ماجرای تسهیلات ۸۰ میلیون یورویی در شهرداری تهران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محسن هرمزی دستیار شهردار تهران در امور حمل و نقل و خدمات ترافیکی در نشست خبری گفت: قرارداد چین برای تامین ۶۳۰ واگن بین بین المللی از سال 1995 انجام شده و مسیر آن از نظر مالی موفق بوده است.

هرمزی تصریح کرد: 630 خودرو و 161 واگن با چین قرارداد داریم که به 791 خودرو رسید. همچنین به جای 2000 واگن مورد قبول وزارت کشور باید 1500 واگن تهیه می شد.

وی همچنین گفت: 15 درصد پیش پرداخت قرارداد باید از طریق فاینانس انجام می شد. حکومتی آمد و رفت و شکست خورد L C را فعال کنید. L سی تا آبان ماه سال گذشته مانده بود و باید مورد استفاده قرار می گرفت وگرنه امکان استفاده از ملک وجود نداشت.

هرمزی تصریح کرد: اجرای قرارداد در این دوره شهری انجام شد و اگر شهرداری ریسک نمی کرد، بودجه پروژه را از دست می دادیم و خبری از واگن نبود.

هرمزی بیان کرد: با نظارت مترو و شهرداری 15 درصد از محل سد پیش پرداخت شده است. ز تبصره 19 باید ارائه می شد و می گفت: پول نفت را باید می گرفتیم چون فرستادیم. بانک شهر به عنوان بانک عامل و سازمان شهرداری و دهیاری ها به عنوان مالک عمل کردند. بنزین هم فروخته شد اما سال گذشته سازمان شهرداری نتوانست مابقی مبلغ را پیش پرداخت کند.

معاون شهردار تهران درباره تخصیص منابع در شهرداری گفت: همچنین فرصتی که گرفته شد شخصی نبود، وام نگرفتم، اسناد در اختیار آنهاست و 80 میلیون یورو فرصت شخصی نیست. تعداد با ارسال نفت تضمین می شود و اگر این اتفاق نمی افتاد 630 واگن نداشتیم. ضمن اینکه برای این موضوع نیازی به تایید شورا نبود.

وی گفت: حمل و نقل و ورود اولین قطار چینی اون یکی خداوند از او راضی باشد از بهمن ماه به بعد شاهد و در عین حال توسعه کارخانه واگن سازی در تهران خواهیم بود.

هرمزی در ادامه سخنان خود بر اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد. هواپیماهای وان 100 درصد و ناوگان تاکسیرانی 60 درصد خسته است، همچنین میانگین عمر اتوبوس ها 16 سال گذشته و 13 هزار تاکسی دیگر فعال نیستند.

معاون شهردار تهران در پاسخ به پاسخ آنلاین به تکمیل تراموا گفت: اولین گام مصوبه شورای عالی ترافیک بود که دو جاده در این شورا پیدا شد و قرار شد پس از بررسی های مربوط به نوع تراموا. انتخاب ناوگان وارد فاز اجرایی می شویم و قرارداد داریم. آرتی بیایید چرخ لاستیکی را با هزینه چینی ها امتحان کنیم و اگر جواب داد، قرارداد ویژه ای برای توافق با چین در این زمینه ببندیم و به طور جدی انتظار داریم تا شهریور ماه اجرایی شود.

خبر در حال تکمیل است.

دکمه بازگشت به بالا