مهار کامل و پایش آتش کوه «سمر» در کهگیلویه

شیمیشی/ کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و اقلیم استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد امروز پنجشنبه ساعت 23:45 آتش سوزی کوه «ثمر» شهرستان کهگیلو به طور کامل خاموش شده است.

سید جاوید بخت در جمع خبرنگاران گفت: عملیات رصد و پایش منطقه در چند مرحله به پایان رسیده و همچنان ادامه دارد.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد سرهنگ ابراهیم جانی نسب نیز با تاکید بر اینکه با تمام توان برای اطفای حریق آمده ایم، گفت: 60 نفر از نیروهای منابع طبیعی از جمله پرسنل شهرستان. و 5 تیم از همکاران استانی و تعداد زیادی از نیروهای مردمی شبانه روز در حال فعالیت هستند.

وی همچنین گفت: چندین بار آتش را به طور کامل خاموش کردیم اما متاسفانه وزش باد شدید و ناهمواری منطقه باعث شعله ور شدن مجدد آتش شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری و هماهنگی خوب مدیر کل منابع طبیعی، مدیریت بحران و سازمان منابع طبیعی کشور یک فروند بالگرد برای بازی به منطقه اعزام شد. نقش مهمی در هلی‌برد نظامی و تسهیل عملیات اطفای حریق.

جانی نسب تصریح کرد: به دلیل وزش باد، نوع آتش سوزی عمدتاً به صورت پوشش گیاهی و پوشش گیاهی در کف جنگل است.

به گزارش شیمیشی، وی از حضور و همکاری همه مسئولان و دوستان طبیعت به ویژه مدیریت بحران فرماندار، فرماندار و شورای اداری شهرستان، دهیاران، نیروها و سازمان های مردمی، ورزشکاران و کوهنوردان قدردانی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا