شیوع آنفلوآنزای مرغی با بیماری زایی بالا در 46 کشور

محققان گزارش کرده اند که شیوع آنفلوانزای مرغی در 46 کشور جهان گزارش شده است.

به گزارش شیمیشی ، در حالی که جهان با افزایش ویروس های کرونا ویروس جدید روبرو است ، در سال 2020 شاهد افزایش چشمگیر بیماری زای مرگ دیگری خواهیم بود که سلامت عمومی جهان را تهدید می کند.

H5N8 زیرمجموعه ای از ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که دهه ها پیش شناسایی شده است. اما تا سال 2020 ، یک سری شیوع مداوم و مداوم H5N8 در جمعیت پرندگان در ده ها کشور مشاهده شد که منجر به انقراض میلیون ها پرنده در سراسر جهان شد.

محققان گفتند: “مناطق جغرافیایی تحت تأثیر این نوع آنفلوانزا به طور مداوم در حال گسترش است ، حداقل 46 کشور گزارش آنفلوانزای H5N8 را می دهند.”

در حالی که بیشتر حیوانات دارای H5N8 به گونه های مختلف پرندگان حساس هستند ، شیوع ویروس اخیر در انسان مشاهده شده است.

در روسیه در دسامبر سال 2020 آنفلوانزای مرغی نیز کارگران مرغداری را تحت تأثیر قرار داد و علائم آلودگی در هفت کارگر کشاورزی در جنوب روسیه مشاهده شد. این اولین بار بود که H5N8 در انسان گزارش می شود.

اگرچه این اولین مورد آلودگی به H5N8 در انسان بود ، اما این اولین مورد از زیرگروه های مربوط به H5N8 و معمولاً ویروس های آنفلوانزای مرغی نبود.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، تاکنون 862 مورد H5N1 در مطالعات آزمایشگاهی گزارش شده است که شامل 455 مورد مرگ است. این وقایع مربوط به 17 کشور است که بیشتر در مصر و اندونزی یافت می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا