اجتماعی

عوامل بروز زودهنگام زوال عقل‌

کارشناسان بر این باورند که بسیاری از عوامل مرتبط با سلامت و سبک زندگی در ایجاد نوع نادری از زوال عقل (زوال عقل) در افراد زیر 65 سال نقش دارند.

به گزارش شیمیشی، هر ساله حدود 370000 نفر در سراسر جهان در سنین پایین تر از حد معمول به زوال عقل مبتلا می شوند و کارشناسان دانشگاه “اکستر” انگلستان و “ماستریخت” هلند می گویند که درمان برخی عوارض و رعایت برخی توصیه های بهداشتی و سبک زندگی . می تواند از این امر پیشگیری، شناسایی و درمان کند.

کارشناسان دریافته اند که مصرف الکل، کمبود ویتامین D، سکته مغزی، کم شنوایی، بیماری قلبی و سطوح بالای پروتئین های واکنش دهنده C که نشان دهنده التهاب در بدن هستند، از عوامل شروع زوال عقل هستند.

در این مطالعات انزوای اجتماعی، افسردگی و همچنین تحصیلات ضعیف و وضعیت اقتصادی-اجتماعی عوامل دیگر بودند.

«سباستین کوهلر» یکی از متخصصان می گوید: علاوه بر عوامل جسمانی، سلامت روان، دوری از استرس و تنش های مداوم، تنهایی و افسردگی نیز در پیشگیری از این بیماری عصبی نقش بسزایی دارد.

استوی هندریکس، محقق فوق دکتری روانپزشکی و روانشناسی عصبی در دانشگاه ماستریخت، می گوید که ژنتیک اغلب باعث زوال عقل زودرس می شود، اما در بسیاری از افراد علت اصلی ناشناخته است.

این می افزاید که اکثر افراد مبتلا به این وضعیت نیستند آنها همچنان کار می کنند و همچنین بچه دارند و زندگی پرمشغله دارند.

هندریکس در مصاحبه ای با CNN توصیه می کند که به ترک برخی از این عادت های خطرناک زندگی فکر کنید. او می گوید: چیزهای جدید بیاموزید، برای یک سرگرمی وقت بگذارید، با دوستان و خانواده معاشرت کنید و در جلسات شرکت کنید تا از نظر اجتماعی فعال بمانید.

وی ادامه می دهد: مرتب ورزش می کند. فعال باشید، هر مقدار ورزش موثر است، از پیاده روی گرفته تا تمرینات قدرتی، آنچه برای شما مفید است را پیدا کنید.

بررسی ها نشان می دهد که آسیب ناشی از انزوا، به اصطلاح «اپیدمی تنهایی» عصر جدید، به اندازه کشیدن 15 نخ سیگار است.

به گزارش ایندیپندنت، تشخیص زودهنگام زوال عقل دشوار است زیرا در ابتدا به عنوان یک علامت رایج از دست دادن حافظه ظاهر نمی شود. در عوض، مراقب علائمی مانند مشکل در حفظ تعادل، حرکت و هماهنگی باشید.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا