اجتماعی

دادستان کل کشور: نامزدهای انتخابات در مناظرات خدمات نظام را نادیده نگیرند

دومین جلسه مرکز مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با حضور اعضاء زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین محدی، دادستان کل کشور برگزار شد.

به گزارش شیمیشی، از سخنان دادستان کل جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محدی آزاد، رئیس دادستانی جمهوری اسلامی ایران، بر روحیه فاتح بنیانگذار انقلاب اسلامی درود فرستاد. انقلاب اسلامی امام. خمینی (ره) و درود بر روح مطهر شهدای گرانقدر اسلام به ویژه شهدای خدمتگزار، گفت: دوره انتخابات جمهوری اسلامی تاریخ درخشانی دارد و توانایی ارائه آن به سطح جهانی را دارد. در سال 1357 روجی بیش از 98 درصد مردم به این نظام و حکومت رای دادند و هیچ دولتی در دنیا معروفتر از کشور جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب مردم در همه صحنه ها حضور داشتند و نقش خود را داشتند لذا نظام جمهوری با حضور مردم بود. از این رو دشمن با تمام توان تلاش کرد تا این سامانه را نابود کند اما ناکام ماند و ناامید شد. بنابراین، دو مضمون سمی و ناامیدکننده تبلیغات و بحث های اقتصادی را دنبال می کند.

رئیس مرکز مرکزی پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی گفت: دشمن در ریشه کنی نظام از تروریسم، اصلاح ناامنی داخلی و اعمال جنگ شکست خورده و اکنون با تحریم و فشار اقتصادی می خواهد نظام را ایجاد کند. ضعیف به نظر می رسد و مردم با نظام فرق دارند، علاوه بر این، دشمن تلاش می کند تبلیغات مسموم را در ذهن جوانان جا کند، در حالی که نظام مدام در تلاش برای کاهش تنش در منطقه و جهان است و یکی از مصادیق آن است. مذاکرات در مورد انرژی هسته ای را زیر نظر دارد.

موحدی بیان کرد: مردم همواره به وظیفه خود عمل کرده اند و با همه تبلیغات دشمنان، انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با موفقیت برگزار شد و با وجود همه مفاسد دشمنان و مخالفان، مردم بار دیگر خود را برای حضور در انتخابات آماده خواهند کرد. شماره

وی در این رابطه همچنین با تشکر از نهادهای امنیتی و امنیتی گفت: انتخابات به سلامت و آرامش برگزار شد و هیچ یک از مراکز و نامزدها اعتراضی به روند انتخابات نداشتند. این همبستگی، وحدت و تحقق در سایه معنویت، قداست و حمایت ولی فقیه و اطاعت همه نیروهای تحت امر ایشان از نظر اعتقادی است و مردم به وظیفه خود عمل کرده اند.

دادستان کل کشور ضمن تشکر از ایرانیان خارج از کشور گفت: ایمان بسیاری از ایرانیان خارج از کشور به اسلام و نظام ستودنی است. در روز انتخابات به افراد زیادی توهین شد اما پای صندوق های رای رفتند و کارشان بسیار ارزشمند است.

موحدی تصریح کرد: در خصوص تخلفات و جرایم نیز بر عدم اجازه تخلف تاکید داریم و اگر فردی طبق قانون عمل نکند، حتما اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: دوقطبی شدن جامعه اشتباه است و مردم ایران همگی در خط اسلام هستند. کاندیداها باید اخلاق و مصالح کشور را در نظر داشته باشند و آزادی انتخابات را در برخی کلمات منکر نشوند. برخی از کلمات نامناسب هستند و تأثیر منفی دارند.

رئیس ستاد مرکزی کشور در راستای پرهیز و مقابله با جنایات انتخاباتی، با تاکید بر اینکه نباید خدمات نظام را در بحث ها نادیده گرفت، گفت: نامزدهای انتخابات فکر می کنند هر چه بیشتر پنهان می شوند. خدمات نظام، پس انتخابات نامزدها بر این باور است. رای بیشتری کسب خواهند کرد. نظام را نباید سرکوب کرد، اخلاق در قالب عدالت وارد بحث ها شود.

در ادامه این جلسه عسگر جهانگیر معاون خدمات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر مرکز مرکزی پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی گفت: سوالاتی که در جلسه هیات پیشگیری از وقوع جرم مطرح شد. . جنایت و تخلف از انتخابات حول دو محور اصلی می چرخد. نکته اول این است که همه همکاران دستگاه های قضایی، انتظامی و اطلاعاتی در سراسر کشور باید تلاش کنند تا در عرصه مشارکت مردمی حضور حداکثری داشته باشند و با حضور مراجع اداری و نظارتی مردم آزادانه فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند. . در یک فضای خنثی می خواهید

وی ادامه داد: محور دوم رصد ایشان این بود که در زمان انتخابات هیچکس از موقعیت خود سوء استفاده نکند. یعنی اگر افرادی که در بخش های مختلف مسئولیت دارند از کار خود خارج نشوند تذکرات لازم به آنها داده می شود و در صورت عدم تمکین بلافاصله پرونده قضایی تشکیل می شود و طبق قانون با آنها برخورد می شود.
دبیر هیأت مرکزی پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: مرکز پیشگیری از جرائم انتخاباتی از سران پایگاه های دو کاندیدای انتخابات دعوت و توجیه قانونی کند تا اجازه تندروها، تندروها و تندروها داده نشود. افراد بینا مردم وارد مرکز آنها می شوند و از آنها سوء استفاده می کنند.

وی ادامه داد: باید از سوی بازداشتگاه ها و دادسراها و نهادهای قضایی، اداری و امنیتی اطلاعات لازم به گروه های مختلف داده شود تا هیچ فردی از این حوزه آزاد وارد عرصه انتخابات نشود. سوء استفاده نکنید اگر خلاف قانون باشد قوه قضاییه در موعد مقرر طبق قانون عمل می کند و اجازه نمی دهد کسی از قانون شکنی فرار کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا