معرفی تویوتا لندکروزر پیکاپ روباز /عکس
به گزارش خبرگزاری شیمیشی و براساس گزارش پدال نسخه های روباز بخشی از میراث تویوتا لندکروزر هستند تا جایی که اولین لندکروزر در سال ۱۹۵۱ به سقف قابل برداشتن مجهز بود. حال تیم طراحی آمریکای شمالی تویوتا برای زنده کردن این میراث کانسپتی بنام ROX را که بر اساس نسل جدید لندکروزر پرادو ساخته شده برای نمایشگاه سما آماده کرده است.
در این کانسپت پرادو به یک پیکاپ روباز ماجراجویانه مثل اولین نسخهٔ لندکروزر تبدیل شده و قصد دارد پاسخی به فورد برانکو و جیپ رانگلر باشد.
در لندکروزر راکس حدود نیمی از قطعات پرادو از نوع طراحی و ساخته شده اند. در گام نخست طراحان ستون D را حذف و ستون C را پهن تر کردند درحالی که سقف خودرو هم با یک روکش پارچه ای جمع شونده جایگزین شده است.
برای جلوگیری از فروپاشی قطعات بدنه به دلیل حذف سقف طراحان تویوتا اقدام به ساخت یک چارچوبی سفارشی کردند تا استحکام ازدست رفته را جبران کنند. نیم درهای اختصاصی بدون شیشه فلاپ های گلگیر عریض و رینگ های ۱۸ اینچی سفارشی با لاستیک های آفرودی هم از دیگر ویژگی های این کانسپت هستند.
برای تقویت توانایی های آفرود خودرو نیز تویوتا کانسپت جذاب خود را به سپرهای فولادی جلو و عقب و صفحات محافظ تقویت شده مجهز کرده است. علاوه بر این برای لندکروزر راکس سیستم تعلیق TRD در نظر گرفته شده که ارتفاع را ۱۰ سانتی متر افزایش داده درحالی که فاصلهٔ عرضی چرخ ها هم با استفاده از بازوهای آلومینیومی فورج کاری شده ۲۰ سانتی متر بیشتر شده است. در عقب خودرو هم دری مشابه پیکاپ ها تعبیه شده که چرخ زاپاس روی آن نصب شده است. باربند اسپرت هم بر جذابیت ظاهری این کانسپت افزوده است درحالی که برای داخل خودرو هم تودوزی چرمی نارنجی در نظر گرفته شده است.
به گفتهٔ تویوتا این کانسپت به راحتی می تواند به مدلی تولیدی تبدیل شود. سخنگوی این شرکت گفته است:نمایشگاه سما فرصتی برای یادگیری و آزمایش کانسپت ها است. لندکروزر راکس یک کانسپت است و ما خواهیم دید که جهان چگونه به آن واکنش نشان خواهد داد.
این اظهارات یعنی اگر استقبال از کانسپت راکس بالا باشد احتمال تولید لندکروزر پیکاپ روباز وجود خواهد داشت. این خودرو در صورت تولید می تواند به عنوان مدلی کوچک تر از تاکوما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی و طبیعت گردی هستند به بازار عرضه و به رقیبی برای فورد برانکو و جیپ رانگلر تبدیل شود.
۲۲۷۲۲۷