اجتماعی

منع سفر به ۵ استان و توصیه به آغاز سفرها از پنجشنبه

مرکز سفر برای 5 استان کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، چهار محال و بختیاری، ایلام و بخشی از خوزستان هشدار قرمز هواشناسی صادر کرد و یادآور شد: تا زمانی که شرایط جوی پایدار نباشد، سفر به این استان ها ممنوع و از روز پنجشنبه. سفر به بعد پیشنهاد می شود آب و هوا بیشتر نقاط کشور نیاز به برنامه ریزی دارند.

به گزارش شیمیشی، مرکز مرکزی هماهنگی خدمات گردشگری با حضور احمد واحدی وزیر کشور و استانداران مازندران علاوه بر وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی تشکیل جلسه داد. آخرین وضعیت سفر و خدمات رسانی هرمزگان، خوزستان، کرمان، ایلام، سمنان و فارس اعلام شد.

900 سفر منظم برای نوروز رزرو شد

سید کمال هادیانفر – معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی وی با اشاره به اینکه موضوع ایمنی در چهار بخش حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای متوقف شده است، گزارشی از اقدامات احتیاطی و اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: در سال گذشته 16 میلیون و 300 هزار نفر از مردم استفاده کردند. ناوگان در نوروز امسال آورده شد سالانه 3 تا 5 درصد افزایش سفرها پیش بینی می شود.

وی به افزایش تقاضا برای سفرها و سفرها به دلیل محدودیت پروازهای عمومی اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم را اندیشیده و در مرکز نوروز ظرفیت سازی کرده ایم. 1750000 بلیت قطار فروخته شده و 6800000 ظرفیت سفر جاده ای و 1450000 مسافر پیش بینی شده است.

هادیانفر با اشاره به اینکه پیش بینی می شود 6 میلیون و 500 هزار نفر از ظرفیت دریایی در نوروز استفاده کنند، گفت: در بازدیدهای انجام شده تاکنون شرایط مناسبی وجود دارد.

معاون حمل ونقل جاده ای و شهرسازی، افزایش 10 درصدی سفرهای هوایی در تعطیلات نوروز 1403 را پیش بینی کرد و گفت: پیش بینی 900 پرواز عادی و فروش بلیت به صورت 24 ساعته است. 75 درصد ظرفیت را برای پروازهای داخلی و 25 درصد را برای پروازهای خارجی رزرو کرده ایم.

او توضیح داد که تمامی پروازهای داخلی به جز کیش و قشم از نرخ مصوب تبعیت می کنندافزود: سفرهای خارجی به دلیل نبود نرخ مصوب به صورت چارتری ارائه می شود و تلاش برای کنترل قیمت ها در حال انجام است.

هادیانفر همچنین تاکید کرد: مسافران بلیط سفر و تور را همزمان دریافت کنند تا رودررو نشوند.

معاون حمل ونقل جاده ای وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان راهداری در 291 هزار کیلومتر از راه های کشور آمادگی کامل برای خدمت رسانی دارد، سالانه 20 هزار نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و 360 هزار نفر مجروح می شوند و گفت: سال هاست این روند رو به افزایش است و از آنجایی که برنامه توسعه هفتمین اقدام هیأت عالی هماهنگی حمل و نقل و امنیت با مسئولیت رئیس جمهور تصویب شد، برنامه مدیریت سالانه کاهش 10 درصدی مرگ و میر در مدت 6 ماه به تصویب رسید. باید فرموله شود. در پایان برنامه باید 50 درصد کاهش یابد و تعداد کشته ها به 10 هزار نفر و مجروحان به 150 هزار برسد.

وی همچنین گفت: اگر دولت بخواهد 50 درصد مشکلات قابل حل است، فقط باید کارها را به نهادها گزارش و درخواست کرد. همچنین رسانه و رادیو نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند.

هادیانفر گفت شناسایی 5200 محل حادثه در کشوروی گفت: 3 هزار و 200 نقطه در جاده ها و 2 هزار نقطه در شهرستان ها تعیین شده و تا دیروز 412 نقطه رفع شده و 400 نقطه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد تا در سال 1403 رفع شود.

سفر را به پنجشنبه موکول کنید

محمد اصغری – نماینده سازمان هواشناسی وی همچنین در نشست مرکز سفر گفت: برای برخی از آن استان ها کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و بخشی از خوزستان اخطار هوای قرمز صادر شده است که توصیه ما این است که مردم نروند. امروز این استان ها.

او اضافه کرد: در خراسان، رضوی و مشهد در روز فروردین شاهد اولین بارندگی هستیم. با این حال، نیمه شرقی گرمتر از نیمه غربی است. در برخی نقاط کشور شاهد وزش باد شدید هستیم و افرادی که در جاده ها از چادر استفاده می کنند باید مراقب باشند. زیرا باد به چادرها آسیب می رساند.

کارشناس هواشناسی توصیه کرد: شهروندان از روز پنجشنبه و با مساعد شدن هوا در اکثر نقاط کشور تردد کنند.

عسگری همچنین گفت: هفته آینده شنبه و یکشنبه هوا در اکثر نقاط کشور خوب است اما از دوشنبه آینده بار دیگر سامانه بارشی از غرب وارد کشور می شود و گردشگران در روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد بارش باران بهاری در اکثر استان ها خواهند بود.

ممنوعیت سفر به 5 استان و توصیه برای شروع سفر از پنجشنبه

وضعیت مسکن در 7 استان پر تردد

سید محمود حسنی پور – استاندار مازندران – وی در این دیدار به آمادگی این استان برای استقبال و ارائه خدمات به گردشگران پرداخت و گفت: با توجه به موازنه نوروز و رمضان بر اهمیت توسعه گردشگری مذهبی با محوریت بقاع متبرکه و معرفی شهرهایی که دارای بیشتر هستند تاکید کردیم. دین گرایش..

وی از برنامه های ایجاد توازن گردشگری در استان مازندران خبر داد و گفت: ظرفیت استان مازندران 107659 شب اقامت رسمی (با مجوز) می باشد. همچنین ظرفیت کل اقامتگاه ها (با احتساب تمامی منازل) یک میلیون و 262 هزار و 828 شب بوده و برای سرویس خواب آماده شده است.

حسینی پور ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری ها برنامه ریزی ویژه ای برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی را به منظور ارائه خدمات فعال کرده ایم.

مهدی دوستی فرماندار هرمزگان وی در ارتباط تصویری با مرکز سفر از آمادگی مراکز اسکان در این استان صحبت کرد و گفت: 8000 تخت برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان در ادامه سخنان خود گفت: هزاران چاه توالت در استان نصب شده است. 90 کشتی، 9 فرودگاه، صدها کلاس در مدارس، 35 ایستگاه نجات غریق، 24 ایستگاه اسکله، 17 سفر ثابت و سیار ماه سرخ برنامه ریزی شده است.

دوستی همچنین گفت: از چهارم اسفندماه تاکنون 927 هزار نفر در استان هرمزگان شب اقامت داشته اند.

علی اکبر حسینی محراب – استاندار خوزستان وی همچنین با اشاره به تجربه این استان در میزبانی از زائران اربعین و نور از آمادگی این استان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: تیم های هلال احمر، اداره راه و هوار در جاده های استان خوزستان مستقر شده اند. 22 نقطه خطر در استان خوزستان شناسایی شده است خوشبختانه خطر 15 امتیازی برطرف شد.

سید محمدرضا هاشمی – استاندار سمنان – همچنین از تخمین زده می شود که ظرفیت خواب شبانه 49 هزار نفر باشداز آماده سازی 11 بیمارستان و مکان موسوم به «محرسرا» خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون بیش از 62 درصد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در استان سمنان کاهش یافته و امیدواریم کاهش یابد. تعداد تصادفات تا پایان تعطیلات نوروز

استاندار سمنان در ادامه سخنان خود گفت: از تهران تا مشهد 43 روستا به طول 650 کیلومتر وجود دارد که همه آن روستاها برای میزبانی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی همکاری می کنند و با نصب خودرو به کاهش تصادفات کمک کرده اند. با چراغ های چرخشی

هاشمی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروز تا امروز سه شنبه 8 اسفند بیش از 2 میلیون و 200 هزار خودرو وارد استان سمنان شده است. این استان مسیر تردد زائران امام رضا (ع) است و با تمام قوا در حال خدمت رسانی به زائران نوروزی است.

محمدمهدی فداکار – استاندار کرمان – وی در تماس تصویری با مرکز سفر گفت: استان کرمان طبق آمار امسال میزبان گردشگران بیشتری نسبت به سال های گذشته است. مسافران نوروزی از اماکن فرهنگی، گردشگری و تاریخی این استان دیدن می کنند و بسیاری از آنها با زیارت گلزار شاهد کرمان از مزار سردار سلیمانی نیز دیدن می کنند.

وی همچنین گفت: طبق آمار تعداد اقامت در استان کرمان نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و کرمان از نظر دفع معادن رتبه سوم را دارد.. تمامی هتل ها و مراکز اقامتی ما در استان آماده میزبانی از گردشگران هستند و در کنار آنها آموزش و پرورش نیز به کمک آمده و امسال از بوم گردی های استان کرمان استقبال بسیار خوبی شده است.

حسن بهرام نیا – استاندار ایلام وی همچنین گفت: سال گذشته ایلام به عنوان یک استان گردشگری شناخته می شد و در سال 1402 نسبت به سال 1401 تعداد گردشگران این استان 52 درصد افزایش یافت.

محمد هادی ایمانیه – استاندار فارس همچنین برای در شیراز شبی 80 هزار نفر و 30 هزار ظرفیت پارکینگ در حال آماده سازی است. وی خاطرنشان کرد و گفت: کمپین «شهر من روزه است» و سفرهای آشنایی زائران و گردشگران نوروزی در این استان آغاز شده است.

ایمانیه همچنین گفت: برگزاری برنامه افطاری تا سحر در باغ ملی، برگزاری طرح تعطیلات بهاری در اماکن زیارتی، تحویل سال در عتبات عالیات، حافظیه و پیرسوس، فعال سازی یازده مسجد در شهر شیراز استقرار مبلغان و راهنمایان گردشگری در اماکن گردشگری. به زبان های انگلیسی، روسی، چینی و عربی و ساخت 160 مدرسه عشایری از دیگر فعالیت هایی است که در فارس انجام شده است.

جایزه وزارت کشور برای استان هایی با کمترین مرگ و میر تصادفی

احمد واحدی – وزیر کشور – وی در ادامه این اظهارات تاکید کرد: در نوروز از گران فروشی پرهیز شود. ما نباید اجازه سوء استفاده از مسافران را بدهیم. در نوروز، فرمانداران و دستگاه هایی مانند تعزیرات باید به طور کامل عمل کنند تا انشاءالله در حق مردم ظلم نشود.

وی همچنین به توانمندی های کشور در حوزه گردشگری مذهبی پرداخت و گفت: گردشگری مذهبی در ایران حائز اهمیت است. بقاع با برکت و اماکن مذهبی، گوهر گردشگری ماست. مردم علاقه زیادی به بازدید دارند. مشهد در نوروز 1403 بیشترین ذخیره را دارد. چند روز پیش به مشهد رفتم، امسال گردشگران زیادی در ایام نوروز به مشهد سفر می کنند و در شهرهایی مانند مشهد و استان خراسان رضوی باید قدرت بیشتری برای خدمات دهی داده شود.

واحدی اهمیت حمل و نقل را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: از تمامی توانمندی ها در حوزه حمل و نقل برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی استفاده شده است.

وزیر کشور همچنین بر کاهش آمار فوتی ها و تصادفات در نوروز تاکید کرد و گفت: به منظور کاهش آمار فوتی ها، استان هایی که نسبت به سال های گذشته کاهش فوتی داشته اند مورد تشویق و پاداش قرار می گیرند. در اختیار استانداران آن استان ها قرار می گیرد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا