ورزشی

سیتی- یونایتد/ نبرد همشهری‌ها برای دومین جام داخلی

دو تیم از یک شهر در ومبلی لندن به مصاف هم خواهند رفت تا قهرمان این فصل جام حذفی را تعیین کنند.

به گزارش شیمیشی، تیم های منچسترسیتی و منچستریونایتد روز شنبه برای قهرمانی در جام حذفی به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا قهرمان این فصل جام حذفی مشخص شود. سیتی پیش از این قهرمان لیگ برتر و یونایتد قهرمان لیگ کاپ شده اند و هر دو تیم به دنبال دومین جام داخلی خود هستند.

اگرچه دربی منچستر به قرن نوزدهم باز می گردد، اما این تیم ها برای اولین بار در سال 1881 با هم دیدار کردند. برای اولین بار در تاریخ، در 12 نوامبر 1881، وست گورتون (منچستر سیتی) با نیوتاون هیث (منچستریونایتد) بازی کرد.

اولین بازی دو تیم در لیگ به فصل 95-1894 برمی گردد. جایی که نیوتاون هیث من سیتی را 5-2 در هاید رود شکست داد.

آنها هرگز در فینال جام حذفی در ومبلی با هم روبرو نشده اند. یکگیرتو در این جام بهتر از هموطنان خود بوده و 12 بار قهرمان جام حذفی شده است. در حالی که سیتی 6 بار قهرمان این رقابت ها شده و گواردیولا به دنبال قهرمانی در جام حذفی برای دومین بار در دوران مربیگری خود است.

شاگردان گواردیولا پیشاپیش قهرمان انگلیس شدند و توانستند قهرمان افتتاحیه لیگ برتر شوند. سیتی که با پیروزی مقابل چلسی در آخرین بازی خانگی فصل هواداران خود را به وجد آورد، سپس مقابل برایتون به تساوی رسید و در دیداری تشریفاتی دیگر مقابل برنتفورد شکست خورد. سیتی پیش از این دیدار 25 بازی متوالی را نباخته بود. البته این نتیجه چندان مهم نبود و گواردیولا در جریان بازی تغییری ایجاد نکرد.

از سوی دیگر، یونایتد پس از دو شکست خارج از خانه در لیگ برتر خوب کار خود را به پایان رساند و در چهار بازی متوالی پیروز شد. سه تا از این بردها در اولدترافورد به دست آمده است، جایی که تیم عموما احساس امنیت بیشتری می کند. لیست حریفان شکست خورده به شرح زیر است: ولوز، بورنموث، چلسی و فولام.

این پیروزی ها به منچستریونایتد کمک کرد تا نه تنها با لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا رقابت کند، بلکه به جمع سه تیم برتر برسد و نیوکاسل چهارم شود.

سیتی دو فینال تا فینال سوم فاصله دارد. قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا یک فصل رویایی برای گواردیولا خواهد بود. شایان ذکر است که تنها باشگاهی که موفق به کسب چنین سه گانه شده است، منچستریونایتد است.

در این فصل لیگ برتر، سیتی در خانه یونایتد را با نتیجه 6-3 شکست داد (تا دقیقه 84 6-1 بود) اما شاگردان تن هاچ موفق شدند در بازی برگشت مقابل سیتی با نتیجه 2-1 پیروز شوند. بد نیست بهترین دستاوردهای دو تیم در دربی منچستر را در نظر بگیریم:

یونایتد سیتی 1-6 (1926)

یونایتد 0-5 سیتی (1955)

یونایتد 5-0 سیتی (1994)

یونایتد 1-6 سیتی (2011)

اطلاعات بازی

فینال جام حذفی بین منچسترسیتی و منچستریونایتد روز شنبه 13 ژوئن در ورزشگاه ومبلی برگزار می شود. پاول تیرنی قضاوت این دیدار را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا