ورزشی

صحبت‌های جالب یزدانی درباره شکست تیلور و حضور در المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری شیمیشی؛ حسن یزدانی در خصوص مسابقات جهانی اسلو و رشد تیم ملی آزاد در این مسابقات گفت: رحمت خدا این اتفاق افتاد و اندکی از زحماتی که در سال های گذشته انجام داده بودیم جبران شد. ضربه من و حریف آمریکایی ام بسیار حساس بود، اما خدا به مربیان و مربیان هم کمک کرد، بنابراین خودم را بهتر آماده کردم. در نهایت این اتفاق در دنیا افتاد و من این کشتی گیر خوب آمریکایی را شکست دادم و سهم خود را در شادی مردم داشتم.

او قبل از حضور در جام جهانی 2021 با تحلیل حریفان خود گفت: موفقیت یکباره به دست نمی آید و همه چیز برای رسیدن به نتیجه دست به دست می شود. همه کمک کردند و ما دست دادیم که این اتفاق افتاد و الحمدلله این تلاش ها به موفقیت منجر شد. بعد از المپیک که پژمان درستکار هدایت تیم را برعهده داشت، تا رسیدن به جام جهانی یک سری تمرینات در نظر گرفته شد و سعی کردیم آن تمرینات را انجام دهیم تا بدنمان آماده باشد و خوشبختانه همه چیز خوب بود. شرایط و ضوابط و توانستیم بخشی از مشکلات خود را در نروژ جبران کنیم.

وی همچنین به ارتباط معنوی کشتی گیران با کادرفنی اشاره کرد و گفت: به همه مربیان آقای پژمان احترام می گذارم، آنها مرا دوست دارند. در تمرین که شوخی نیست و موضع اصلی کاملا مشخص است اما خارج از بحث آموزشی با آقای پژمان درستکار و سایر مربیان ارتباط دوستانه و صمیمی داریم. بچه ها با کارکنان راحت هستند.

وی که کاپیتان تیم ملی آزاد است فاش کرد که فنون تمرینی تخصصی خود را به تیم ملی آموزش می دهد و گفت: اجازه دهید ابتدا از کادرفنی اجازه بگیرم و اگر هر کدام از آن بچه ها چیزی از من بخواهند. می توانم تکنیک را به آنها آموزش دهم، این کار قطعا با اجازه مربیان خواهد بود و من در کار کادرفنی دخالت نمی کنم. خوشحالم که در موفقیت من تأثیر می گذارد. این قهرمانان من را دوست دارند.

خدا تا کی در مورد کشتی ادامه خواهد داد؟ وی گفت: اگر این سال ها شکست می خوردم حریفم بهتر از من بود که می توانست من را شکست دهد اما برای آخرین بار خدا کمکم کرد و حریف آمریکایی ام را شکست دادم. تا جایی که بتوانم برای تیم ملی و دستمزد مفید خواهم جنگید. انشاالله هیچ کاری نمیشه کرد هدفم المپیک 2024 است و تا آن زمان بازی های آسیایی و جهانی در پیش است و اگر به مقام دوم تیم ملی برسم می خواهم مردم را خوشحال کنم.

بیشتر بخوانید:

قهرمان 2021 جهان در مورد چرخه انتخابی تیم ملی تاکید کرد: من لیسانس ندارم. من مبارزه می کنم و از قانون دفاع می کنم. هر چه تصمیم بگیرند، من به عنوان یک عضو کوچک اطاعت می کنم، کار من مبارزه است. حرکت بسیار خوبی است، این دور در مسابقات کشوری بسیار مورد توجه قرار می گیرد و کسانی که مدعی دوم شدن در تیم ملی هستند از مسابقات قهرمانی کشور خارج شده اند و نفرات برتر کشور راهی آسیا می شوند. چند سالی بود که این اتفاق نیفتاده بود. این دوره قابل نقد نیست. این چرخ ساق پا شکسته در سال های گذشته نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما چرخی که گزارش شده به طور کامل به کشتی کشور کمک می کند. سرمربی و سرمربی هیچ نقشی در انتخاب کشتی گیران ندارند و خود ورزشکار باید حق خود را در میانه مسابقه ورزش کند.

وی با اعلام اینکه در مرحله نهایی مرحله مقدماتی تیم ملی تیراندازی خواهد کرد، گفت: هر سال در انتخابی تیم ملی کشتی گرفتم و اول از همه انتخاب کردم که قهرمانان دیگر بیایند و بازی کنند. اکنون فرصتی برای همه بچه های ما و همچنین وزنه برداران ما که مدعی قهرمانی تیم ملی هستند، فراهم شده است که وارد مسابقات شوند و من هم مثل بقیه در این دور مبارزه می کنم و بالاخره همه حق دارند. برای موفقیت در این چرخه

وی در پاسخ به این سوال که آیا کار دیگری جز گوش دادن انجام می دهد یا خیر، گفت: تمام ذهنم روی گوشت است و فرصتی برای رفتن به جای دیگری ندارم، اما اگر وجودم مثمر ثمر باشد، از صمیم قلب این کار را انجام می دهم، اما از شما می خواهم. شغل خاصی ندارد.»

یزدانی درباره افتتاح سالن ورزشی خود در مازندران گفت: این مجموعه ورزشی و کمپ تمرینی است که در چند محور فعالیت خواهد کرد. مرحله به مرحله در حال انجام است و کابین کشتی ساخته شده است. در صورت اجازه ورزشکاران تمرینات خود را آغاز خواهند کرد. به عنوان یک ورزشکار، وظیفه من این بود که در ورزش و ورزش استانم یک گام به عقب بردارم. امیدوارم قهرمانان خوبی را به جامعه تحویل دهیم. من این کار را به حساب خودم انجام می دهم. هیچ حمایتی دریافت نکردم داخل سالن فقط یک تخت وجود دارد، من دوست دارم امکانات دیگری در سالن داشته باشم که آکادمی استعدادیابی اینجا باشد. اگر از ما حمایت شود، اردویی برای شناخت قهرمانان مستعد خواهد بود. ما علاوه بر گوشت در زمینه های کشتیرانی، فوتسال و … نیز فعالیت می کنیم و قدم به قدم جلو می رویم. هیچ کمکی از ارگان های دولتی دریافت نکرده ام و با هزینه شخصی این کار را انجام می دهم.

یزدانی با بیان اینکه برخی باور نمی کنند در المپیک مقابل نایفونف روسی و تیلور آمریکایی بدن او سالم بوده باشد، گفت: چهار مرحله اردوی بین المپیک و نروژ را پشت سر گذاشتیم. در زمینه تناسب اندام چند حرکت جدید انجام داده ایم و نحوه تمرین تغییر کرده است. هر مربی تمرینات متفاوتی دارد. پژمان درستکار روش جدیدی ارائه کرد که خوشبختانه به نتیجه خوبی رسیدیم. اما در توکیو در روز اول مسابقه بدنم خالی بود و به خوبی پر نشده بود. نتونستم بخورم، ماکارونیشون هم بو میداد و غذا نمیخوردم و بدنم سیر نمیشد. در هر صورت من دشمن روسی را شکست دادم و خدا هم به من کمک کرد. روز دوم بدنم بهتر می شد، در فینال این اتفاق افتاد و نتیجه ای که می خواستم به دست بیاورم، باقی نماند.

وی ادامه داد: علاوه بر تجزیه و تحلیل مجموعه ای از عوامل از جمله تمرینات، تاکتیک ها و مسائل روحی و روانی که در حصول نتیجه موثر است. همه در نروژ کمک کردند. منشی پژمان و فرزندانم و مخالفان آموزش و پرورش به من کمک کردند، این به تیلور رسید و ما بعد از مدت ها این طلسم را شکستیم. امیدوارم این روند موفقیت برای همه بچه ها ادامه داشته باشد.

کشتی گیر 27 ساله که مهمان برنامه دایره طلایی امروز (1398/06/02) بود، گفت: اگر اتفاقی نیفتد، اکنون هدفم رفتن به المپیک پاریس است. آینده غیر قابل پیش بینی است. دو قهرمانی جهان در پیش رو داریم و اگر این شانس را پیدا کنم و دومین قهرمان تیم ملی شوم، اکنون به کسب افتخار کشتی در جهان فکر می کنم.

وی به انگیزه درونی خود برای شکست تیلور اشاره کرد و تاکید کرد: در کنار انگیزه درونی که بسیار موثر بود، ناامیدی وجود نداشت و سماجت نیز بسیار موثر بود. من هرگز ناامید نشدم و سخت کار کردم. رمز موفقیت پشتکار، تلاش و اراده است و نه ناامیدی.

قهرمان المپیک 2016 ریو در مورد سن کشتی گیری اعلام کرد: قهرمانی که می خواهد به تیم ملی برسد باید از 10 تا 11 سالگی شروع کند اما هنوز مشخص نیست می خواهد به کجا برسد. بعضی ها در 19 سالگی از من می پرسند که آیا می توان کشتی را شروع کرد یا نه، به آنها می گویم یک سال تلاش کن، اگر تغییری در خودت دیدی ادامه بده، اما اگر تغییر نکردی ادامه نده. گولش ورزش سختی است. از سنین ابتدایی شروع می شود و در سنین 11-12 سالگی همچنان اراده، پشتکار و مهارت یک مبارز را به دست می آورد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت به وزن 74 کیلوگرم گفت: اگر می خواستم به وزن 74 کیلوگرم برگردم وزنم را تغییر نمی دادم. در آن زمان وزن من 81 پوند بود و قانون وزن روز قبل بود. بعد از المپیک ریو وزن 86 تا 87 را گرفتم و وزنم را تغییر دادم و در همان وزن خواهم ماند چون شرایطم خوب است.

حسن یزدانی ضمن تشکر از پدر و مادر، کادر تیم ملی و فدراسیون کشتی و دست اندرکاران خانه کشتی، از زحمات مسلمی و امید اسماعیل پور دو تن از مربیان موسس خود قدردانی کرد و گفت: مردم هر جا می توانند به او کمک کنند. او می توانست ببیند : ممکن است اردوهای تیم ملی برپا شود اما فعلا به دلیل شرایط کرونا این امکان وجود ندارد. من به خاطر علایقم به مسافرت می روم اما گاهی در مازندران و زادگاهم این امکان وجود دارد و دوستی دارم که چنین کارهایی انجام می دهد تا بتوانم در خدمت عزیزانم باشم.

258 251

دکمه بازگشت به بالا