ترندهای کسب و کارعمومی

آموزش نگهداری دستگاه برش لیزر

نگهداری دستگاه برش لیزر بخش مهمی از عملکرد است . در حالی که شرکت‌ها یا کاربران ممکن است بدانند که باید ماشین‌آلات خود را حفظ کنند , ممکن است از بهترین اقدامات مرتبط با نگه داشتن این ماشین‌ها در سطح بهینه آگاه نباشند . از آنجا که شرکت‌ها به لیزر برای تولید برش‌های دقیق و با کیفیت بالا برای شیت تکیه می‌کنند بسیار مهم است که بدانیم چگونه روش درست نگهداری پیشگیرانه را انجام دهیم تا کسب و کارها را در راس بازی نگه داریم .اطلاعات بیشتر در مورد این که چگونه تعمیر و نگهداری منظم می‌تواند ماشین برش لیزری شما را بهبود بخشد و چه روش‌های حفظ و نگهداری می‌تواند برای اطمینان از اجرای آن در بهترین عملکرد خود دنبال کند ، پیدا کنید .

آیا تعمیر و نگهداری منظم دستگاه برش کیفیت خروجی را بهبود می‌بخشد ؟

تعمیر و نگهداری منظم برای عملکرد دستگاه لیزر غیر فلزات حیاتی است . غفلت از نگهداری اشعه لیزر شما منجر به قطع شدن ، توقف تولید تان تا زمانی که دستگاه تعمیر شود یا تعویض شود . با نگه داشتن ماشین‌آلات در شرایط خوب ، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که در مسیر بمانید و اهداف بهره‌وری را هدف قرار دهید . علاوه بر این، دستگاه برش هم دوام می‌آورند و به شما کمک می‌کنند که از سرمایه‌گذاری خود بیش‌ترین استفاده را بکنید .
علاوه بر بهبود طول عمر یک برش لیزری و نگه داشتن آن به طور قابل‌اطمینان ، روش‌های حفظ و نگهداری صحیح نیز کیفیت دستگاه برش را بهبود می‌بخشد . یک دستگاه برش لیزر در شرایط خوب ، در برش آن دقیق‌تر خواهد بود و اطمینان می‌دهد که شما نیاز دارید که برش مورد نیاز را به دست آورید . به شما کمک می‌کند که مراحل برش لیزر خود را برنامه ریزی کنید و در نتیجه کیفیت برش لیزر مطلوبی خواهید داشت . این کار برخی از وظایف پاک‌سازی را که معمولا ً بعد از برش انجام آن مورد نیاز است را حذف می‌کند .

چگونه دستگاه برش لیزر را نگهداری می‌کنید؟

با تمام روش‌های تعمیر و نگهداری لیزری منظم می‌تواند کیفیت دستگاه را بهبود بخشد ، شما ممکن است به برخی از بهترین روش‌ها توجه داشته باشید که می‌توانید از آن‌ها پیروی کنید تا اطمینان حاصل کنید که لیزر در بالاترین سطح عمل می‌کند . برخی از این روش‌ها شامل نگهداشتن جت برش لیزری متمرکز ، تمیز کردن لنزهای دستگاه ، نظارت بر دمای دستگاه و تنظیم اپتیک () دستگاه است .
اگر می‌خواهید بیشتر در مورد نحوه انجام این اقدامات نگهداری پیشگیرانه بدانید ، موارد زیر را بررسی نمایید  :

  • تمیز کردن لنز های دستگاه به صورت مناسب

لنزهای اشعه لیزر برای وظایفی که دستگاه شما انجام می‌دهد بسیار مهم هستند و اپراتورها باید آن‌ها را به طور مرتب تمیز کنند . از آنجا که لنزهای می‌توانند بر کیفیت برش تاثیر بگذارند و فرایندهای برش روزمره می‌تواند باعث ایجاد لایه‌ها در لنز می شود تمیز کردن لنز ها بعد از چند سیکل برش الزامی است .سازنده های دستگاه های برش دستورالعمل هایی برای تمیز کردن لنز در اختیار اپراتورهای دستگاه قرار می دهند. علاوه بر تمیز کردن آن‌ها در فواصل زمانی مناسب ، درست تمیز کردن آن‌ها نیز مهم است . هنگامی که اپراتورها به طور مناسب یک لنز را تمیز نمی‌کنند ، می‌توانند به آن آسیب بزنند یا یک سطح باریک از کثیفی بر روی آن بگذارند و بر کیفیت برش‌های آینده تاثیر بگذارند .

زمانی که اپراتورها لنزهای تمیز را تمیز می‌کنند ، باید یک عامل تمیزکاری مناسب در سطح توصیه‌شده اعمال کنند . پس از انجام این کار ، آن‌ها باید به آرامی لنز را با دست تمیز کنند . اپراتورها با تمیز کردن مناسب می توانند عمر لنز دستگاه برش را زیاد و عملکرد دستگاه برش را در سطح بالایی حفظ کنند .

  • قرار گیری جت لیزر در مرکز

در طول فرآیند برش لیزری , جت نقش اساسی را بازی می‌کند . جت به گاز کمکی اجازه می‌دهد که از آن عبور کند و پرتوی لیزر را به فلز هدایت کند . یک جت لیزر از تعداد معینی چرخه‌ها توسط سازنده دستگاه ساخته می شود که باید اپراتور آن را بررسی کند . اگر جت خارج از مرکز باشد ,دستگاه سرعت و دقت کافی را نخواهد داشت .
هنگامی که اپراتور جت را چک می‌کند و متوجه می‌شود که در مرکز قرار دارد ، باید لیزر را برای حدود یک ثانیه هدایت کند . پس از هدایت لیزر برای این مقدار زمان ، اپراتورها باید چک کنند که آیا سوراخ نوار به طور مناسب مرکز شده‌است یا نه . برای بررسی نوار ، اپراتورها معمولا ً از یک ذره‌بین برای بازرسی صحیح ابعاد کوچک سوراخ استفاده می‌کنند . با قرار دادن جت برش لیزر به طور مناسب ، کاهش سریع‌تر و دقت بیشتری را از دستگاه برش خود خواهید دید .

  • اطمینان از فوکوس بودن اپتیک

در حالی که دستگاه برش لیزر های جدیدتر اغلب اپتیک () هستند و به طور خودکار بدون ورودی از اپراتور متمرکز می‌شوند , افراد کم سابقه اغلب به افراد حرفه‌ای نیاز دارند تا فرآیند فوکوس را انجام دهند . پس از استفاده از دستگاه برش لیزر , اپراتورها نیاز به فوکوس مجدد اپتیک برش دارند .
برای تمرکز مناسب لیزر نوری ، اپراتور با آزاد کردن یک پرتوی لیزر کم‌توان و استفاده از سیستم متمرکز لیزری با لیزر شروع خواهد کرد . در طی این فرآیند ، اپراتور به رنگ پرتو لیزر توجه خواهد کرد .

بعد از روشن کردن پرتو لیزر ، اپراتور باید مقادیر ارایه‌شده توسط ماشین را ثبت کند . اپراتور باید این فرآیند را سه بار تکرار کند . با این نتایج ، آن‌ها میانگین این مقادیر را محاسبه می‌کنند و وارد سیستم برش لیزری می‌شوند که منجر به فوکوس اپتیک می‌شود .
در حالی که شما می‌توانید مراحل فوق را به عنوان یک قاعده کلی در نظر بگیرید ، اما دستگاه های دیگر ممکن است فرآیندهای فوکوس متفاوتی داشته باشند . در نتیجه ، قبل از اینکه شما به صورت دستی لیزر خود را متمرکز کنید ، به همین دلیل صحبت کردن با سازنده دستگاه الویت خواهد داشت

عملکرد چیلر شما بر روی دستگاه  بسیار مهم است . در نتیجه , اپراتورها باید یک چشم ثابت روی درجه حرارتی لیزر داشته باشند . تمام چیلر ها به نمایش دما و یا سنسورها برای کمک به اپراتورها در هنگام تلاش برای نگه داشتن دما در سطح مناسب می‌پردازند . در زمان رها شدن, دمای شدید می‌تواند باعث آسیب تشدید کننده شود که منجر به تعمیرات طولانی و پر هزینه می‌شود . زمانی که اپراتور متوجه درجه‌حرارت پایین باشد , باید تا زمانی که دما به یک سطح قابل‌قبول برسد , کار را متوقف کنند .

برخی دستگاه ها از جدیدترین تکنولوژی کنترل دما مجهز هستند تا دمای ثابتی را تنظیم کند . اگر چه این کار نیاز به نظارت مداوم دما را حذف می‌کند ، اپراتورها باید هنوز سطح آب واحدهای چیلر را زیر نظر داشته باشند. هنگامی که آب در این واحدها ساخته می‌شود ، می‌تواند رسانایی را ایجاد کند . اگر یک واحد چیلر رسانایی بالایی داشته باشد ،باعث قطع رزوناتور می شود و تا زمانی که سطح آب پایین باشد ادامه خواد داشت .
برای کاهش میزان رسانایی  ، اپراتور می‌تواند واحد چیلر را برای چند دقیقه قبل از شروع برش ، اداره کند . اپراتور همچنین می‌تواند رزین را در فواصل زمانی مناسب تعویض کند تا آب را تخلیه کند و رسانایی را در نتیجه کاهش دهد .

 

دکمه بازگشت به بالا