ساماندهی کودکان کار پایتخت توسط شهرداری تهران

سخنگوی شهرداری تهران به ساماندهی کودکان کار و خیابان پرداخت و گفت: این اقدام مهمترین دستور جلسه مرکز اجتماعی پایتخت بود.

به گزارش شیمیشی، عبدالمطهر محمدخانی با بیان اینکه مهمترین دستور جلسه مرکز اجتماعی پایتخت موضوع ساماندهی کودکان کار بود، وضعیت کودکان کار در سطح جامعه واقعا دردناک است و گفت: هر دو کودکی که مورد استثمار مافیای زباله و کسانی که در چهارراه ها و خیابان ها کار می کنند. چه کودکانی که واقعا نیازمند هستند و چه کودکانی که مورد استفاده مافیا قرار گرفته اند، به مراقبت و کمک نیاز دارند.

سخنگوی شهرداری تهران فوریت این موضوع را دلیل ورود به اردوی اجتماعی در حوزه ساماندهی کودکان خیابانی اعلام کرد و ادامه داد: نمایندگان نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، بهزیستی، دانشگاه های علوم پزشکی و… و استاندار تهران نیز در این دیدار حضور داشتند.

محمد خانی با بیان اینکه در هفته های گذشته اقدام به ساماندهی آزمایشی کودکان کار با کمک نهادهای ذیربط کرده است، تاکید کرد: در روزهای گذشته ده ها کودک بی گناهی که در خیابان ها کار می کردند ساماندهی شدند.

وی عدم اختیارات شهرداری تهران و وزارت حراست در خرید و فروش غیرقانونی زباله را یکی از بسترهای اصلی استثمار کودکان کار ارزیابی کرد و گفت: رفع این مشکلات و مقابله با این شبکه ها ضروری است. این کودکان بی گناه را سازماندهی کنید.

سخنگوی شهرداری تهران موضوع کمک های شغلی، حمایت از خانواده و ارائه کمپ های نگهداری از کودکان و آموزش های مهارتی را از دیگر موارد مهمی دانست که در دستور کار مرکز اجتماعی قرار دارد و تصریح کرد: نباید از مداخله و حمایت های مالی غافل شد. برای افراد آسیب پذیر خانواده های این منطقه

محمد خانی دید که ساماندهی کودکان خیابانی بدون حمایت گروه های مردمی و گروه های اجتماعی ممکن نیست. کودکان کار و خیابان را ساماندهی کنید.» علاوه بر این، همین همبستگی و کار مشترک بین نهادهای متولی در اردوگاه اجتماعی نیز می تواند نویدبخش خدمات و روزهای خوب باشد.

سخنگوی پایتخت تاکید کرد: فرزندان کارگران بدون سرپرست موثر که فاقد خانواده و سرپرست هستند توسط دستگاه های دفاعی نگهداری می شوند.

وی درباره آخرین وضعیت مدیریت دارو نیز گفت: شهردار تهران جلسات مفصلی با مدیران مراکز ماده 16 و مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی برگزار کرد و در این جلسه تمهیدات لازم برای افزایش بیش از 5 مورد انجام شد. هزار تخت برای دریافت دارو. مورد بحث و بررسی قرار گرفت

سخنگوی شهرداری تهران همچنین گفت: همچنین مقرر شد ظرفیت مناسبی برای پذیرش معتادان متجاهر فراهم شود، به این ترتیب تقریباً تمام مسائل مربوط به مواد مخدر مشخص شد و امیدواریم تا قبل از پایان سال اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد. این زمینه را ببینید

به گزارش خبرنگار سایت شهرستان، محمد خانی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی تمامی نهادهای ذیربط در حوزه آسیب دیدگان در قالب اردوی اجتماعی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا