ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش Transparent و همانطور که توسط IO بیان شده است، مدیر عامل اصلی، Elianne Schutten، قصد دارد دریچه های قلبی عروقی تعمیر شده خود را در اسرع وقت توسعه دهد و بفروشد.

ایجاد رگ های قلب و عروق خونی که خود ترمیم شونده یک داستان علمی-تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت است. این استارتاپ با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی» روش جایگزین خوبی برای افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا یا مشکلات قلبی عروقی ارائه می دهد.

این استارتاپ که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) در هلند واقع شده است، می خواهد این نوآوری را در اسرع وقت با کمک محققانی از ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا راه اندازی کند.

شاتون گفت: فناوری ما در چهار گوشه جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. این فناوری مبتنی بر مواد پلیمری فوق مولکولی است که پروفسور ژان ماری لن در سال 1987 جایزه نوبل را دریافت کرد. به طور خلاصه، این پلیمرها به بدن بیمار اجازه می دهند تا به طور طبیعی یک رگ خونی یا دریچه قلب جدید را بازسازی کند. ما تاکنون پیشرفت خوبی در توسعه این فناوری داشته ایم و می خواهیم اولین نفری باشیم که آن را وارد بازار می کنیم.

Xeltis Start از وام های صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلبی عروقی خود استفاده می کند.

شاتون می‌گوید: «ممکن است داستانی علمی-تخیلی به نظر برسد، اما بدن واقعاً می‌تواند به تنهایی ضربان قلب یا شریان جدیدی ایجاد کند. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود، در نهایت به بافت بدن تبدیل می شود.

در آزمایش‌های بالینی، Xeltis چیزی را آزمایش کرد که به عنوان حفره قلب ریوی شناخته می‌شود. این کار بر روی کودکان مبتلا به نقص مادرزادی قلب انجام شده است که می تواند باعث از کار افتادن دریچه خاصی در قلب و ایجاد سندرم Baby Blue شود.

Xeltis می گوید: «در این حالت، چون نوزاد اکسیژن کافی دریافت نمی کند، خون همیشه به قلب باز می گردد. به طور معمول، این کودکان یک دریچه ساخته شده از ماده ای از خاک رس دریافت می کنند که عملی نیست و باعث بسته شدن دریچه می شود. سپس آن دریچه باید دوباره برداشته شود. علاوه بر این وجود این دریچه در زمان بزرگ شدن کودک مشکل دیگری ایجاد می کند.

قلبی که از بافت همجنس گرا ساخته شده است، وقتی فرد بزرگ می شود آبی نمی شود، اما با وجود حفره قلبی ساخته شده از پلیمر، این دیگر مشکلی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا