علمی و پزشکی

لرستان ۶۰۰۰ نابارور دارد/ ارائه خدمات با تعرفه دولتی به این افراد

شیمیشی/ لرستان مدیر کل بیمه سلامت لرستان گفت: طبق آمار 6 هزار همسر بدون فرزند ما در استان وجود دارد.

شاهزاده خانم فتحی بیرانوند که از مرکز درمان اختلالات جهاد دانشگاهی لرستان بازدید کرد، گفت: یکی از دغدغه های آن دسته از خانواده هایی که دچار سوءتغذیه شده اند و به ما مراجعه می کنند این است که هزینه درمان را جز هزینه مسکن نمی توانیم پرداخت کنیم. و سفر به استان های دیگر نیز بر آنها سنگینی می کرد.

وی گفت: در حال حاضر هر شریک می تواند در سه دوره تا 90 درصد از تعرفه دولتی در ادارات و دانشگاه ها استفاده کند.

فتحی بیرانوند همچنین گفت: همسران بدون سرپرست می توانند بیش از 90 درصد مالیات خارج از دانشگاه را استفاده کنند، اگر به بخش خصوصی مراجعه کنند به این معناست که بیشتر از ارزش دولت است و سهم ما از حقوق و کمک بیشتر است. به مردم انجام می شود.

مدیر کل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: به دلیل ثبت نام این افراد بسیاری از خدمات با نرخ 90 درصد می رود یعنی اگر فردی سونوگرافی و خدمات پاراکلینیکی داشته باشد در مرحله 90 درصد محاسبه می شود.

«هرچه هزینه کمتر باشد، ازدواج‌های بیشتری به این مؤسسات غیرانتفاعی می‌رود، اما باید اطلاعات لازم ارائه شود.

فتحی بیرانوند گفت: طبق آمار ارائه شده 6000 ازدواج مجرد در استان داریم که از این تعداد 3500 نفر از همسران نابارور اولیه هستند که می توانیم به آنها پیام بدهیم که هر کدام دفترچه بیمه ندارند. همچنین با نرخ 90 درصد برای سهولت در ارائه خدمات.

مدیر کل بیمه سلامت لرستان نیز گفت: بسیاری از آن افراد سال هاست که به دلیل هزینه های بالای درمان این گونه مانده اند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی متعهد و متعهد به کار خود است، امیدواریم ضمن پای کار بودن بتوانیم گامی رو به جلو برای استان برداریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا