لزوم رعایت نکات بهداشتی مرتبط با بیماری‌های تنفسی در اماکن ورزشی

معاون مرکز بهداشت وزارت بهداشت نحوه رعایت توصیه های بهداشتی مرتبط با بیماری های تنفسی در اماکن ورزشی را تشریح و بر لزوم استفاده از ماسک در محیط های بسته و تجمعات تاکید کرد.

به گزارش شیمیشی، از شهرستان وبدا، مهندس فرهادی گفت: به دلیل سردی هوا، تماشای فوتبال یا والیبال برای ورزشکاران یا افرادی که به باشگاه های ورزشی، سالن های بدنسازی، استخرها و مراکز تفریحی، آب و حتی استادیوم ها مراجعه می کنند ضروری است. یا تیم های دیگر. . ورزش برای بیماری های تنفسی به مکان های بسته می روند.

وی همچنین گفت: اگر خودشان به بیماری مبتلا هستند یا افراد خطرناکی هستند، یعنی پیر هستند یا بیماری دارند، باز هم استفاده از ماسک در اماکن عمومی به ویژه مکان هایی که جمعیت زیاد است توصیه می شود.

معاون مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: رعایت بهداشت فردی در هنگام غذا خوردن یا استفاده از توالت ضروری است. دست های خود را بشویید و در صورت نبود آب و یا عدم امکان شستشو، باید از ضدعفونی کننده های دست استفاده کنید که در زمان ویروس کرونا بسیار رایج است.

فرهادی یادآور شد: اقلامی که زیاد استفاده می شوند مانند دستگیره درها و درپوش های آب مورد استفاده در سرویس های بهداشتی قبل از استفاده شسته شوند و یا از متصدیان بخواهید که به خوبی آنها را تمیز کرده و به موقع ضدعفونی کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از زمان شیوع ویروس کرونا همکاری خوبی با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی و ورزشی داشته‌ایم و جلسات ما با فدراسیون‌های مختلف ادامه دارد و آمادگی‌های لازم را دارند.

دستیار مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: با کادر پزشکی که مورد تایید AFC (فدراسیون فوتبال آسیا) هستند همکاری بسیار خوبی داریم و نکات مربوط به بهداشت محیط را به بازیکنان ابلاغ می کنیم. . تیم ملی فوتبال که در قطر هستند و هوادار هستند.

مهندس فرهادی در پایان تاکید کرد: بار دیگر توصیه می کنم در این فصل از سال احتمال شیوع بیماری های تنفسی وجود داشته باشد و ورزشکاران و تماشاگران توصیه های بهداشتی را در مراکز و اماکن ورزشی رعایت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا