مراسم آئینی «رخصت یا مولا» با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نهاوند برگزار می شود

سلیمان جوانمردی امروز در گفت وگو با خبرنگار شیمیشی از همدان ، اظهار داشت: با توجه به ماه عزاداری سالار شهیدان ، مراسم ورزشی زورخانه ای با عنوان «ترک یا مولا» طبق پروتکل های بهداشتی در اولین شب به طور کامل برگزار می شود. محرم در زورخانه پوریا ولی نهاوند.

وی گفت: این مراسم دوشنبه شب در فضایی معنوی و مملو از عزاداری در محل پوریا ولی زورخانه که مزین به پرچم های سیاه و بنرهای «یا اباعبدالله» است ، برگزار می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند در سخنان خود افزود: در این مراسم که همه ساله در اول محرم برگزار می شود ، پدران و پدربزرگ ها با کلیساهای قدیمی خود بر فراز زورخانه شال مشکی بر سر داشتند. راه را در عزاداری بزرگ خانواده مقدس کمال و پاکی پیشه کنید. (ع) اشعاری را می خواند که در حال حاضر اشک هر چشم شنونده و بیننده ای را در می آورد.

وی با بیان اینکه مراسم “بیرون یا مولا” در زورخانه ها از آینده ای دور در ارتباط با فلسفه این برنامه برگزار شد ، گفت: به آنها داده شد تا وارد ایام محرم شوند و عزادار پسرش حسینمام حسین (ع) باشند ، آنها جمع می شوند. در زورکانه نهاوند و با خواندن اشعار مذهبی و انجام مراسم ورزشی به طور نمادین خود را برای عزاداری آماده کنید.

تصویر WhatsApp 2021-08-09 در 13.26.10

جوانمردی گفت: در این مراسم تمام منطقه زورخانه با پارچه مشکی پوشانده شده و سنت های ورزش باستانی با پوشیدن شال و لباس مشکی به نشانه عزاداری بخشی از ورزش های زورکانی است.

وی افزود: در این مراسم علاوه بر مشتریان محلی ، ورزشکاران و نویسندگان این رشته به دیگر شهرهای کشور دعوت می شوند و یادواره های اهل بیت (ع) در عزاداری حضرت اباعبدالله خواهد بود. الحسین (ع) با زورخانه. “

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند تاریخ این مراسم را به آینده ای دور مرتبط دانست و گفت: این مراسم قبلاً در بین ورزشکاران قهرمان برگزار می شد که سالهاست فراموش شده است ، ماه محرم در نهاوند جشن گرفته می شود. تحت عنوان “تعطیلات یا مولا”.

وی گفت: در سال های گذشته که هیچ مشکلی برای عروق بیماری کرونا وجود نداشت ، مهمانان زیادی از فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی کشور در این مراسم شرکت کردند.

دکمه بازگشت به بالا