رفیعی: جامعه جهانی تخریب محیط زیست غزه را به طور جدی پیگیری کند

رئیس فراکسیون دوستداران محیط زیست شورای اسلامی گفت: سازمان ملل باید موضوع محیط زیست غزه و تخریب آن در اوج تغییرات اقلیمی را جدی بگیرد.

به گزارش شیمیشی، سامیه رفیع، رئیس فراکسیون محیط زیست جامعه اسلامی در نشستی با عنوان “تاثیر جنگ بر غزه؛ کنترل محیط زیست و کنترل و ارزیابی امنیت غذایی” با طرح سوال “وجدان عمومی” جهان در مورد گستردگی و عمق جنایات مکرر رژیم صهیونیستی و ادعای آزادی و حقوق بشر، با دیدن عکس های غزه چه می گوید؟ و گرسنگی و نابودی کودکان؟»، وی گفت: تنها یک هفته پس از جنگ غزه، به عنوان یکی از اعضای کمیته بین المللی توسعه پایدار اتحادیه بین المجالس-IPU، در نشست سالانه این نشست. در آنگولا. با اشاره به پایان یافتن محیط زیست در غزه، هشدار جدی در مورد نابودی زمین و محیط زیست غزه داد و از تمامی نمایندگان این اتحادیه که بیش از 180 کشور عضو دارد، درخواست کردم که جلوی این ظلم را بگیرند. بشریت و با مکانیسم های فعلی سیاره را متوقف کنید.

وی تاکید کرد: مگر نه این است که مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی به ویژه در این نقطه از جهان به تنهایی هشداری جدی و ترسناک برای آینده بشریت و فرزندان ماست؟ در حالی که منابع کره زمین مشترک است و وظیفه ما برای حفاظت از آن روشن و بدیهی است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در هیچ اکوسیستمی، درنده ترین حیوانات با همنوعان خود آن گونه رفتار نمی کنند که رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم و بی دفاع غزه رفتار کرده است.

رفیع استفاده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید در جنگ غزه را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: اثر این عنصر جدا از حذف موقت، سال ها در آب و خاک باقی می ماند و بدون شک دریای مدیترانه را آلوده نمی کند و هیچکس را آلوده نمی کند. از آن جان سالم به در می برد. این مقدار کثیفی

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل باید موضوع محیط زیست غزه و تخریب آن در اوج تغییرات اقلیمی را مورد توجه جدی قرار دهد، گفت: ما حق نداریم حق حیات را از هیچکس سلب کنیم.

بر اساس این گزارش، سید احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور نیز در این جلسه گفت: هدف قرار دادن حق بر محیط زیست سالم و پایدار که از حقوق مسلم بشری است، جنایت جنگی است.

وی به بمباران مراکز زیرساختی غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اکنون 97 درصد آب غزه کثیف و غیرقابل استفاده است.

رئیس دیوان محاسبات کشورش با اشاره به اینکه در همه جنگ ها محیط زیست و منابع طبیعی قربانی خاموش محسوب می شود، گفت: رژیم صهیونیستی در صدد تخریب همزمان محیط زیست غزه و خالی از سکنه شدن آن است و ما یک پروژه مشترک برای غربالگری توصیه می شود. محیط غزه و فلسطین با آژانس های سازمان ملل متحد اجرا شود.

در این دیدار دستیار کنسول، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تأثیر ویرانی و جنگ غزه گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی یک برنامه از پیش طراحی شده برای نابودی است. یک ملت. که با حمایت آمریکا و کشورهای غربی ادامه دارد.

وی بر حمایت ایران از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد و بر لزوم استفاده از توان نهادهای سازمان ملل برای بررسی و ارزیابی فوری آثار حملات رژیم صهیونیستی به غزه و خسارات ناشی از آن تاکید کرد.

محمدجواد اسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تمامی قوانین زیست محیطی را زیر پا گذاشته و سلامت، محیط زیست و امنیت غزه را از بین برده است، گفت: شورای ایران اعلام کرد: حق فلسطین مردم.

در این نشست کارشناسان گزارش هایی از تخریب محیط زیست غزه ارائه کردند. همچنین در پایان این مراسم با حضور سفرای کشورهای حاضر در جلسه نهال هایی به نشانه صلح و دوستی کاشته و تعدادی پرنده رهاسازی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا