ساخته شدن نخستین و برترین ژنراتورهای مولد برق لوکوموتیو کشور در شاهرود

به گزارش خبرگزاری شیمیشی استان سمنان، نیروهای جوان و کارکشته ای که هرگز دیده نمی شوند اما در زمان جاه طلبی ها و بدبختی های دیگر کشورها کار بزرگی انجام داده اند و با تلاش و دانش خود توانسته اند تعجب. حتی یک لحظه همه را رها نکنید.. لوکوموتیوهای کشور قطع می شود

بله، شرکت توربوژنراتور شاهرود با اتکال به خداوند متعال و اتکا به تخصص و ایمان پرسنل مجرب و با بهره گیری از تجربه سه دهه کار مستمر کارشناسان خود در زمینه طراحی، ساخت و نوسازی انواع فشار قوی و کم فشار. ماشین های الکتریکی تحت فشار، نقش مهمی در صنعت مادر ایفا می کند و اجرای پروژه های بزرگی را در کشور بر عهده داشته است. لذا با توجه به نیاز و درخواست کارفرمایان و با توانمندی های منحصربفرد از جمله کاهش زمان سفارش ساخت و بازسازی و همچنین کیفیت رقابتی محصولات با نمونه های خارجی موفق به اخذ تاییدیه ویژه و ویژه گردید. سازمان های دولتی با هدف کسب بالاترین کیفیت. آنچه بخش تولید را به سمت توسعه سوق خواهد داد، حمایت گسترده از این بخش خواهد بود. یکی از مهمترین دستاوردهای این واحد شناسایی اولین و بهترین ژنراتورهای لکوموتیو برقی در ایران است که در شاهرود انجام شد. شنیدن چنین اخباری مایه مباهات و تحسین نیروهای متخصص و نخبه است، بنابراین می فهمیم که هیچ سرمایه گذار جوانی در کشور وجود ندارد که حرفی برای گفتن نداشته باشد، آنها فقط نیاز به توجه و کمک دارند تا از این سرمایه ها در کشور خود محافظت و محافظت کنند. کار کردن

ساخت اولین و بهترین ژنراتورهای لکوموتیو کشور در شاهرود

در این بازدید به سراغ مهندس محمد حسین امیریون مدیرعامل شرکت توربو ژنراتور شاهرود رفتم تا در مورد فعالیت های این مجموعه جویا شوم.

امیریون در ابتدا از حضور رسانه ها در این سریال و نقش رسانه ها در حمایت از حوزه تولید تشکر کرد و گفت: رسانه ها می توانند صدای هنرمندان جامعه باشند.

وی در خصوص فعالیت این مجموعه گفت: اولین مراحل ساخت کارخانه در سال 69 توسط زنده یاد مهدی عامریان آغاز شد و مدیریت این شرکت از بدو تاسیس بر عهده زنده یاد عامریان بود. تا خرداد 1388 تأسیس شد و پس از تلفیق علم و تجربه، استعداد، شجاعت و همدلی و استفاده از نیروهای متخصص و متخصص و برخورداری از تجهیزات فنی مناسب، رونق گرفت و امروز پایگاهی برای استخدام 250 نیروی متخصص ایجاد کرده است. انجام شده در شهرهای شاهرود، تهران، کرج و اهواز.

محمدحسین امیریون ادامه داد: اگرچه سنگ بنای شرکت توربوژنراتور شاهرود در شهرستان شاهرود گذاشته شد، اما خدمات این شرکت کل ایران و کشورهای همسایه را پوشش می دهد و نقش پر رنگی در چرخش چرخه صنایع داخلی و خارجی دارد. من یک سال و نیم است که در خانواده توربو ژنراتور هستم. من از سیاست ها و نگرش های پرسنل توربو استفاده کرده و اجرا کرده ام، زیرا معتقدم وقتی آنها کاری را انجام می دهند، نیروی کار انتظار دارد دیده شود. در همین راستا در بحث مراقبت از کودک تصمیماتی برای حمایت از پرسنل طرح جوانان مردمی اتخاذ شد. شرکت توربو ژنراتور بر اساس قانون کار فعالیت می‌کند و علاوه بر این قانون، مطمئناً در نظر گرفتن مزایا به این نیروها کمک خواهد شد. باید باور کنیم که حمایت کارگران و کارمندان در روحیه آنها تاثیر مثبت خواهد داشت و با روحیه خوب شاهد عملکرد خوبی در تولید خواهیم بود.

مدیر شرکت توربو ژنراتور در خصوص اعتماد ملی به توانایی و شایستگی این شرکت با شرکت های بزرگی همچون فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، مجتمع های سیمان، شرکت های مرتبط با وزارت نفت و وزارت نیرو همکاری داشته است. صنعت و معدن و تجارت و غیره وی می دانست و با بیان اینکه صنعت داخلی قابل رقابت با نمونه های خارجی است راز این موفقیت را پیشرفتی دانست که حاصل تلاش همه افراد مجموعه است. توربوژنراتور به تمامی صنایع کشور از نفت گرفته تا پتروشیمی، خدمات ریلی، سیمان و فولاد متصل است. بنابراین هر صنعتی در ایران که مرتبط با موتور باشد با این شرکت آشنایی دارد. همچنین دو شرکت معروف دیگر در ایران وجود دارد که توربو ژنراتور می تواند با آنها رقابت کند و این شرکت ها نیز می توانند با توربو ژنراتور رقابت کنند و معمولا در مناقصات این سه شرکت حضور دارند. کار این شرکت به گونه ای است که به رویاها رسیده است. ولی

کارفرمایان اصرار دارند که در صف بمانند و از این تاخیر رنج می برند، سیاستی که وجود دارد و شعار این گردهمایی شده این است که تمام کارخانه های ایران تبدیل به کارگاه توربو ژنراتور شوند.

این فعال حوزه تولید همچنین گفت: در خصوص فعالیت این واحد باید بگویم در یک دوره حدود 250 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. بعد از ساعت اداری طبق سیاست های موجود تا پاسی از شب به فعالیت خود ادامه می دهیم و تا پاسی از شب کار داریم که کارفرما بخواهد با این شرکت همکاری کند ظرفیت ما 250 نفر خواهد بود. ما با کارگاه های معتبر مستقر در سراسر ایران ارتباط داریم و کنترل کیفیت ما نیز بر آنها نظارت دارد، زیرا محصولی که از این شرکت خارج می شود توربو ژنراتور خواهد بود، تمام تلاش ما کنترل کیفیت و نظارت کافی است. بیایید به این موضوع نیز نگاه کنیم. الان وضعیت فعلی ما تا 2 سال آینده با سفارشات زیادی مواجه می شود اما کارهای موازی هم می پذیریم. دوستانی که موتور را می شناسند مارک های دنیا را خیلی خوب می شناسند، توربو ژنراتور مارک به مارک با این مارک ها رقابت می کند و موتوری از این شرکت ها نیست که ما نتوانیم بسازیم.

وی در خصوص صادرات نیز گفت: پیش از این صادرات به عراق انجام می شد و چون عراق کشوری مصرف کننده است و از چین و ترکیه با قیمت ارزان تری خدمات دریافت می کند، بنابراین ارتباط با عراق نیز از همین جا بوده و سناریوی سختی خواهد بود. اما سانتریفیوژ هم صادر کرده ایم که در داخل به عنوان شرکت واسطه انجام شد، اما ارتباط مستقیمی با هم نداشتیم.

عامریون با ابراز خوشحالی گفت: ژنراتور اصلی لکوموتیو برای اولین بار توسط شرکت توربو ژنراتور شاهرود ساخته و به ثبت رسید، پیش از این این ژنراتور از کره، آمریکا و کانادا به ایران صادر می شد اما متاسفانه در حال حاضر شرکت توربوژنراتور به ایران صادر می شد. قادر به ساخت رجیستر است.. قرارداد برای 20 دستگاه منعقد شده است که تاکنون 12 دستگاه تحویل داده شده است و سه دستگاه در حال ارسال است و نسبت به دستگاه های خارجی و به دلیل نتایج مثبت نتایج مثبتی داشته است. در مقایسه با دستگاه های خارجی قرار داده شده است کره، کانادا و ایالات متحده با اطمینان می توان گفت که می توانیم از نظر قیمت و کیفیت رقابت کنیم.

وی با بیان اینکه موتورهای الکتریکی و ژنراتورها به تازگی ساخته و برای اولین بار تحویل داده شده است، گفت: این تجهیزات از ابتدا توسط مهندسان این شرکت برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شد و برنامه ریزی و طراحی آن توسط نیروهای این شرکت و در نهایت به مرحله ساخت رسید.

امریون توسعه این واحد را تسریع کرده است: آنچه برای ما مهم است این است که با این تعداد پرسنل می توانیم به جای کاهش کارکنان از طریق توسعه، برای حفاظت و رضایت نیروهای خود تلاش کنیم، بنابراین توسعه ما در سراسر کشور، برای سلول هایی که این کار را انجام نمی دهند. فعالیت زیادی داشته باشید، چون دستور کار وجود دارد، از این نیروها می توان به عنوان نیروهای توربو استفاده کرد، با افزایش کار ما در اولین قدم بیرون را تقویت می کنیم. ما موتور را طبق نظر مشتری ساختیم و به لطف رضایت از تور سال گذشته به جرات می گوییم که موتورهای ما همان موتورهای امروزی جهان است.

ساخت اولین و بهترین ژنراتورهای لکوموتیو کشور در شاهرود

مهندس امیریون همچنین گفت: تمامی مصالح این شرکت به جز مس که در کشور ما به وفور یافت می شود از خارج از ایران تامین می شود. مقره، ورق سیلیس و رزین از کشورهایی مانند آلمان، کانادا، روسیه و چین وارد خواهد شد و این واردات نیز شرایط خاص خود را دارد.

امیریون در پایان گفت: مسئولان باید به حوزه تولید اهمیت بیشتری بدهند همانطور که امیدواریم به نیروهای خود امیدوار باشیم، امیدواریم این امر باعث امیدواری مسئولان در حوزه تولید نیز شود. با توجه به محدودیت های موجود، ما توانستیم راه مناسبی برای حضور مادی در ایران پیدا کنیم. وی در خصوص همکاری با دانشگاه گفت: تمایل زیادی برای ارتباط با دانشگاه وجود داشت اما متاسفانه جایگاه تغییر کرده و دانشجویان در مقاطع مختلف دانشگاه مشغول به تحصیل هستند بنابراین این همکاری هنوز محقق نشده است.

ساخت اولین و بهترین ژنراتورهای لکوموتیو کشور در شاهرود

» گزارش و عکس: تیم ارتباطی شهید عباس یزدیفر (مرتضی دهرویی و علیرضا عربی)

دکمه بازگشت به بالا