استان ها

مرحله سوم آب‌گذاری در کانال‌های شبکه آبیاری سد سفیدرود در حال انجام است

شیمیشی/گیلان مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: هم‌اکنون مرحله سوم آب‌گذاری در کانال‌های شبکه آبیاری سد در حال انجام است و تا چهار روز آینده ادامه داد و پس از آن به مدت چهار روز قطع می‌شود.

وحید خرمی در گفت وگو با شیمیشی، با اشاره به آخرین وضعیت سد سفیدرود، اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذخیره سد به ۶۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه نوبت‌بندی رهاسازی آب سد طبق برنامه در حال انجام است، افزود: هم‌اکنون مرحله سوم آب‌گذاری در کانال‌های شبکه آبیاری سد در حال انجام است و تا چهار روز آینده ادامه دارد و پس از آن به مدت چهار روز قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان یکی از چالش‌ها در سطح شبکه آبیاری سد را اراضی انتهای شبکه دانست و ادامه داد: از آبگیری اراضی انتهای شبکه اطمینان حاصل خواهیم کرد تا به همه شالیزارها آب برسد.

خرمی با اشاره به تاخیر برخی از کشاورزان در نشاء اراضی و نیاز آبی بالا در این روزها، تاکید کرد: از کشاورزان اراضی بالادست انتظار داریم اجازه دهند که آب به اراضی پایین دست برسد، زیرا اراضی پایین دست زهکش آبخور هستند و اول باید اراضی بالادست آب بگیرند تا آب به اراضی پایین دست برسد.

وی با بیان اینکه سومین سال خشکی و کم بارشی را تجربه می کنیم، گفت: تقویم زراعی و نوبت بندی رهاسازی آب سد را در سال‌های گذشته با کشاورزان تمرین کردیم و این روش ادامه دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان حجم ذخیره سد را همانند سال گذشته دانست و متذکر شد: با رعایت نوبت‌بندی‌ها تا پایان کشاورزی مشکلی نخواهیم داشت؛ در حال حاضر هیچ چاه و تجهیزات و ایستگاه پمپاژی خاموش نیست و تا پایان کشاورزی در مدار خواهند بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا