دادستان‌ها باید بر اجرای قانون سازمان پدافند غیرعامل نظارت کنند

رئیس دادستان کل کشور گفت: تلاش می کنیم از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم و سازمان پدافند غیرعامل تلاشی برای پیشگیری و مقابله با تهدیدات دشمنان در ابعاد مختلف است.

به گزارش شیمیشی، گلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل این کشور امروز با حوث‌الاسلام والمسلمین موحدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه که عباسی مشاور دادگاه مجازات های سنگین و رئیس دادگستری و تعدادی از معاونین سازمان پدافند غیرعامل حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین موحدی موضوع پدافند غیرعامل را مورد بحث و بررسی قرار داد. یکی از نیازهای کشور باشد و گفت: در تقویم خود یک هفته برای این موضوع رزرو کرده ایم. این نشان دهنده اهمیت وجود این سازمان است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری درباره پدافند غیرعامل توجه کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است و با هیچ بهانه و توجیهی نمی توان آن را متوقف کرد. از این رو هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز به عنوان روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده است. تقویم رسمی کشور .

** ماهیت فعالیت های سازمان پدافند پیشگیری است

رئیس دادستانی کشور با اشاره به اینکه ماهیت اقدامات این سازمان پیشگیرانه است، گفت: وظایف سازمان دفاع و دادستانی کل کشور در حوزه پیشگیری یک وظیفه است. تلاش می کنیم از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم و سازمان پدافند غیرعامل نیز سعی می کند از تهدیدات دشمنان جلوگیری کرده و با احزاب مختلف مقابله کند.

وی همچنین به قانون جدید مصوب در خصوص سازمان پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور که در شهریورماه امسال تصویب و تصویب شد، همه دستگاه ها باید اهتمام بیشتری داشته باشند. در انجام وظایف خود.

** آگاهی و آگاهی مردم و مسئولین در خصوص حفاظت غیرعامل افزایش یابد

موحدی تصریح کرد: یکی از وظایف مهمی که سازمان پدافند غیرعامل باید انجام دهد توسعه و افزایش آگاهی عمومی نسبت به نقش و اهمیت پدافند غیرعامل است. الحمدلله مردم ما که قانع و استحقاق دارند همکاری و هم افزایی بسیار خوبی برای پیگیری برنامه های نظام خواهند داشت. اهمیت پدافند غیرعامل باید با بهره گیری از دانش اولیه، شفاف سازی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی برای مردم آشکار شود و از توانمندی های افراد برای رسیدن به اهداف سازمان استفاده شود.

وی ادامه داد: این سوال آنقدر مهم است که شاید در کتاب های درسی مقاطع مختلف تحصیلی به آن پرداخته شود. نسل جوان باید جنبه های مختلف حفاظت غیرعامل را بداند و آموزش های مناسب را ببیند.

دادستان کل کشور تبیین موضوع پدافند غیرعامل را برای مدیران و مسئولان ضروری دانست و گفت: دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه دست از دشمنی با ملت ایران برنداشته و به طور مستمر سعی در حمله به ایران داشته است. کشور. بنابراین تبیین و تبیین جایگاه پدافند غیرعامل یک ضرورت همیشگی برای مسئولان و مدیران کشور است.

موحدی بر ایجاد حساسیت برای همه مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: اولا مسئولان و ثانیاً مردم نسبت به این موضوع حساس باشند و این وظیفه مدیران سازمان دفاع است. همه نهادها، وزارتخانه ها، سازمان ها و ادارات مختلف کشور باید نسبت به تهدیدات دشمنان به ویژه تهدیدات جدید آگاه باشند و به سرعت اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

** دادستان ها موظف به نظارت بر اجرای قانون سازمان حفاظت غیرعامل هستند

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه سازمان پدافند غیرعامل بر اساس قانون کار می کند گفت: یکی از وظایف قضایی نظارت بر اجرای قانون است و از نهادهای مختلف درخواست خواهیم کرد. دادستان های ما موظف به نظارت بر اجرای این قانون و نظارت بر اجرای صحیح آن هستند.

رئیس دادستانی کشور تصریح کرد: همچنین یکی از وظایف ما در دادسرای عمومی حفظ حقوق عامه است و حتما پیگیری و مطالبه می کنیم که نهادهای مختلف در بحث حقوق عامه به وظایف خود عمل کنند. دفاع

** از اقدامات پیشگیرانه سازمان حفاظت غیرعامل حمایت خواهیم کرد

دادستان کل کشور در پایان خدمات و برنامه های اجرا شده توسط سازمان دفاع را ارزیابی کرد و گفت: بر اساس وظایف خود و حفظ حقوق مردم در کنار سازمان دفاع و اقدامات انجام شده است. برای امنیت، ما در برابر تهدیدات دشمن پشتیبانی پایدار خواهیم کرد.

من باید بگویم؛ در این دیدار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به تشریح ساختار این سازمان پرداخت و گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه های در دست اجرا ارائه کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا