علائم «سرطان» در کودکان / برنامه وزارت بهداشت برای تشخیص زودهنگام این سرطان‌ها

رئیس اداره کنترل سرطان وزارت بهداشت درباره شایع ترین سرطان های دوران کودکی صحبت کرد و درباره برنامه این وزارتخانه برای ادغام تشخیص زودهنگام سرطان کودکان در نظام سلامت توضیح داد.

لیلا مدب شعار در گفت وگو با شیمیشی دکتروی در خصوص وضعیت سرطان کودکان در ایران گفت: دو درصد موارد سرطان در دوران کودکی اتفاق می افتد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، افراد زیر 18 سال کودک محسوب می شوند و تلاش می شود تا با توجه به نیازهای ویژه کودکان و نوجوانان به آنها خدمات ارائه شود.

برنامه ادغام تشخیص زودهنگام سرطان دوران کودکی در سیستم شبکه بهداشت و درمان

وی در خصوص برنامه های وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع سرطان های کودکان گفت: برنامه ادغام تشخیص زودهنگام سرطان های کودکان در سامانه شبکه بهداشت و درمان با هدف ایجاد امکانات و توانایی ها . روند ارجاع صحیح و دقیقی توسط پزشکان خانواده و پزشکان عمومی و همزمان در وزارت بهداشت برای شناسایی علائم مشکوک به سرطان دوران کودکی تهیه شده است. لازم به ذکر است که پزشک پذیرنده ارجاع باید دانش و اطلاعات کافی در مورد خدمات استاندارد ارائه شده داشته باشد. افزایش آگاهی مردم از علائم مشکوک سرطان دوران کودکی نیز بخشی از این طرح است.

سرطان های کودکان قابل درمان تر از سرطان های بزرگسالان است

مدب‌شار با اشاره به اینکه سرطان دوران کودکی قابل درمان‌تر از سرطان بزرگسالان است و 85 درصد سرطان‌های دوران کودکی قابل درمان هستند، بر اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان کودکان تاکید کرد. وجود توده ها، بی اشتهایی طولانی مدت، خونریزی غیرطبیعی، اختلالات ادراری و غیره ممکن است از علائم سرطان باشند و باید مورد توجه قرار گیرند.

شایع ترین سرطان در کودکان

وی درباره شایع ترین سرطان در کودکان نیز گفت: به طور کلی شایع ترین سرطان در بین کودکان سرطان خون است و پس از آن سرطان مغز و سیستم عصبی مرکزی، سرطان غدد لنفاوی، سرطان پروستات، سرطان کلیه، سرطان استخوان و سرطان بافت نرم قرار دارند. قرار داده شده

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا