لزوم حمایت مسئولین استانی در راستای راه‌اندازی سوله بحران در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شیمیشی کرمانشاه، دیدار مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان صبح امروز یکشنبه (۲۸ مرداد ماه) در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه با مسئول حفاظت اطلاعات اداره کل و مسئول حسابداری برگزار شد؛ در این دیدار از وی بابت همکاری و نگاه ویژه به پزشکی قانونی و همچنین تخصیص اعتبار برای واگذاری و دیوارکشی سوله بحران قدردانی کرد.

بهتاش خانی آباد مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در این دیدار، اظهار کرد: با توجه به کمبود امکانات و اهمیت کار پزشکی قانونی در زمان بحران و حوادث غیر متقربه‌ راه‌اندازی سوله بحران پزشک قانونی از جمله تمهیداتی است که در زمان بحران برای نگهداری اجساد مورد نیاز است.

وی افزود: چنانکه در زلزله مهیب سال ۹۶ یا همه‌گیری کرونا کمبود این چنین مکانی بسیار احساس شد و ساخت این سوله از ضروریات استان کرمانشاه است؛ زیرا ظرفیت کنونی پزشکی قانونی ساماندهی ۱۰ الی ۱۵ جسد است. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت کنونی پزشکی قانونی ۱۰ الی ۱۵ جسد است و در زمان بحران به هیچ عنوان پاسخگو نیست، از طرف دیگر پزشکی قانونی نگهداری اجساد مجهول الهویه و کارتون خواب‌ها را نیز انجام می‌دهد، از نظر قانونی وظیفه سازمان آرامستان‌ها زیر نظر شهرداری است و در صورت راه‌اندازی، سوله بحران ظرفیت نگهداری و ساماندهی ۳۰۰ جسد به صورت همزمان را دارد؛ لذا انجام این کار نیاز به حمایت از سوی مسئولین استانی دارد.

وی ادامه داد: واگذاری سوله بحران از اداره اوقاف به پزشکی قانونی در مراحل پایانی است و با امضای تخصیص اعتبار توسط برنامه و بودجه این امر صورت می‌گیرد.

اهمیت کار پزشکی قانونی بسیار ویژه است

نادر نورایی رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه ضمن تشکر از مدیرکل پزشکی قانونی بابت حضور در سازمان برنامه و بودجه و تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان و با اشاره به اهمیت کار در پزشکی قانونی، اظهار کرد: کار در پزشکی قانونی بسیار سخت و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که قطعاً نیاز به حمایت و تخصیص اعتبارات مورد نیاز دارد و در این خصوص حمایت‌های لازم از پزشکی قانونی خواهد شد. 

وی افزود: با توجه به اهمیت راه‌اندازی سوله بحران و نیاز به حمایت از سوی مسئولین استانی طی چند روز آینده و به صورت فوری با تخصیص اعتبار برای واگذاری و دیوارکشی سوله بحران موافقت خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا