فرهنگ و هنر

شورای راهبردی مجموعه جهانی باغ فین تشکیل می‌شود

شیمیشی / اصفهان دپارتمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان از تاسیس شورای راهبردی مجموعه باله باغ جهانی برای حفظ و نگهداری این مجموعه تاریخی در حضور کارشناسان حوزه های مرتبط خبر داده است.

احمد امروز, (دوشنبه, انتظار می رود) سرانجام, “طوفان و اثرات مضر بر درختان, باغ رویاهای, فنلاندی”, که تعیین: اقدامات با جهت تقویت و به تاخیر انداختن درختان, اخلاقی و مادی خاک, و اثر قطع ارتباط, تنظیم زمان ابیاری, فرایندهای, درختان فیزیولوژیکی باغ, و همچنین خواب ژن دانه انجام می شود.

وی اظهار داشت که درخت سرو دارای ریشه ای قدیمی است و دو تنه درختان سرو معروف به سرو شیرازی و سرو نقره ای دارای سن بیولوژیکی طولانی هستند و می توانند بهترین گزینه برای جایگزینی درختان باشند.

سر میراث فرهنگی و بیشتر. شهر کاشان افزود: مدیریت ابیاری و سلامت درختان برای افزایش عمر تفکیک و جلوگیری از سرعت پوسیدگی درختان ممکن است کمک کند طبق تحقیقات انجام شده در بازه زمانی اواخر بهار کارهای این دو مولفه در بهبود وضعیت تغذیه ای درختان قابل توجه است.

دانیانیا گفت: با همکاری نزدیک دانشگاه کاشان فضایی در باغ شرپاتی به نمایندگی از مرکز تحقیقات تاریخی فنلاند برای انجام پروژه های تحقیقاتی و تحقیقاتی با هدف حفظ و نگهداری بیشتر این مجموعه جهانی با رویکردی پیشرو و علمی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: مجموعه باغ جهانی نمونه زنده یکی از زیباترین باغ های ایرانی را برای پرتاب سال زیدگ ملی احضار کرده است و در تیرماه امسال زیدگ با هشت باغ ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو درج شده است.

به گفته شیمیشی نشست ویژه “طوفانها و اثرات مضر بر درختان کهنسال باغ فین” در هشتاد و هفتمین سالگرد فهرست باغ فین در فهرست قربانیان ملی با مشارکت کارشناسان و پژوهشگران دانشگاهی برگزار شد.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا