سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

به گزارش شفاف ، افشین ملایی در جلسه شورای سیاست گذاری شهرهای فعال ایران که ظهر امروز (پنجشنبه) برگزار شد ، با اشاره به اینکه طی 10 سال آینده سیل در کشور رخ می دهد که در کشور تکرار نشده است ، اظهار داشت: بیایید خود را برای این سیل آماده کنیم و به دنبال مدیریت پیشگیرانه باشیم ، زیرا آمار در حوزه بهداشت نشان می دهد که طی دو دهه آینده با سیل کم تحرک در کشور از کار خواهیم افتاد و همه ظرفیت های کشور از این طریق به چالش کشیده می شود. ما با افرادی روبرو خواهیم شد که قدرت محدودی دارند و از سلامت و شرایط جسمی خوبی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: وقتی شیوع سبک زندگی کم تحرک در کشور به 56 درصد می رسد ، هر انسان عاقلی احساس خطر می کند و این سوال پیش می آید که چرا 56 درصد مردم و 65 درصد زنان باید کم تحرک باشند؟

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه اگر وقت خود را از دست بدهیم با عواقب جبران ناپذیری روبرو خواهیم شد اظهار داشت: در جلسه شورای عالی سالمندان عنوان شد که میزان پیری در ایران سریعتر از میزان پیری در همه کشورها است و باید بدانیم آنچه در زمینه پیری در ایران طی 25 سال در کشورهای پیشرفته صنعتی اتفاق افتاده حدود 100 سال به طول می انجامد.

ملایی ادامه داد: طی سالهای گذشته تغییرات جمعیتی داشته ایم که به تدریج خود را نشان می دهد و طی 10 سال آینده با مسئله پیری روبرو خواهیم شد. این افراد مسن توانمند نیستند ، بلکه افراد مسن هستند که با انواع بیماری های ناشی از کم تحرکی روبرو هستند و کشور را با چالش جدی مواجه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نشان داد که ممکن است با پدیده هایی روبرو شویم که کشور را تهدید می کند ، گفت: “اگر سیاست های خود را تغییر ندهیم ، به شدت احساس خطر خواهیم کرد و با رنج و چالش های مدیریتی روبرو خواهیم شد.” شد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام اینکه دانش آموزان باید چابک ترین افراد باشند ، اما با 22 درصد چاقی مواجه هستند ، اظهار داشت: طبق گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 30 میلیون و 700 هزار ایرانی فشار خون بالا دارند! چه اتفاقی افتاده است که ایرانیان با این همه فشار خون روبرو هستند؟ چگونه باید این وضعیت اصلاح شود؟ قطعاً باید سیاست های جدید را در نظر بگیریم و هم افزایی داشته باشیم.

ملایی ادامه داد: ما می دانیم که منابع مالی دولت محدود است اما با تلفیق ظرفیت های ملی می توان واقعه بزرگی را رقم زد و بدین ترتیب به سرمایه اجتماعی توجه کرد و زیرساخت ها را توسعه داد و به سمت ایران فعال حرکت کرد.

دکمه بازگشت به بالا