راهکارهای حفظ و تقویت سلامت روان در تعطیلات نوروزی

حفظ سلامت روان و پرهیز از استرس یکی از عوامل اصلی در تقویت سیستم ایمنی بدن است. این روزها ، متخصصان می گویند استرس عاملی است که به سلامت روان و ایجاد مشکلات در سیستم ایمنی کمک می کند ، همچنین می تواند آنها را در برابر ویروس کرونا تضعیف کند. تعطیلات سال نو فرصتی برای از دست دادن قدرت ذهنی از دست رفته و تقویت سلامت روان است ، اما تنها در صورتی که راه های اساسی آن را بدانیم.

به گزارش شیمیشی ، مراقبت از خود در یک شرایط بحرانی ، با محدودیت های آن ، نه تنها لازم است ، بلکه یک مهارت است. آنها نه تنها سواحل زیادی دارند ، بلکه تعطیلات برای آنها بسیار کسل کننده و کسل کننده است. این افراد بیشتر کسانی هستند که برای کاری کار می کنند و از امروز فرار می کنند و امیدوارند که فردا را نشناسند.

از این رو؛ اگر در تعطیلات سال نو در خانه هستید ، برای حفظ سلامت روان خود به نکات زیر توجه کنید:

از سلامت جسمی و روانی خود مراقبت کنید.

تعطیلات خود را برنامه ریزی کنید.

با افراد نزدیک خود بیشتر صحبت کنید.

وقت بیشتری را با فرزندان خود سپری کنید.

فعالیت بدنی و حرکتی داشته باشید.

به برنامه های خواب و غذا خوردن خود توجه کنید.

– خبرهای خوب و استرس را دنبال کنید.

_ بخوانید ، دعا کنید و دعا کنید ، به طبیعت بروید ، موسیقی گوش دهید ، فیلم تماشا کنید ، مکانهای دیدنی و تاریخی شهر خود را جستجو کنید ، ورزش کنید و … به عبارت دیگر ، نگاهی به سبک زندگی در این دوره انتقالی داشته باشید. جدید. بودن.

پذیرش واقعیت ها استرس را کاهش می دهد.

حدود بیماری کرونا ویروس قلب تغییرات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی را در شرایط کرونا ویروس نفی نمی کند.

از فرصت ها برای توانمند سازی خود برای مشاغل شادی که سالها و ماه ها به دنبال آن بودید ، استفاده کنید.

طبق گزارش دفتر بهداشت روانی ، اجتماعی و رفاهی وزارت بهداشت ، به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور ، یکی از عوامل موثر در انتقال ویروس سفر است. همه ما می دانیم که تعطیلات نوروز برای برخی فرصتی برای استراحت و مسافرت است ، اگرچه طبق گفته وزارت بهداشت ، بهتر است در تعطیلات نوروز تا آنجا که ممکن است از سفر دور باشید ، اما اگر مجبور به انجام برخی سفرها هستید ، موارد زیر را برای سلامت روان و کاهش استرس در روزهای کرونا ویروس در نظر بگیرید:

همه ما می دانیم که در کشور میزان فزاینده حوادث ناشی از عوامل روانی است ، از جمله: عدم توجه و تمرکز بر رانندگی ، خواب ، سرعت و حمله و غیره. به خصوص در سفرهای شب سال نو ، که باید بررسی کنید ، دوچرخه سواری هنگام رانندگی همیشه یکی از مهمترین هشدارها بوده است. معمولاً وقتی رانندگان پشت ترافیک طولانی می مانند ، به دلیل ترافیک قلب خود را از دست می دهند و باعث خستگی می شوند ، پس از خلاص شدن از آن سریعتر و سریعتر پیش می روند که در بیشتر موارد منجر به تصادفات و حوادث ناگوار می شود. از جمله تصادفات و حملات و تنش های ذهنی بین سرنشینان.

در تعطیلات شرایط دشوار و خسته کننده سفر را پیش بینی کنید. این امر منجر به کنترل حرکات غیر طبیعی هنگام رانندگی می شود و بنابراین استرس و فشار روانی و حرکتی را کاهش می دهد.

گوش دادن به موسیقی ، پرهیز از نگاه کردن به تلفن های همراه و مکالمه تلفنی هنگام مسافرت منجر به تصادف و ناراحتی ذهنی همسفران یا سرنشینان می شود.

وقتی در پشت صندلی هستید ، صندلی خود را کمی به عقب بکشید و سعی کنید عضلات خود را بیشتر به عقب برانید. یا برای مدت چند ثانیه از ماشین خود خارج شوید.

به موسیقی گوش دهید و ماندن در ترافیک را آسان کنید. موسیقی آرام می تواند مردم را آرام کرده و خستگی سفر را کاهش دهد ، بنابراین از گوش دادن به موسیقی با سرعت بالا خودداری کنید.

هنگام مسافرت از گفتگوهای مربوط به مشکلات خانوادگی قدیمی خودداری کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا