اقتصادی

مالیات، مهم‌ترین مشکل اصناف – شیمیشی

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه موضوع عدالت مالیاتی باعث می شود مالیات برای کارمندان و صاحبان شناسنامه کاهش یابد، اما کسانی که تعداد زیادی را حمل می کنند و امکان ارتباط و مذاکره دارند از پرداخت مالیات اجتناب می کنند. اکنون مالیات تجارت ناعادلانه است، افزایش یافته است

به گزارش شیمیشی، علی طبری در حاشیه نشست روسای اتاق صنعتگران در تهران به همراه غلامعلی حدادعادل، عضو هیات اورژانس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در خصوص موضوع مهمترین مشکلات صنعتگران: اخیرا برای اولین بار هر پنج نفر اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف تغییر کردند، این هم یک فرصت بود و هم ریسک. خطر این بود که کار شیراز از هم بپاشد و همچنین با توجه به سطح بالای تحصیلات در هیات مدیره، فرصت ایجاد رویکرد و ذهنیت علمی جدید وجود داشت.

این گفتگو یکی از مشکلات اتحادیه های صنفی را ارتباطات درون سازمانی یا برون سازمانی عنوان کرد و تصریح کرد: یعنی اتحادیه های صنفی ارتباط کارآمد و موثری با تشکل ها و اشخاص حقیقی و حقوقی موثر بر اقتصاد نداشته اند. روند اتحادیه های کارگری در 3 ماه گذشته تلاش هایی برای تماس با این افراد و سازمان ها صورت گرفته است.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه مالیات موضوعی است که تجار همیشه با آن مشکل داشته اند، گفت: مالیات یک حق حاکمیتی در تمام دنیاست و به عنوان مثال در کشورهای اسکاندیناوی گاهی تا 60 درصد ارزش آن است. به مردم پرداخت می شود. درآمد مشمول مالیات است، زیرا سایر منابع مشخص نشده است. . مالیات های زیادی در این کشورها اخذ می شود، اما مردم در آرامش هستند، زیرا احساس می کنند جلوه آن در آموزش و سلامت رایگان است و آرامش آنها کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد. موسسات مالی کیفیت زندگی را افزایش نمی دهند، اما وقتی انسان بداند در سن بازنشستگی مشکلی ندارد یا مجبور نیست هزینه های زیادی برای تحصیل فرزندانش بپردازد، زندگی اش بهتر می شود.

این در شرایطی است که به گفته وی افراد با درآمدهای نجومی در ایران این حس زندگی بالا را ندارند اما همیشه احساس فقر دارند. وقتی ارزش پول ملی در مدت کوتاهی نزدیک به 50 درصد کاهش می یابد، فرد فقیر شده است. ارزش زندگی او یک میلیارد یا میلیارد دلار است.

فشار مالیاتی بر کارمندان و اتحادیه ها

وی با اشاره به اینکه مالیات ایجاد تعادل است و عدالت مالیاتی ایجاد تعادل و توازن برای ارتقای کیفیت زندگی مردم است، تصریح کرد: عدالت مالیاتی در ایران وجود ندارد. بحث انصاف مالیاتی به این معناست که برای کارمندان و کارآفرینان دارای شناسنامه مالیات کاهش می یابد، اما کسانی که اعداد بالا را تغییر می دهند و فرصت مذاکره و مذاکره دارند، از پرداخت مالیات اجتناب می کنند. فشار این معافیت مالیاتی بر دوش کارمندان و کارفرمایان است. اکنون کسبه نیز با این مشکل مواجه هستند، اما سازماندهی سازمان مالیاتی با روش فعلی به ناعادلانه افزایش یافته است. مدل های ارائه شده نمی تواند مشکلات تجار را حل کند و معمولا مشکلاتی را به کاسب ها اضافه می کند.

به عنوان مثال به گفته وی کارت های مطالعه سال گذشته مبنای پرداخت مالیات قرار گرفت که باعث شد فرهنگ و سنت قرض الحسن که کمک زیادی به رشد بازار داشت از بین برود. پیش از این، تاجران به یکدیگر پول قرض می دادند و در این زمینه تیم ها و کلنی هایی وجود داشتند که از یکدیگر حمایت می کردند. اگر این جریان پول می خواست در قالب درخواست تسهیلات وارد بانک شود، همه چیز به هم می خورد. اما از زمان اجرای مالیات بر کارت های اعتباری، برخی افراد در صورت داشتن این پول به یکدیگر وام نمی دهند تا مالیات بیشتری نپردازند.

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه سخنان خود یکی دیگر از موضوعات اصناف را قانون نظام صنفی دانست و گفت: این قانون دارای 96 ماده و بیش از 90 نکته است که یک جا اصلاح شده است. درست است و سه مورد دیگر خراب هستند. به عنوان مثال ادامه ماده 1 ماده 22 شیراز در نهایت باعث پراکندگی معاملات می شود. البته ممکن است در پاییز و اوایل رشد مفید باشد و قشر تحصیلکرده وارد گیوه ها شوند. مخمر مجلسی صدها سال پیش ایجاد شد و تا به امروز باقی مانده است، اما این ماده می تواند قوام و قوام آن را از بین ببرد.

وی پورتال ملی صدور مجوز، اختلافات حقوقی و … را از دیگر مشکلات پیش روی کسبه عنوان کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا