عرضه «نان کامل» در ۱۰۳۰ نانوایی / توزیع شیر مدرسه منوط به تامین بودجه

رئیس شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی با تاکید بر استقلال و ترویج نان سبوس دار و فواید آن برای سلامت جامعه تصریح کرد: در حال حاضر 1030 نانوای در کشور نان سبوس دار تولید می کنند.

دکتر محمد اسماعیل متلق در گفت وگو با شیمیشی. وی با اشاره به اینکه نان سبوس دار یکی از تاییدیه های گواهی امنیت غذایی است گفت: گواهی امنیت غذایی برای سال های 1402 تا 1411 تدوین شده و نان کامل از تاییدیه های این سند است. “

به گفته وی نان تاوش نانی است که حاوی بادام و جوانه گندم است و خوشبختانه تعدادی از نانوایان کشور به دلیل همکاری ادارات و مجموعه های مختلف مانند وزارتخانه های کشور و جهاد کشاورزی مشغول عرضه نان هستند. آسیاب های آرد و نان. و فر

وی درباره وضعیت تولید نان درشت نیز گفت: 120 کارخانه آرد درشت تولید می کنند و به نانوایی ها می دهند. همچنین 1030 نانوایی در کشور به پخت و سرو نان کامل می پردازند. از آنجایی که نان جو دو سر حاوی بادام و جوانه گندم است برای سلامتی همه افراد جامعه از کودکان تا سالمندان مفید است. امیدوارم قدمی برداریم تا همه نانوایی های کشور نان کامل تولید کنند.

امسال برای توزیع شیر مدارس به پول نیاز داریم

رئیس شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی همچنین وضعیت توزیع رایگان شیر در مدارس در سال جاری را افشا کرد: وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش طی نامه های جداگانه ای به سازمان برنامه و بودجه درخواست توزیع شیر را داشتند. بودجه برای توزیع شیر رایگان آنها در مدارس هستند.

وی همچنین گفت: سال گذشته دو روز در هفته به 62 هزار مدرسه ابتدایی شیر رایگان توزیع شد. امیدوارم سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را برای توزیع شیر مدارس تامین کند تا بتوانیم بین 62 هزار مدرسه شیر رایگان توزیع کنیم.

موتلفه ادامه داد: وزارت بهداشت در حال پیگیری موضوع تخصیص بودجه برای توزیع شیر مدارس است. امید است با توجه به تاکید پزشک معالج و پیگیری های وزیر بهداشت توزیع شیر مدارس در سال جاری با یک همکاری عمومی اجرایی شود.

رئیس شورای عالی بهداشت و ایمنی مواد غذایی درباره تصویب توزیع شیر در مدارس گفت: خوشبختانه برای سال آینده بودجه توزیع شیر رایگان در مدارس در نظر گرفته شده اما توزیع شیر. شیر امسال به پول نیاز دارد.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا