مراتع اصفهان بار دیگر در آتش بی‌احتیاطی‌ها سوخت

شیمیشی/اصفهان ظهر امروز بخشی از مراتع غربی و جنوبی استان اصفهان طعمه حریق شد.

مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری اصفهان، منصور شه فروش، درباره این حادثه به خبرنگار شیمیشی گفت: بعدازظهر امروز ساعت 15:30 بعدازظهر در بخشی از مراتع آن استان آتش سوزی رخ داد. این آتش سوزی در ارتفاعات اقدس دهستان زیندرود شهرستان فریدن یعنی در مرز شهرستان فریدن، بویین و میاندشت رخ داده است.

وی ادامه داد: آتش سوزی مذکور پس از 2 ساعت و با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی فریدن، بویین، میاندشت و فریدونشهر اطفا شد. آتش نشانی و اکیپ های محلی روستاهای مناطق در حال آتش را مهار کردند.

این مسئول استان اصفهان بیان کرد: بر اثر این حادثه حدود 25 هکتار چمن و علف های یکساله در مراتع روستاهای خلج، چهل خانه، قهک، مانیده و آرتیجان در آتش سوخت و خسارت دید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان اصفهان بیان کرد: در حادثه دیگری که ساعت 15 امروز رخ داد، مرتع روستای نرمه در بخش وردشت سمیرم در آتش سوخت و به 1.2 هکتار از مرتع و احشام خسارت وارد شد. این آتش سوزی با تلاش کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و با همکاری آتش نشانان و نیروهای خودی پس از 130 دقیقه اطفا شد.

فروشنده شیشه در توضیح علت وقوع این دو فرقه آتش سوزی اظهار داشت: علت حوادث فوق سهل انگاری و عوامل انسانی گزارش شده است. البته به دلیل وزش باد شدید و گرمای زیاد، آتش گسترش می یابد. 95 درصد حوادث آتش سوزی در مناطق طبیعی ناشی از عوامل انسانی و سهل انگاری است.

تاکید کرد: برای جلوگیری از آتش سوزی در پوشش گیاهی و مراتع تاکید می شود گردشگران، گردشگران، کشاورزان، صاحبان مراتع و ساکنان نزدیک به منابع طبیعی از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند. جلوگیری از آتش سوزی در مراتع، کنار جاده ها و گیاهان مهم است.

این مسئول استان اصفهان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: گذاشتن ته سیگار، کبریت، اقلام پاک شده و بطری آب معدنی، قوطی و … در مراتع و جاده ها خطرناک است. همچنین کشاورزان و باغداران از سوزاندن بقایای گیاهی در مزارع و حیوانات باغات خودداری کنند.

به گزارش شیمیشی، در صورت مشاهده آتش سوزی در مناطق طبیعی سریعا با شماره تلفن 139 و 1504 با یگان حفاظت منابع طبیعی تماس بگیرید. ضمناً در صورت وقوع آتش سوزی باید به اورژانس و مقامات محلی برای کنترل و جلوگیری از گسترش آتش اطلاع داده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا