درچه صورتی گوش‌درد و گلودرد شدید نشانه کرونا ست؟

طبق این گزارش سبکاین متخصص گوش و حلق و بینی گفت: “طبق مشاهدات بالینی ، یک علائم جدید به شکل درد گردن رحم و درد شدید یک طرفه در بیماران مبتلا به بیماری قلب عروق ویروس کرونا یافت شده است.”

دکتر. کامران خدکارارمی با اشاره به مشاهدات بالینی در تعدادی از متخصص گوش و حلق و بینی ، اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ، طبق مشاهدات بالینی ، تعدادی از متخصص گوش و حلق و بینی که در گروه های علمی انجام می شوند ، نشانه جدیدی در قالب درد و درد شدید است. یک طرف در بیماران مشکوک به تاج پیدا شد.

وی افزود: این علائم که گاهی همراه با سردردهای شدید یا سایر علائم تاج خورده است ، در صورت عدم وجود مشکلاتی مانند واکنش های اسیدی و زخم های دهانی مشاهده می شود ؛ تجربه این افراد نشانه هایی از قرمزی یا زردی در گلو را نشان نداد ، یا قرمزی اندک روی دنده ها وجود داشت که نمی توانست درد شدید را دقیقاً آشکار کند.

خداکارمی ادامه داد: بیش از نیمی از این بیماران تست تاج مثبت داشتند و در برخی از این افراد علائم دیگر تاج مانند درد بدن ، سردرد ، علائم دستگاه گوارش و علائم عصبی مانند عقب ماندگی ذهنی وجود داشت.

وی افزود: یکی دیگر از علائم بالینی که این روزها مشاهده می شود ، وجود تیروئیدیت (تسکین درد غده تیروئید) در برخی از افراد است ؛ زیرا تیروئیدیت در این فصل شایع نیست و بیمارانی که تحت معاینه قرار گرفته اند سن و جنس با تیروئیدیت ارتباطی نداشته است ، تیروئیدیت می تواند به عنوان یک نشانه احتمالی بیماری عروق ویروس کرونا قلبی در نظر گرفته شود.

این متخصص گوش ، بینی و گلو توضیح داد: “اگر فردی درد و درد شدید داشته باشد ، بیشتر از چهار یا پنج روز ادامه دارد. پوسیدگی دندان یا درد مفاصل و غیره پایان ندارد. از این رو نمی توان به بیماری عروق ویروس کرونا شک کرد.”

خدکارامی با بیان اینکه مبتلایان به کاهش شنوایی یک طرفه و درد گوش و گلودرد نیاز به اقدامات احتیاطی اضافی دارند ، گفت: این افراد باید از ماهی استفاده کنند و از تماس با دیگران خودداری کنند و با توصیه های پزشکی انجام شوند.

دکمه بازگشت به بالا