اجتماعی

معصومه ابتکار: رئیسی به‌دنبال همدلی ملّی بود

قائم مقام دولت در دولت های اصلاحات و برنامه ریزی و امید گفت: روحیه آقای رئیسی به گونه ای بود که می خواستند وحدت ملی ایجاد کنند چون می دانست اگر وحدت ملی نباشد کاری نمی توان کرد.

مصومه ابتکار، قائم مقام دولت در دولت های اصلاحات، ذهن و امید در گفت وگو با شیمیشی، درباره شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و یارانش، اظهار کرد: خوشبختانه پس از این سرقت، احساس وحدت و اتحاد و همبستگی به وجود آمد. وحدت ملی پیدا شد و اتفاق ناگوار اجازه نداد شرایط سخت شود.» همدلی احزاب مختلف اجتماعی و سیاسی در پاسخ به این سؤال بسیار مهم و مؤثر بود و همه احزاب جامعه به ویژه منتقدان آقای رئیسی نسبت به این حادثه واکنش جدی نشان دادند. ابراز ناراحتی کردند و تسلیت گفتند.

وی ادامه داد: همه اقشار جامعه نگران وضعیت ایشان بودند و حتی بسیاری از افرادی که از آقای رئیسی انتقاد می کنند در صفحه مجازی خود در توییتر پیام دادند و ابراز ناراحتی کردند.

** بین اقشار مختلف و احزاب سیاسی همدلی وجود داشت

میانجی با بیان اینکه در این مراسم همبستگی ویژه ای بین گروه های مختلف نشان داده شد که موضوع مهمی است، گفت: این همبستگی در سطح بین المللی نیز در سطح بالایی قرار داشت چرا که این اتفاق در زمان خدمت آقا رخ داد. رئیسی. در سطح بین المللی و داخلی نیز همین امر مشاهده شد.

** یک دقیقه سکوت در سازمان ملل یک رویداد مهم است

مدرس ایمونولوژی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیات مدرس به پیام های تسلیت کشورهای مختلف جهان به مناسبت شهادت رئیس جمهور آن کشور اشاره کرد و گفت: در سازمان ملل متحد یک دقیقه سکوت برای آقای رئیس جمهور برگزار شد. رئیسی. و این اتفاق بسیار مهمی است زیرا نشان دهنده احترام به آقای رئیسی است.

** از تعادل ایجاد شده برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کنیم

ابتکار خاطرنشان کرد: امروز باید از این نظر و اجماع ایجاد شده استفاده کنیم، باید از اجماع کشورهای منطقه، کشورهای همسایه، مسلمانان و حتی سایر کشورهای جهان برای مقابله با رفتار صهیونیست ها استفاده کنیم. رژیم به عنوان یک حکومت شورشی که علیه آن جنایات در اعزاز انجام می شود، باید از این فرصت استفاده کنیم و ارتباط و همدلی را تقویت کنیم.

** شهید رئیسی می دانست که اگر وحدت ملی نباشد کاری نمی توان کرد

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه امیدوارم این توافق که در سطح ملی انجام شده توسعه پیدا کند و باعث درگیری سیاسی نشود، تصریح کرد: این توافق باید مورد توجه قرار گیرد. روحیه آقای رئیسی به گونه ای بود که می خواست تعادل ملی ایجاد کند، چون می دانست اگر تعادل ملی نباشد کاری نمی توان کرد و آینده درخشانی ترسیم می شود.

وی همچنین تاکید کرد: برخی نباید با این موضوع برخورد سیاسی کنند و جناحی و حذفی با آن برخورد کنند. این سیاست های جناحی و حذفی تاکنون نتیجه ای برای کشور نداشته و از این به بعد هم موفق نخواهد بود. این فقط مشکل را پیچیده می کند. این اتفاقی که الان افتاده و همدلی که ایجاد شده فرصتی برای کشور و آینده ایران است.

ابتکار همچنین درباره شهادت امیر عبداللهیان و خوجه الاسلام آل هاشم اعلام کرد: پیام هایی از کشورهای دیگر برای شهادت آقای امیر عبداللهیان ارسال شد. آنها برای توسعه همکاری های منطقه ای بسیار تلاش کردند و در همین راه جان خود را از دست دادند و این موضوع مهمی در سطح ملی و بین المللی است. من قبلاً با حجت الاسلام آل هاشم آشنا شده ام و می دانم که ایشان چقدر شریف و بزرگ بودند. اتفاقی که افتاد برای این مردم محترم بسیار ناراحت کننده است.

** آقای رئیسی با تک تک وزرای دولت دوازدهم دیدار کرد

این مدرس دانشگاه به نگرش و ارتباط رئیس جمهور شهید پرداخت و پایان دوره مدیریت را یکی از حساس ترین دوره ها عنوان کرد و یادآور شد: یکی از چالش های مدیریت کشور ما عدم تبادل تجارب منظم است. . دوره قبل تا دوره سایر دولت ها. صرف نظر از طیف، این بی تفاوتی نسبت به دستاوردها در هر دوره ای وجود داشته است. در همین راستا آقای رئیسی در دوران گذار از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم با تک تک وزیران دیدار کرد. از سوی دیگر معاونان و وزرای دولت دوازدهم متوجه شدند که آقای رئیسی گوش خوبی برای شنیدن و دریافت اطلاعات و گزارش ها دارد.

ابتکار همچنین گفت: من شخصاً با آقای رئیسی در مورد مسائل محیط زیست و بانوان صحبت کردم و ایشان یک ساعت و 20 دقیقه به صحبت های من گوش دادند. آنها با دقت و با انگیزه گوش دادند. یکی از مشکلات دولت امروز این است که مردم نمی توانند دست خود را روی بسیاری از دستاوردها نگه دارند، زیرا در دولت های پایین سیاست ها تغییر می کند. آقای رئیسی هم همین نظر را داشت و بیان داشت که این کارها باید ادامه پیدا کند. نگاه ایشان به این موضوع بسیار روشن بود و می خواست کارها انجام شود و این برای ما روشن بود، هرچند کار مدیریت فراز و نشیب هایی دارد.

معاون رئیس جمهور در پایان به تلاش برخی رسانه های مخالف و موفق برای شکستن فضای همدلی در دولت های اصلاحات، امداد و امید اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی تلاش می کنند این احساس همدلی را از بین ببرند. برنامه های آنها اما جریان های سیاسی باید در این زمینه هوشمندانه عمل کنند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا