوی در قسمت های دیگر پوست صورت خود ماساژ دهید. می توانید با استفاده از قطره چکان به صورت مستقیم نیز سرم را بر روی پوست خود چکانده و سپس بر روی پوست به آرامی ماساژ دهید.

6 – قبل از اینکه مرطوب کننده بزنید 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.

توصیه می شود بعد از سرم ویتامین سی حتما از یک مرطوب کننده استاندارد و با کیفیت بر روی پوستتان استفاده کنید . قبل از استفاده از مرطوب کننده به سرم ویتامین سی فرصت دهید تا کاملا جذب پوستتان گردد . هنگامی که احساس کردید سرم کاملا به پوستتان جذب شده ، مرطوب کننده را به آرامی بر روی همه قسمت های پوست صورت خود ماساژ دهید.

استفاده از سرم های ویتامین سی به منظور درمان مشکلات پوستی

1 – به منظور درمان آکنه یا التهاب های ناشی از جوش و آکنه ، ویتامین سی را به همراه زینک استفاده کنید .

برای مقابله با باکتری های ایجاد کننده برخی از انواع آکنه و جوش ، از سرم ویتامین سی که حاوی زینک ( روی ) نیز است ، یک بار در روز استفاده کنید. از آنجا که ویتامین سی نیز خود دارای اثرات ضد التهابی است ، می تواند پوست تحریک شده شما را کاملا تسکین دهد

2 – به منظور محافظت از پوست خود در برابر آسیب های ناشی از نور آفتاب از ویتامین سی به همراه ویتامین ای استفاده کنید.

برای اینکه آسیب های ناشی از نور خورشید و اشعه ماورا بنفش به پوست خود تا حد ممکن کم کنید هنگامی که از خانه خارج می شوید ، حتما از ضد آفتاب استفاده کرده و زمانی که به خانه بر می گردید ، صورت خود را بشویید و یک سرم ویتامین سی که حاوی ویتامین ای نیز است بر روی پوست خود استفاده کنید. یا بعد از استفاده از سرم ویتامین سی ، از کرمی استفاده کنید که حاوی ویتامین ای است.

3 – سرم ویتامین سی را به عنوان بخشی از برنامه ضد پیری پوست به روند مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

شما احتمالاً محصولات ضد چروک پوست را دیده اید که ادعا می کنند تولید کلاژن را افزایش می دهند. محققان دریافته اند که استفاده از ویتامین سی حتی یک بار در روز می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد ، پروتئینی که به پوست شما کمک می کند تا خود را ترمیم کرده و میزان چین و چروک های پوست را به حداقل برساند.

4 – برای کاهش و از سرم های ویتامین C استفاده کنید.

لکه های قهوه ای و پر رنگ موجود بر روی پوست می توانند با قرار گرفتن در معرض آفتاب یا یک دوره بارداری بر روی پوست تشکیل شوند. استفاده روزانه یک بار از سرم ویتامین سی می تواند رنگدانه هایی که باعث تشکیل لک های پوستی می شوند را کاهش دهد و در نتیجه از تشکیل لک های پوستی جلوگیری کند.

بهترین سرم ویتامین سی چیست و چه مشخصاتی دارد ؟

هنگام انتخاب و خرید یک سرم ویتامین سی مناسب و با کیفیت ، به موارد زیر دقت کنید ( باید ویژگی های زیر را داشته باشد ) :

بررسی یک مقاله پرسش و پاسخ در خصوص استفاده سرم های ویتامین سی

1. آیا می توانم از سرم های دیگر با ویتامین C استفاده کنم؟ ( استفاده از سرم های دیگر در کنار سرم ویتامین سی )

همیشه توصیه می شود استفاده از سرم هایی که دارای مواد فعال هستند ( مانند ، و … ) را به آرامی و به تدریج شروع کنید ( یعنی کم کم و به مرور استفاده کنید و به مرور تعداد دفعات استفاده و مقدار استفاده را زیاد کنید ) ! همچنین هر سرم را در یک زمان خاص استفاده کنید. در خصوص زمان و بهترین تایم استفاده از سرم ویتامین سی ، پیشنهاد می کنیم از هر سرم دارای ماده فعال خود در روزهای متناوب استفاده کنید ( مثلا امروز سرم کوجیک اسید ، فردا رتینول و پس فردا کوجیک و … ) یا اگر می خواهید از 2 ماده فعال در یک روز استفاده کنید ، یکی را در صبح و یکی را در شب استفاده کنید .  به عنوان مثال ، صبح می توانید ابتدا سرم لایه بردار خود که حاوی AHA  و BHA است را استفاده کنید و سپس سرم ویتامین سی را و عصر همان روز سرم رتینول خود را استفاده کنید . این روش استفاده باعث می شود تا از هرگونه تعامل احتمالی با مواد تشکیل دهنده دیگر سرم ها که می تواند باعث حساسیت شود جلوگیری شود

دکمه بازگشت به بالا