ورزشی

سودجویی بعضی بازیکنان از خصوصی شدن استقلال!

به گزارش خبرگزاری شیمیشی؛ پیش فصل لیگ بیست وچهارم احتمالاً جذاب تر از هر فصل دیگری دنبال خواهد شد. در هر صورت قرار است برای اولین بار دو تیم استقلال و پرسپولیس با هم در یک لیگ فراآسیایی شرکت کرده و این موضوع می طلبد تا آنها با تیمی بسیار قدرتمند و منسجم در این رقابت ها شرکت کنند.در همین راستا مذاکرات با بازیکنان برای تمدید قرارداد شروع شده است؛ درعین حال شنیده ها حکایت از پیشنهاد هر دو باشگاه به پدیده های لیگ دارد. جایی که نام بازیکنانی مانند اسلامی، لیموچی، آقایی پور و… دوباره برجسته شده و به نظر می رسد نقل وانتقالات فصل بیست وچهارم بیشتر حول وحوش همین اسامی قرار داشته باشد. همان طور که قبلاً ذکر شد فعلاً هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اندیشه تمدید قرارداد با بازیکنان کارساز خود در فصل گذشته هستند اما به نظر می رسد این مذاکرات خیلی هم بی دردسر دنبال نمی شود!

به گزارش ایران ورزشی؛در این خصوص شنیده ها حکایت از آن دارد، مدیران این دو باشگاه در مواجهه با بازیکنان تمدیدی خود بعضاً با پیشنهادات نجومی و چندبرابری از سوی آنها مواجه شده اند که باعث شده است تا گوششان حسابی سوت بکشد. یکی از همین مدیران که تمایلی نداشت نامش به صورت مستقیم برده شود با تایید پیشنهاد نجومی برخی بازیکنان تمدیدی تیمش به ایران ورزشی گفت: برخی بازیکنان تیم پیشنهاد 3 برابری را برای تمدید قرارداد ارائه داده اند. این ارقامی که شنیده می شود اعجاب انگیز است و نمی دانم روی چه حسابی این عدد و رقم ها برای فصل جدید مطرح می شود! نکته قابل توجه اینکه در باشگاهی مانند استقلال از زمان حضور احمد سعادتمند پدیده چند برابر شدن یک شبه قراردادها باب شده و سپس با بورسی شدن سهام سرخابی ها در زمان مدیران عامل وقت این دو باشگاه ادامه پیدا کرد. این درحالی است که حالا و بر اساس آن که هر دو باشگاه برای فصل جدید و با الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا به نوعی تحت پوشش بخش خصوصی قرار گرفته اند؛ به نظر می رسد این موضوع بیشتر از هر بحث دیگری این فضای ذهنی را برای بازیکنان فوتبال ایران و به خصوص بازیکنان همین تیم ها که قراردادشان با این دو باشگاه به پایان رسیده، به وجود آورده است که آنها می توانند از فرصت خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس بیشتر از هر زمان دیگری به سود جیب شان استفاده کرده و احتمالاً با قابلیت های 50 درصدی به دنبال سقف صددرصدی باشند!

البته اگر چنین فضای ذهنی هم برای فوتبالیست های امروزی وجود داشته باشد به طور حتم چنین توضیحی هم برای آنها لازم است که شرکت های خصولتی به هر اندازه ای هم که درآمد و منابع مالی قدرتمندی داشته باشند به طور حتم برای هزینه کرد آنها نیز هیچ گاه بی گدار به آب نزده و هیچ وقت سرمایه های خود را بی جهت صرف نمی کنند. در واقع در چنین مجموعه هایی برخلاف حیاط خلوت هایی مانند بنگاه سرخابی ها (تا پیش از این) که مفسده ایجاد کرده و باعث شده است تا رقم ها بی جهت چندبرابر شود؛ شفافیت حرف اول و آخر را زده و به نظر نمی رسد با حضور مجموعه های نفتی و بانکی متمول، این امر باعث ریخت وپاش و پولپاشی آنها در زمینه فوتبال و بویژه در فصل نقل وانتقالات شود.

257 251

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با انگیزه‌ای برای به اشتراک گذاری آگاهی خود از دنیای ورزش. با استفاده از تحلیل‌های دقیق و روند داستان‌سازی شیوا، من سعی می‌کنم خوانندگان را در دنیای ورزشی همراهی کنم و آن‌ها را به سمت تجربه‌ی هیجان‌انگیز ورزش ببرم.
دکمه بازگشت به بالا