استان ها

ضرورت بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات معادن/ برپایی نمایشگاه تخصصی در سیرجان

شیمیشی/ کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان به لزوم استفاده از توانمندی های دانشگاه ها در امر پژوهش پرداخت و گفت: یکی از مهمترین مشکلات کشور ارتباط صنعت و دانشگاه است که این مشکل تا حد زیادی حل شده است. وسعت در استان کرمان .

امیر حسن زاده عصر هشتم خردادماه در افتتاحیه نمایشگاه عصر امید و همخوانی ویژه سیرجان گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه را در برگزاری نمایشگاه عصر امید می توان دید. نژاد آینده و در استان کرمان صنایع کوچک و متوسط ​​ارتباط خوبی با دانشگاه ها دارند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا صنایع بزرگ تغییراتی ایجاد کرده اند اما اکنون می بینیم که صنایع کوچک و متوسط ​​باعث توسعه صنایع شده است.

حسن زاده با تاکید بر اینکه در زمینه تولید و ساخت کارخانه ها به پیشرفت هایی دست یافته ایم، گفت: این نشان می دهد که آنطور که باید صنعتی نشده ایم و باید به سمت تامین نیازهای علم، فناوری و فناوری اطلاعات حرکت کنیم.

معاون هماهنگ کننده خدمات اقتصادی استانداری کرمان گفت: منتظر حل این مشکل از سوی دانشگاه آزاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکتشاف یک کار علمی و تخصصی است ادامه داد: کرمان استانی با پتانسیل معدنی است اما اکتشاف در آنجا انجام نمی شود و دانشگاه آزاد می تواند وارد این موضوع شود.

حسن زاده به ذخایر معدنی استان کرمان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید به سمت کشف عناصر جدید برویم گفت: 80 نوع ماده معدنی و عنصر داریم اما تحقیقی نداریم. علاوه بر اینها کمبود دانشجو و رشته های مرتبط با اکتشافات داریم که باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش شیمیشی، علی یعقوبی پور فرماندار سیرکان در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: با در نظر گرفتن توانمندی های شهرستان سیرکان، نمایشگاه عصر امید سیرکان برای اولین بار با حضور 12 نفر به صورت تخصصی برگزار می شود. . شرکت های معدنی و صنعتی و 30 واحد دانشگاهی در 60 غرفه از سراسر کشور از 18 لغایت 11 خرداد ماه در دانشگاه آزاد سیرجان.

وی از این فعالیت علمی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی در حوزه آهن، فولاد و مس خبر داد و گفت: به همین مناسبت نشست های علمی و تخصصی و نمایشگاه های زیادی با هدف هماهنگی حداکثری علم پیش بینی شده است. و تمرین کنید.

فرماندار سیرجان با بیان اینکه برپایی نمایشگاه های تخصصی ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به همراه دارد، تصریح کرد: در این راستا با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان سیرکان، نمایشگاه های تخصصی ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های علم و فناوری و همچنین فرصت بسیار مناسبی برای تعیین نیاز شرکت های معدنی و صنعتی شهرستان برگزار می شود، با شناسایی مشکلات و چالش ها، تلاش می شود تا راه حل ها و فعالیت های علمی برای حل آنها پیدا کنید.

وی بیان کرد: بازگشت دانشگاه ها به دانشگاه های محل سکونت و دانشگاه های نزدیک به صنعت یکی از نیازهای شهرستان های محل فعالیت این صنعت است که علاوه بر رفع نیازهای بخش های صنعتی کشور، اشتغالزایی برای این صنعت را در پی خواهد داشت. فارغ التحصیلان دانشگاهی.

بر اساس این گزارش، کارشناسان داخلی در این نمایشگاه دستاوردهای خود از جمله سیستم های سرمایش و گرمایش از راه دور، طراحی و ساخت قطعات یدکی، مواد مستقل و ضروری صنعت فولاد، طراحی شیرآلات نانوکامپوزیتی تامین آب را ارائه کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا