“جیمز وب” برای آغاز یک انقلاب علمی آماده می شود

"جیمز وب" خنک شدن برای شروع یک انقلاب علمی

جان ماتر، برنده جایزه نوبل و اخترفیزیکدان در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا گفت: «ابزارهای تلسکوپ اکنون در حال خنک شدن هستند.

برای اینکه دستگاه مادون قرمز وب بتواند جزئیات کهکشان ها، سیارات فراخورشیدی و اجرام دیگر را مطالعه کند، باید بسیار سرد باشد و ماده می گوید که اکنون شروع به ثبت تک فوتون ها (تکه های نور) در آشکارسازهای تلسکوپ شده است. وی گفت: هنوز تصویری برای نمایش وجود ندارد، اما امیدواریم در آینده نزدیک ساخته شود.

ماده چندین نیروی گرانشی را در سفر حماسی وب برای رسیدن به مکانی دور به نام Lagrange Point L2 متعادل می کند تا تلسکوپ را آزاد کند.

وی افزود: در حدود پنج ماه دیگر، وب یک برنامه علمی مشتاق را راه اندازی می کند که تمام جنبه های نجوم را در بر می گیرد، اما ابتدا باید یک دوره شروع سخت را طی کند.

تا کنون، یک اقدام بزرگ برای مطابقت با 18 عنصر شش ضلعی آینه اصلی انجام شده است. ماتر توضیح داد: “در حال حاضر، آنها مانند 18 تلسکوپ جداگانه کار می کنند، اما در آینده نزدیک باید به اعماق کیهان به عنوان یک آینه نگاه کنند.”

ابتدا باید به تصاویری که هر 18 شش ضلعی مختلف را تشکیل می دهند نگاه کنیم، سپس باید بفهمیم کدام یک کدام است و سپس شروع به دیدن دستورات موتورهای کوچکی می کنیم که در اطراف آنها می چرخند تا آنها را به درستی برسانیم. مکان، او می گوید. بیدین. در نهایت، ما آنها را برای ایجاد یک تصویر واضح و زیبا با یک دوربین مادون قرمز نزدیک ترکیب می کنیم. در مرحله بعد باید بررسی کنیم که سه دستگاه دیگر در حالت توپ هستند.

یکی از دستگاه هایی که هنوز پورت نشده است، دستگاه مادون قرمز میان رده است. بنابراین این روند هنوز شروع نشده است. این ابزار تقریباً چهار ماه پس از راه اندازی در دسترس خواهد بود، در حالی که ابزارهای باقی مانده باید دو ماه پس از راه اندازی در دسترس باشند. ماتر گفت: “بنابراین ما آماده هستیم تا اولین نتایج خود را در تابستان آینده اعلام کنیم.”

Matter می گوید که تصاویر تولید شده توسط وب، به دلیل اینکه بیشتر در طیف مادون قرمز هستند، با تصاویر موجود در تلسکوپ فضایی هابل که از طول موج های مادون قرمز متفاوت و نور مرئی استفاده می کند، متفاوت خواهد بود.

او توضیح داد: ما می توانیم از مادون قرمز برای دیدن داخل و بین ابرهای غبار استفاده کنیم، زیرا مادون قرمز به جای دویدن، خاکستری و گرد و غبار می شود. بنابراین به عبارت دیگر، وب قادر خواهد بود به اعماق ابرهای غباری که خارج از سیارات تشکیل می‌شوند، یا به قلب کهکشان‌های غبارآلود نگاه کند. این تصاویر زیبا و متفاوت خواهند بود.

ماتر می‌گوید: «وب ابتدا بر روی اجرام منظومه شمسی مانند مریخ یا مشتری به نام «اروپا» تمرکز می‌کند که در دهه 2030 و پس از آن به هدف اکتشافات روباتیک تبدیل خواهند شد. سپس به سیاراتی به اندازه زمین نگاه خواهند کرد که به دور ستاره‌های «کوتوله M» می‌چرخند و ممکن است مطابق با محیطشان زندگی کنند.

ماتر می‌گوید: «وب در جستجوی حیات در نقاط دورافتاده جهان، نمی‌تواند پاسخ‌های قطعی به ما بدهد، اما می‌تواند سرنخ‌هایی به ما بدهد».

او با نگاهی به سیاراتی به اندازه زمین برای دیدن نشانه هایی از حیات گفت: «ما منتظر مشاهده اکسیژن با این رصد نیستیم، بسیار دشوار است. در عین حال، ما به دنبال طول موج دقیقی نیستیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم، اما انتظار داریم بخار آب را در جو سیارات کوچک ببینیم.

ماتر در پاسخ به سوال دیگری گفت: “وب ممکن است بتواند به شناسایی ستارگان در خوشه های عظیم کمک کند، که به ما در درک بهتر سن ستارگان و تکامل کیهان کمک می کند.”

نمونه های دیگری از تحقیقات آتی که او آغاز کرده است شامل مشاهده منظومه های خورشیدی جوان در سحابی ها یا ابرهای گازی و استفاده از ابرنواخترها برای ارزیابی سرعت انبساط کیهان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا