ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

عکس گیاه بادرنجبویه خشک شده

خواص دارویی بادرنجبویه : این بدان معنی است که بادرنجبویه براي اکثر بیماری های انسان مفید است و هم درمانگر  و هم پیشگیری کننده است. بهترین دمنوش برای عصرهای شما گیاه بادرنجبویه است. قیمت دمنوش بادرنجبویه ستین در مقایسه با شرکت های داخلی قیمت مناسب تری دارد نمونه های مشابه همین محصول قیمت بسیار بیشتری به نسبت شرکت ستین دارند .  تاثیر فوق العاده در برطرف نمودن امراض گوارشی و اعصاب دارد. در ادامه به تک تک خواص دارویی این گیاه می پردازیم. از کنار برگهایش، گل‌هایی با کاسبرگ‌های رنگی می‌روید که در وهله اول زرد کم رنگ است.

سپس به سفید ودر نهایت به بنفش تبدیل می‌شود اگر قصد خرید بادرنجبویه را دارید باید بدانید که نام دیگر این گیاه ملیس می باشد. برگ، تخم، سرشاخه‌های گلدار، گل و عرق بادرنجبویه مورد استفاده طبی دارد. همانطور که بیان شد بادرنجبويه داروی مورد علاقه پزشك بزرگ ايراني ابوعلي سينا است. این گیاه توسط حکیم بو علی سینا جهت تقويت قلب و انبساط روح تجويز می شده است. بادرنجبویه به اشكال مختلفي از قبيل اسانس، روغن، پماد، كمپرس و دمنوش استفاده مي شود. گیاه بادرنجبویه داراي طبيعت گرم و خشك است.

درمان اضطراب و معده عصبي؛ برگ های گیاه بادرنجبویه بهترين دارو براي كسي است كه در هنگام نگراني و اضطراب دچار درد و مشکلات گوارشی و معده مي شود. دم كرده ملیس نيز جهت بهبود تهوع، مراحل اول سرماخوردگي، خستگي عصبي و افسردگي مفيد است. ضماد برگ اين گياه براي بهبود درد مفاصل مفيد است. در کشور اسپانيا برگ این گیاه را به سس سالاد اضافه مي كنند و برگ تازه آن را با چاي معمولي مخلوط و يك نوشيدني مطبوع تهيه و مصرف مي كنند. كمپرس، پماد و روغن اين گياه جهت دفع حشرات و درمان زخم نيش آنها و رفع تنش عصبي از زمان های قدیم نیز تجويز شده است.

کنترل و درمان آلزایمر :

این حالت اکثرا زمانی که فرد دچار دلشوره و نگراني می شود رخ می دهد. عصاره  آن داراي اثر آرامبخش و فعاليت ضد درد محيطي است و باعث تحريك و تقويت خواب می گردد. ملیس با تأثير بر روي پروستاگلاندين E2 از بيوسنتز آن جلوگيري می کند و در نتيجه در كاهش دردهای قاعدگي مؤثر است. همچنين باعث باز شدن عروق قلب می گردد. روغن بادرنجبويه براي از بين بردن افسردگي، نگراني، بي قراري و سر درد هاي عصبي تجويز مي شود.در صورتی که قصد خرید محصولات ستین برای لاغری را دارید باید از تازه گی آنها اطمینان حاصل کنید. مليس گياهی مي باشد كه به عنوان آرام بخش ، ضد اسپاسم ، ضد باكتری و ضد ويروس مورد استفاده قرار می گیرد. درمان کننده اختلالات گوارشی با منشأ عصبي و اضطراب می باشد.

این ویژگی به خروج خون از داخل عروق رحمی هم كمك می کند. گیاه دارویی ملیس با تأثير بر روي عضلات از اسپاسم آنها جلوگيری می کند و به اين ترتيب با كاهش درد عضلانی در كاهش دردهای قاعدگی زنان مفيد واقع میگردد. برابر تحقیقات انجام شده توسط پژوهشکده گیاهان دارویی اثر ضد الزایمری گیاه بر روی افراد بالای ۶۰ سال به اثبات رسید و نتیجه بطور معناداری بیان می کرد در افرادی که از عصاره ملیس استفاده کرده اند نسبت به افرادی که دارونما مصرف نموده اند میزان آلزایمر خفیف تا متوسط به خوبی کنترل شده است و همچنین عارضه اضطراب و تحریک پذیری به شکل محسوسی نسبت به دسته دوم که دارونما مصرف نموده اند، کاهش داشته است.

ملیس دارای آثار آرامبخش و ضد اسپاسم است. عصاره گیاه دارای اثر آرامبخش و فعالیت ضد درد محیطی می باشد. این نتایج بیانگر آن است که مصرف روزانه دمنوش و استفاده از برگ خشک بادرنجبویه در درمان آلزایمر موثر می باشد. دمنوش درمان استرس : اگر می‌خواهید که بدون احساس گیجی و کندی، استرس‌تان را کم کنید، بادرنجبویه را امتحان کنید. کینگزبری می‌گوید: من این گیاه را برای هر کسی که حس می‌کند شاد نیست، استفاده می‌کنم. این افراد، افسرده نیستند اما احساس غم و اندوه می‌کنند. این گیاه برای اوقاتی مناسب است که آنقدر احساس ضعف می‌کنید که تقریبا حرکت نمی کنید. عطر این گیاه، به قدرت شفا بخشی‌اش می‌افزاید و می‌تواند مانند چای مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین عطر مرکبات، بخودی خود نشاط بخش است.

ملیس یا بادرنجبویه را چطور مصرف کنیم ؟

برای آماده کردنش، یک مشت برگ خشک شده‌ی آنرا به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس برگها را از آب بیرون بیاورید و فشار دهید و در صورت تمایل آنرا با عسل شیرین کنید. می توانید از عصاره‌ی بادرنجبویه نیز استفاده کنید. ۱ تا ۵ قطره چکان از عصاره‌ی آنرا تا سه بار در روز مصرف کنید. همچنین استفاده از عرق بادرنجبویه تاثیری بسیار خوب در برخورداری از خواص ذکر شده دارد. جوشانده یا شربت بادرنجبویه ؛ جوشانده يا شربت بادرنجبویه براي تقويت معده، كبد، ازدياد هوش و حافظه تجويز مي شود. همچنين براي تنگي نفس و براي استحكام دندان ها و لثه مفيد و از بین بردن سكسكه کاربرد دارد. دم كرده آن تعريق بدن را افزايش مي دهد كه  همراه با تب است.

گیاه بادرنجبویه که نام علمی آن ملیسا است، از خانواده‌ی نعناع است. بادرنجوبیه به‌سرعت رشد می‌کند و در اصل بومی مناطق جنوب اروپا، نواحی مختلف خاورمیانه و آسیای مرکزی استاین گیاه به‌طور طبیعی روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و باعث آرامش می‌شود. در این مطلب که در ارتباط با خواص خارخاسک است به بررسی خواص خارخاسک برای ریه، خواص خارخاسک برای پوست، خواص خارخاسک برای خواب، خواص خارخاسک برای کبد، خواص خارخاسک برای معده، خواص خارخاسک برای قاعدگی، خواص خارخاسک برای میگرن، خواص خارخاسک برای لاغری، فواید عرق خارخاسک و در نهایت مضرات آن و همچنین قیمت خارخاسک می‌پردازیم. همچنين نوشيدن دمنوش بادرنجبويه بعد از غذا به هضم آن كمك مي كند و اختلالات گوارشی بخصوص مشکلات عصبی دستگاه گوارش را درمان می کند.

7 خواص بادرنجبویه

خواص بادرنجبویه فراوان است. پزشکان قرون وسطا برای رفع مشکلات خواب، کاهش اضطراب، التیام زخم‌ها و افزایش طول عمر  بادرنجبویه را تجویز می‌کردند. از خواص بادرنجبویه در طب سنتی به‌ویژه در کشورهای اروپایی مانند اتریش استفاده می‌کنند. خواص بادرنجبویه برای سردرد و دردهای عصبی بسیار مفید است. در اینجا برخی از خواص بادرنجبویه را بیان می‌کنیم. از مهم‌ترین خواص بادرنجبویه کاهش استرس، خواب آوری، کاهش درد و التیام سوءهاضمه است. چای بادرنجبویه یا چای ملیسا ویژگی‌های آنتی اکسیدانی دارد که از آسیب به سلول‌ها جلوگیری می‌کند. این چای ملیسا مانع از بی حسی شده و آرامش ذهنی را به ارمغان می آورد.

همچنین چای بادرنجبویه بر روی مقاومت انسولین تاثیر افزایشی دارد و قند خون را تنظیم می‌کند. که این ویژگی ها در نیز قابل مشاهده است. خواص بادرنجبویه برای ریه : بادرنجبویه برای درمان تورم طولانی مدت ( التهاب ) مجاری تنفسی در ریه‌ها ( برونشیت مزمن ) موثر و مفید است. استفاده از عرق بادرنجبویه تنگی نفس و سرفه‌های مزمن را بهبود می‌بخشد. خواص بادرنجبویه برای پوست : گیاه بادرنجبویه یا ملیسا پشتیبان خوبی برای پوست های جوان و سالم است.یکی از خواص بادرنجبویه  نرم کردن پوست و کاهش چین و چروک است. بادرنجبویه به دلیل تاثیر نرم‌کنندگی پوست در بسیاری از لوازم‌های آرایشی به کار برده می‌شود.

روغن بادرنجبویه همانند روغن گرچک برای پوست مفید است و برای شفاف‌سازی پوست و کاهش چین خوردگی ها تجویز می‌شود. از خواص بادرنجبویه این است که بادرنجبویه باعث می‌شود پوست شما چند سال جوان تر شود. لوسیون برگ و جوانه بادرنجبویه برای برطرف‌ شدن خشکی پوست بدن بسیار مفید است. استفاده از عصاره بادرنجبویه باعث به تاخیر افتادن روند پیری پوست در انسان می‌شود. برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم است، برگ و جوانه گیاه بادرنجبویه را در آب به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را صاف کنید و اجازه دهید تا سرد شود. این لوسیون را می‌توانید با پنبه تمیز به‌ صورت خود بمالید یا یک دستمال نخی که آغشته به این عصاره است را روی صورت خود کمپرس کنید.

فواید عرق بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه یکی از گیاهان دارویی است که خواص درمانی متعددی دارد و طبع آن در طب سنتی گرم و خشک است. عرق بادرنجبویه می‌تواند به متعادل ساختن فشار خون کمک کند. از فواید عرق بادرنجبویه برای دستگاه گوارش می‌توان به مواردی مانند درمان زخم روده و زخم معده، بهبود و درمان بواسیر، مفید برای هضم غذا، رفع نفخ معده و دل‌پیچه، دفع سموم معده، مفید برای رفع بوی بد دهان، درمان یبوست بسیار مزمن و تقویت کننده‌ای بسیار موثر برای کبد اشاره کنیم. عرق بادرنجبویه برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله آکنه، التهاب غدد لنفاوی، پف دور چشم، پاک کنندگی زخم‌ها، بهبود و درمان گزیدگی نیش حشرات بسیار موثر است. همچنین عرق بادرنجبویه برای درمان و رفع کچلی و ریزش مو در زنان استفاده شده است.

مضرات بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه نیز مانند سایر گیاهان دارویی تا زمانی که به اندازه استفاده شود خطر و مشکلی ندارد. وقتی گیاه بادرنجبویه از طریق دهان مصرف شود می تواند باعث عوارض جانبی از جمله افزایش اشتها، حالت تهوع، استفراغ، درد شکمی، سرگیجه و خس خس سینه شود. زمانی که از بادرنجبویه به صورتی موضعی استفاده شود ممکن است باعث تحریک پذیری و علائم دل درد شود. از گیاه بادرنجبویه در طول بارداری یا دوران شیردهی نباید مصرف کنید. با توجه به فعالیت ضد تیروئیدیبادرنجبویه، این گیاه نباید توسط افراد مبتلا به اختلالات تیروئیدی مصرف شود. افرادی که داروهایی مانند داروهای اعصاب و روان مصرف می کنند، نباید از گیاه بادرنجبویه استفاده کنند. بادرنجبویه می‌تواند باعث خواب آلودگی شود و نباید توسط افرادی که با ماشین کار را رانندگی می‌کنند، مصرف شود.

خواص بادرنجبویه برای لاغری

با وجود خواص بادرنجبویه برای لاغری، نمی‌توان تنها با مصرف این گیاه توقع داشت به وزن ایده‌آل برسیم. به همین دلیل باید به کمک یک سالم و داشتن تحرک کافی تلاش کنید، به تناسب اندام و در کنار آن سلامتی دست پیدا کنید. رژیم‌های بهاره غفاری، برخلاف بسیاری از رژیم‌ها که تک غذایی هستند و محدودیت بالایی دارند، به شما اجازه می‌دهد در طول روز مواد مغذی و ویتامین‌های لازم را کسب نمایید و در کنار آن با کنترل رژیم غذایی خود، به تناسب اندام و وزن ایده‌آل خود برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی و برای دریافت رژیم غذایی و ورزش مناسب، بر روی کلیک کنید. با خرید بادرنجبویه و مصرف روزانه یک فنجان از این گیاه می توانید از خواص فراوان آن بهره مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا