علمی و پزشکی

خواص شگفت‌انگیز و درمانی «سماق» که از آن بی‌خبرید

سماق یکی از منحصربفردترین ترکیبات آنتی اکسیدانی با خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد پیری است و به همین دلیل به روند بهبودی و همچنین پیشگیری از سرطان سینه و التهاب مثانه و مفاصل کمک می کند.

آفتاب نیوز:

اگر دیابت دارید، سماق را به طور منظم در برنامه غذایی خود قرار دهید. خوردن منظم در این فصل به بهبود پاسخ انسولین کمک می کند. همچنین به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید برای قلب مفید است.

سماق با کمک به بهبود حرکات روده در کاهش یبوست، رفلاکس اسید و گاهی درد معده موثر است. اثرات ضد میکروبی این رنگ فصلی به بهبود التهاب تنفسی و سرفه کمک می کند. برخی از کشورها سماق را با عسل برای سرماخوردگی درمان می کنند.

می توانید با زنجبیل نیز چای درست کنید. بهتر است قبل از پودر کردن، دانه های سماق را در کتری با مقداری آب جوش بریزید و چند دقیقه بگذارید تا بو و رنگ آب تغییر کند. این نوشیدنی ترش و شیرین برای کاهش دردهای عضلانی مفید است و به همین دلیل در بین ورزشکاران محبوبیت خاصی دارد.

این ادویه فوق العاده دارای اثرات ضد لیپاز نیز می باشد. سماق با مهار جذب چربی به کاهش کالری غذاهای پرچرب کمک می کند. با این حال، افرادی که به انبه حساسیت دارند نیز می توانند در این فصل واکنش نشان دهند. همچنین با برخی داروها تداخل دارد، بنابراین برای مصرف مداوم آن بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا