قهرمانی سهرابی و منجزی در تورنمنت مجارستان

آفتاب نیوز:

در پایان مسابقات کشتی مجارستان، تیم نخبگان کشتی ایران در وزن 72 کیلوگرم سید دانیال سهرابی مدال طلا، امیر قاسمی منجزی در وزن 130 کیلوگرم مدال طلا و امید آرامی در وزن 60 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. کیلوگرم مدال نقره، محمد ناگوسی در وزن 77 کیلوگرم و علی اکبر یوسفیه مدال برنز وزن 130 کیلوگرم را کسب کردند.

تیم ایران که با 7 کشتی گیر در 6 وزن سنگین در این رقابت ها شرکت کرده بود با 98 امتیاز در رده بندی تیمی سوم شد. تیم های جمهوری آذربایجان با 140 امتیاز اول و دوم و مجارستان با 113 امتیاز اول و دوم شدند.

در وزن 55 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 7 کشتی گیر برگزار می شود، مهدی احدی در اولین دیدار با نتیجه یک بر یک یرسین بیر از قزاقستان را شکست داد. وی در دیدار بعدی مقابل امانگلی بیکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۷ بر صفر شکست خورد. احدی در دور سوم مقابل بردلی کونتز از آمریکا با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم امید آرامی از جمهوری آذربایجان با نتیجه 3 بر یک مقابل نیهات ممدعلی به مدال برنز اروپا دست یافت. وی در دور دوم آیبک سابیربیکوف از قزاقستان را با نتیجه 9 بر یک شکست داد. آرامی در دور سوم اریک توربا دارنده مدال نقره مجارستان اروپا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله 7 بر 2 مقابل ویرجیل بیچا از سوئیس به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل کرم کمال از ترکیه با نتیجه 8 بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم سید دانیال سهرابی در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر آوتار ابولادزه از گرجستان را شکست داد. وی در این رقابت ها رابرت فریچ از مجارستان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. سهرابی در این مرحله 8 بر 6 مقابل لونت لوای از مجارستان به برتری رسید و راهی فینال شد. یولوی غنی زاده از جمهوری آذربایجان به دلیل مصدومیت به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم محمد ناگوسی در اولین دیدار مقابل کمال بی از آمریکا با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و با حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی وارد گروه بازنده شد. وی در این گروه 3 بر 1 مقابل اولدریچ وارگا از جمهوری چک به برتری رسید و در دور بعد مقابل ساچینو داویتا از گرجستان با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و راهی رقابت های رده بندی شد. ناگوسی در این مسابقات با نتیجه یک بر یک زولتان لوای از مجارستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم وحید دادخواه با نتیجه 5 بر 3 مارکوس رینگینگر از اتریش را شکست داد. وی در دور دوم مقابل جوزف راو از آمریکا با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد و با شکست این کشتی گیر در دور بعد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم الی اکبر یوسفیه در اولین دیدار مقابل کولتون شولتز از آمریکا با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. وی در دور بعد مقابل یاکوبی کاجایا از گرجستان با نتیجه 9 بر 5 به برتری رسید. یوسفی در دور سوم به دلیل مصدومیت صباح شریعتی از جمهوری آذربایجان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

پس از استراحت در دور اول، امیر قاسمی منجزی دیگر نماینده کشورمان در دور دوم با نتیجه یک بر یک داریوش ویتک از مجارستان را شکست داد. در دور بعد به دلیل مصدومیت رضا کایالپ از ترکیه پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. منجزی در این مرحله 2 بر 2 مقابل یوسفیه به برتری رسید و راهی فینال شد. در دیدار پایانی نیز بکا کندلاکی از جمهوری آذربایجان با نتیجه 3 بر یک به مدال طلا دست یافت. یوسفی در رقابت های رده بندی با نتیجه 3 بر صفر داریوش ویتک از مجارستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

دکمه بازگشت به بالا