اجتماعی

زنان سرپرست خانوار؛ بیشترین قربانیان فقر در اروپا

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره آمار اروپا، تنها در سال 2022، 95.3 میلیون نفر در اتحادیه اروپا فقر و محرومیت اجتماعی را تجربه کرده اند.

به گزارش شیمیشی، این درصد از فقرا 22 درصد از جمعیت بلوک اروپایی را تشکیل می دهند و زنان به ویژه فرماندهان زن یکی از آسیب پذیرترین گروه ها در کشورهای اروپایی هستند.

بر اساس آخرین گزارش «شبکه اروپایی مبارزه با فقر» (EAPN)، فقر زنان با دستمزدهای پایین و وظایف متفاوت تشدید می شود، در حالی که زنان بیشتر در مشاغل پاره وقت یا نیمه وقت کار می کنند.

این گزارش هشدار می دهد که تقریبا نیمی از زنان در اتریش برای حمایت از فرزندان خود به صورت پاره وقت کار می کنند.

در این میان، افزایش قیمت مسکن و تورم بالا بیشترین ضربه را به گروه های فقیر از جمله زنان، جوانان و افراد با سطح تحصیلات بالا وارد کرده است. به عنوان مثال، تنها در پرتغال، 19.4 درصد از جمعیت تحت فشار هزینه های بالای مسکن در خطر فقر قرار دارند و بر اساس گزارش شبکه اروپایی مبارزه با فقر، 2.8 میلیون خانواده در این کشور از نظر اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار دارند. مشکلات مربوط به خانه، آنها را نرم می کند

به گزارش اخبار یورونیوز، به نقل از این شبکه ها، مشکلات مختلفی در ارتباط با خانه ها وجود دارد، به عنوان مثال برخی از خانواده ها سرپناه و خانه دارند، اما به دلیل هزینه های بالای انرژی، نمی توانند خانه های خود را در زمستان گرم کنند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا