علمی و پزشکی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل MDA، در بیانیه‌ای گفت: «تصاویر گرفته شده توسط ماهواره‌های ما، که از نظر توانایی آنها در رصد هوا منحصر به فرد است، مربوط به سایر منابع تصویری شرکت‌های رصد زمین است و توسط آن‌ها تحلیل می‌شود. -داده های گزارش های اطلاعاتی اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین در حفاظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چند ملیتی رسانه ای و فناوری کانادایی است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. مهمترین محصولات این شرکت Canadarem مورد استفاده شاتل فضایی ناسا و همچنین Canadarem 2 و Dexter مورد استفاده ایستگاه فضایی بین المللی است.

«کانادرم» مجموعه‌ای از سلاح‌های مکانیکی است که بر روی فضاپیماها و ایستگاه‌های فضایی برای جابجایی لنج‌ها و اجسام خارجی به داخل مسافران فضایی نصب می‌شود. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا ساخته شده است.

قابلیت های راداری “MDA” چشمگیر است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره Radarsat-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضاپیم Radarsat Constellation ساخت که موشک SpaceX Falcon 9 را در ژوئن 2019 به پرواز درآورد. مدارهای زمین پرتاب شدند.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که MDA به کدام تصاویر از ماهواره های شرکت های دیگر نگاه خواهد کرد.

برخی از احتمالات وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین در حمله روسیه در 24 فوریه، و Maxar Technologies، Planet And BlackSky فضاپیمایی، که تصاویری از تهاجم روسیه به اوکراین و عواقب آن را ثبت کرد. Maxar اخیراً مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد خسارات شدیدی به مغازه‌ها، خانه‌ها و ساختمان‌ها وارد شده است، غیرنظامیان در حال عبور از شهر ماریوپل اوکراین در محاصره هستند.

46

دکمه بازگشت به بالا