بین الملل

نایجل فاراژ: غرب جنگ در اوکراین را به وجود آورد

رهبر حزب راست افراطی «اصلاحات بریتانیا» تأکید کرد، غرب با توسعه ناتو و اتحادیه اروپا به سمت شرق، جنگ در اوکراین را تحریک کرده است.

به گزارش شیمیشی، نایجل فاراژ که از سیاستمداران جنجالی انگلیس است و ریاست حزب اصلاحات را بر عهده‌ دارد و پیش از این هم نماینده  پارلمان اروپا بوده و هم نقش مهمی در کمپین بریگزیت در سال ۲۰۱۶ داشت، شامگاه جمعه در بی‌بی‌سی اظهار کرد: در اوایل سال ۲۰۱۴ به پارلمان اروپا گفته بودم که در اوکراین جنگ خواهد شد.

به نقل از فیگارو، با نزدیک‌شدن به انتخابات قانون‌گذاری در ۴ ژوئیه در انگلستان، جناح راست افراطی بریتانیا در نظرسنجی‌ها با نزدیک‌شدن یا حتی پیشی‌گرفتن از حزب حاکم محافظه‌کار، اوج را تجربه می‌کند.

نایجل فاراژ: غرب جنگ در اوکراین را به وجود آورد

این سیاست‌مدار انگلیسی که با انتقادهای بسیاری امروز شنبه روبه‌رو شد، عنوان کرد: بدیهی به نظر می‌رسید که گسترش ناتو و اتحادیه اروپا به سمت شرق به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دلیلی بدهد تا به مردم خود بگوید آنها دوباره با ما کار دارند و وارد جنگ می‌شوند.

وی در این برنامه با بیان اینکه پوتین را به‌عنوان یک شخص دوست ندارد؛ اما او را به‌عنوان «اپراتور سیاسی» تحسین می‌کند، می‌افزاید: یک‌لحظه صبر کنید، ما باعث این جنگ شدیم! البته این تقصیر او (ولادیمیر پوتین) است. او کاری را که ما انجام دادیم بهانه کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا