استان ها

سپاه پاسداران نیروی مولد انقلاب است

شیمیشی/زنجان امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امروز سپاه زمینه‌ساز، مشاور امین و هدایتگر نیروهای مقاومت در جهان اسلام است، گفت: بزرگترین مجموعه ضدتروریستی جهان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۳۱ فروردین ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: یکی از اندیشه‌های بلند و آینده‌نگرانه برای امام راحل تشکیل سپاه پاسداران انقلاب بود.

وی افزود: هر چه زمان می‌گذرد اهمیت و ضرورت حرکت امام راحل روشن‌تر می‌شود. در خصوص تشکیل سپاه پاسداران چندین نظریه وجود دارد. بعد از شهادت آیت‌الله مطهری یادداشتی به دست آمد که نشان می‌داد ایشان تصمیم به پیشنهاد دادن برای تشکیل نیروهای انقلابی داشتند.

او بیان کرد: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه برای پاسداری از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

خاتمی بیان کرد: سپاه فقط برای حفظ تمامیت ارضی ایران نیست؛ ارتش اولین وظیفه را برعهده دارد و البته هر جا تمامیت ارضی نیازی به حضور سپاه باشد، سپاه در آنجا حضور داشته است، اما حراست و صیانت از انقلاب اسلامی وظیفه‌ای فراتر از مرزهای مشخص است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه گفت: سپاه یک نیروی واکنش سریع و مردمی و انقلابی در همه‌جا بوده و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است.

خاتمی با اشاره به اینکه سپاه نیروی مولد انقلاب است، ادامه داد: در عرصه‌های مختلف افرادی وجود دارند که با اینکه رسما سپاهی نیستند اما در بستر سپاه رشد یافته‌اند یعنی سپاه مولد نیروهای انقلابی در مجامع دولتی شده است که در حال خدمت به مردم هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بستر بسیج در درون سپاه و با فرماندهی سپاه فراهم شده است، گفت: در ارزیابی که در دنیا وجود دارد، بیشترین فرماندهانی که در خط مقدم جنگ به شهادت رسیده‌اند، فرماندهان سپاه پاسداران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز سپاه زمینه‌ساز، مشاور امین و هدایتگر نیروهای مقاومت در جهان اسلام است، افزود: امروز نیروهای سپاه نماد اقتدار، پایداری مردم ایران و شکوه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه زنجان بیان کرد: سپاه ساختار منعطفی داشته و در بسیاری از عرصه‌ها در حال خدمت‌رسانی است. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا