علمی و پزشکی

روزانه چند هزار آزمایش کرونا در کشور انجام می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز:

مصطفی صالحی وزیری ، رئیس آزمایشگاه مرجع ملی Covid کو موسسه پاستور ایران ، در برنامه تهران کلینیک رادیویی تهران گفت: انبوه و ارزیابی مطابق با کیت های استاندارد است که در صورت انطباق 95٪ و بیشتر ، این کیت ها 6 ماه تأیید دریافت می کنند و پس از 6 ماه دوباره ارزیابی می شوند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که کیت های توزیع شده با استاندارد بالا داشته باشیم. درصد توانایی تشخیص بیماری توسط این کیت ها بسته به زمان بیماری ، نمونه دریافتی ، تکنسین استفاده کننده از دستگاه و … متفاوت است ، البته آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه مرجع تا به امروز موفقیت آمیز بوده است و ما در همه آزمایشات قادر هستیم. بیماری ما تشخیص داده شده است.

صالحی در مورد قیمت تست کرونا خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت همچنین مرجع تعیین قیمت این کیت ها است و دو تعرفه خصوصی و دولتی برای آن تعیین شده است. این تعرفه برای آزمایشگاه های خصوصی حدود 590 هزار تومان و برای آزمایشگاه های دولتی 230 هزار تومان است که تحت پوشش بیمه تکمیلی است.

وی با اشاره به افزایش تعداد کیت های تشخیصی در ایران گفت: در سال های گذشته تعداد آزمایشات آنفلوانزا حدود 20 هزار آزمایش در سال بود که در مقایسه با 30 هزار آزمایش روزانه در حال حاضر ، ظرفیت تولید کیت های تشخیصی ما بسیار افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا