دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

عصر آسران به شفاف گفت: “خبر خوب این است که گزینه های مختلف درمانی برای افرادی که از آلرژی ناشی از تورم چشم رنج می برند وجود دارد ، اما همه نیازی به درمان علائم خود در خانه ندارند.”

ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

انواع مختلفی از مواد حساسیت زا می توانند باعث التهاب ملتحمه آلرژیک از جمله شوره سر ، کپک پودری و بثورات پوستی شوند. وقتی چشم انسان در معرض مواد حساسیت زا قرار می گیرد ، این شرایط باعث می شود بدن ماده ای به نام هیستامین آزاد شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه – که جلو و پشت چشم است – متورم می شوند.

وقتی ورم ملتحمه آلرژیک مشاهده می کنید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم به درستی متورم است دشوار است و پاسخ همیشه یکسان نیست. گاهی اوقات ، هنگامی که فردی از التهاب ملتحمه آلرژیک رنج می برد ، عینک متورم می شود. در این حالت باید سریعاً به چشم پزشک مراجعه کنید. در مواقع دیگر ، چشم متورم می شود و نیاز به درمان دارد ، اما این بدان معنا نیست که نیاز فوری به مراجعه به چشم پزشک وجود دارد.

ملتحمه آلرژیک با شرایط سلامتی همراه با آلرژی همراه است ، از جمله اگزما (پوست آلرژیک) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی فصلی). ورم ملتحمه آلرژیک می تواند وضعیت را برای فرد مبتلا به سندرم خشکی چشم بدتر کند.

علائم ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

علاوه بر تورم ، علائم دیگر التهاب ملتحمه آلرژیک عبارتند از:

– قرمز

– urnewitandin

– خشمگین

– چشمان اشک آور

احساس ماده خارجی یا گرد و غبار در چشم ها

علاوه بر علائم ورم ملتحمه آلرژیک ، ممکن است دچار این موارد شوید: تب ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی و سردردهای سینوسی ، اینها همه علائم دیگر واکنش آلرژیک است.

ورم ملتحمه آلرژیک چگونه درمان می شود؟

اغلب بهترین روش برای مقابله با علائم آلرژی ، اجتناب از هر چیزی است که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. به عنوان مثال ، اگر به گربه حساسیت دارید و می دانید که دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود که در اطراف با او ملاقات کنید تا خطر واکنش آلرژیک به حیوان خانگی او را کاهش دهد. همین امر در مورد ورم ملتحمه نیز صادق است. بهترین روش پیشگیری است.

اگر ورم ملتحمه آلرژیک مداوم دارید – چشم هایتان متورم است و چشم هایتان آب دار است – و هیچ ماده آلرژی زا برای ایجاد این بیماری ندارید ، توصیه می شود به متخصص آلرژی مراجعه کنید. پزشک می تواند آنچه را که شما به آن حساسیت دارید تشخیص دهد و بنابراین می تواند زمان ظهور را پیش بینی کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی کمک کند که خطر ورم ملتحمه آلرژیک و سایر مشکلات مربوط به آلرژی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر یک متخصص آلرژی تشخیص دهد که ممکن است گرده گیاهان علائم شما را ایجاد کند ، ممکن است به شما پیشنهاد دهد در ساعات مشخصی از روز که گرده گیاه در بالاترین سطح است ، در خانه بمانید. با تغییر در برنامه روزمره ، ممکن است علائم شما بدون استفاده از دارو کاهش یابد.

در صورت نیاز به اقدام جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک ممکن است از قبل داروی آنتی هیستامین تجویز کند ، اگرچه این ممکن است برای ورم ملتحمه آلرژیک خیلی مفید نباشد. علائم درمان چشم بسیار شدیدتر است. بنابراین ، پزشک شما ممکن است استفاده از قطره های چشمی ، بدون نسخه و گزینه های بدون نسخه را توصیه کند.

اگر علائم شما شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه های تزریق را برای افزایش تدریجی مقاومت بدن در برابر مواد حساسیت زا توصیه کند. اما این ممکن است لازم نباشد. وقتی آلرژن از بین می رود ، علائم چشمی آلرژی کاملا بهبود می یابد.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگرچه ممکن است با از بین بردن علت علائم خود را بهبود بخشید ، اما اگر علائم اضطراب دارید ، نیازی به کمک پزشکی نیست. اگر چشم شما به جای چشم متورم است ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. اگر درد شدیدی در حفره چشم یا اطراف آن دارید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند اختلالات بینایی یا سردردهای شدید باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا