اقتصادی

حال و هوای زائران ایرانی در شب عرفه + فیلم

حال و هوای زائران ایرانی در شب عرفه + فیلم

زائران ایرانی در شب عرفه با حضور در فضای بیرون چادرها و خلوت کردن با خدای خود، در حال راز و نیاز با معبود هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ‌زائران ایرانی از بعدازظهر روز جمعه مطابق با هشتم ذی‌الحجه(به افق عربستان) شهر مکه مکرمه را به سمت سرزمین عرفات ترک کردند و پس از زیارت خانه معبود، پای در وادی عرفات نهاده‌اند.

زائران ایرانی پس از رسیدن به صحرای عرفات طبق برنامه‌ریزی قبلی در چادر‌های خود مستقر شدند و در شب عرفه با حضور در محوطه باز چادر‌ها، به راز و نیاز با خدای خود پرداختند.

خواندن دعای مجیر و سایر ادعیه در چادر‌های مختلف زائران ایرانی حال و هوای معنوی خاصی ایجاد کرد و فضای صحرای عرفات آکنده از  نجوای زائران با معبود خود شده بود.

علاوه بر فضای باز و بیرون از چادرها، از خیمه‌های زائران ایرانی نیز صدای مناجات‌خوانی تا نخستین ساعات بامداد امروز به گوش می‌رسید و یکی از شکوه‌مندترین صحنه‌های مناسک حج را با زمزمه‌های عارفانه و عاشقانه هزاران زائر ایرانی به تصویر کشیده شد.

یادآوری می‌شود، عملیات انتقال 87 هزاز و 650 زائر ایرانی به مشاعر مقدسه ساعت 23:30 روز جمعه هشتم ذی الحجه(به افق عربستان) به پایان رسید و هموطنانمان تا غروب فردا نهم ذ‌ی‌الحجه در عرفات وقوف دارند و پس از آن رهسپار مشعرالحرام می‌شوند.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا