اقتصادی

دستور دولت پاکستان برای تعطیلی بازارها و مال‌ها

در راستای طرح صرفه جویی در مصرف انرژی، دولت پاکستان دستور داد تمامی بازارها و مراکز خرید در ساعت 8:30 شب تعطیل شوند.

به گزارش شیمیشی، پاکستان با بحران کمبود انرژی مواجه است و ذخایر ارزی این کشور تنها می تواند یک ماه صادرات را پوشش دهد و وامی که قرار بود طبق برنامه صندوق بین المللی پول پرداخت شود، به تعویق افتاده است.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که اقدامات تصویب شده توسط وزیران با هدف صرفه جویی در حدود 62 میلیارد روپیه (273.4 میلیون دلار) است. اقدامات اضطراری شامل تعطیلی تالارهای عروسی تا ساعت 10 شب است. وی همچنین گفت: نمایندگان برخی بازارها خواستار افزایش ساعات کاری هستند اما دولت به این نتیجه رسیده است که باید این کار را بیشتر کرد.

به گزارش رویترز، آصف گفت: شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دستور تعطیلی تمامی ادارات دولتی را برای کاهش 30 درصدی مصرف برق صادر کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا